Insula Man, situata in Marea Irlandei intre Anglia si Irlanda, gazduieste din 1907 cursele de mare viteza pe motociclete, pe un traseu in jurul insulei, extrem de complicat si intortocheat, pe o distanta de 60.72 km (37.73 miles), cu desfasurare pe strazi, sosele, inchise in timpul cursei circulatiei publice.
Dupa ce la inceputul saptamanii, mai exact luni 1 iunie, sesiunea de calificari programata a fost suspendata din cauza unei furtuni puternice, in urmatoarele zile s-au putut consemna cateva evenimente, din pacate si neplacute.
Una dintre stirile cele mai importante a fost aceea ca pilotul irlandez Michael Dunlop a decis sa-si paraseasca echipa Milwaukee Yamaha si motocicleta sa 2015 Yamaha YZF-R1, in favoarea echipei lui Stuart Hicken, Buildbase BMW, pentru a alerga pe un model BMW S1000RR. Stirea este surprinzatoare in conditiile in care mutarea a avut loc cu doar 2 zile inaintea cursei de maine 6 iunie, chiar daca intentiile lui Dunlop erau cunoscute. Irlandezul, detinator al 11 titluri la IOMTT pana in prezent, a fost extrem de nemultumit de timpul scos in sesiunile de calificare si a decis sa se intoarca la motocicleta cu care a mai concurat inainte, BMW S1000RR si cu care se va afla la startul curselor Superbike, Superstock si Senior TT, in timp ce la Supersport va alerga pe o Honda CBR 600RR.
Chiar daca “dezertarea” pare blamabila, la o prima vedere, decizia lui Dunlop de a schimba echipa e data de dorinta irlandezului de a nu pierde un sezon prin participarea pe un model necompetitiv. In saua motocicletei 2015 Yamaha YZF-R1 a reusit sa scoata putin sub 200 km/h in cel mai bun tur al sau, in conditiile in care Bruce Anstey pe o Honda CBR1000RR Valvoline Padget a reusit sa scoata 205,8 km/h. In calificarile de aseara, Dunlop a reusit cu BMW-ul sau al patrulea timp al serii la Superstock, viteza fiind superioara, 208,3 km/h, pentru ca mai tarziu, la clasa Supersport sa obtina al treilea timp.
Trecand la vesti proaste, ieri s-a inregistrat primul deces pe circuitul Insulei Man, fiind vorba de pilotul francez Franck Petricola. In varsta de 32 de ani, acesta se afla la prima participare la cursa care in decurs de un secol si-a luat ca tribut nu mai putin de 242 piloti, cursa pentru care s-a pregatit mai bine de un an. Tragismul situatiei este subliniat si de faptul ca in cursa de anul trecut North West 200 francezul a suferit o accidentare care l-a impiedicat sa participe la 2014 IOMTT.
Revenind la lucruri mai placute, in calificarile de aseara, Ian Hutchinson a reusit sa castige cursa la categoria Superstock, inregistrand viteza maxima de pana acum, 209.64 km/h. John McGuinness a scos al doilea timp, peste 130 mph si el in cel mai rapid tur. Competitia se anunta dura in cursele oficiale de maine si de luni, iar rezultatele sunt deschise pentru orice clasare a primilor 5-6 piloti.
In cursul zilei de miercuri 10 iunie, la invitatia organizatorilor IOTT vom vedea la lucru cei peste 300 cp ai motocicletei Kawasaki Ninja H2R, intr-un tur din cadrul paradei Monster Energy, unde vor fi vazuti si pilotii WSBK Jonathan Rea si Tom Sykes, pe motociclete Kawasaki modele replica Ninja ZX-10R. Kawasaki Ninja H2R va fi incalecata de James Hillier, membru al echipei Quattro Plant Kawasaki si se va vedea in public ce poate acest model din seria limitata, dotat cu motor turbocharged.
Programul curselor din cadrul 2015 IOTT:
Sambata, 6 iunie
- Superbike Race1 – 6 tururi
- Sidecar Race 1 – 3 tururi
Luni, 8 iunie
- Supersport Race 1 – 4 tururi
- Superstock Race – 4 tururi
Miercuri, 10 iunie
- TT Zero Challenge Race – 1 tur
- Supersport Race 2 – 4 tururi
- Sidecar Race 2 – 3 tururi
Vineri, 11 iunie:
- Lightweight Race – 3 tururi
- Senior Superbike Race 2 – 6 tururi
motocicleta Kawasaki, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”