Din noiembrie 2014 pana in mai 2015 s-au scurs o gramada de luni, dar asteptarea chiar a meritat. Vorbim de noul 2015 BMW S1000XR, in legatura cu care au aparut atat informatii complete, cat si o serie de imagini, unul dintre cele mai versatile motociclete venite de la germani. Iar versatilitatea vine din combinatia letala a performantelor sport ale modelului S1000RR cu confortul de clasa inalta al “aventurierului” R1200GS. Rezultatul care s-a vazut in noiembrie la EICMA, in Milano, absolut spectaculos, vine la distribuitori in scurt timp, mai exact in aceasta luna.
Pentru marii constructori de motociclete a devenit in prezent o necesitate sa aiba in line-up-ul lor un “adventure-tourer” si lista Kawasaki Versys 1000, Yamaha MT-09 Tracer, Triumph Tiger Sport, Ducati Multistrada iata ca se completeaza cu noul S1000XR. Care iata, combina confortul si ergonomia cu apetenta pentru viteze mari, in linii care aduc cu mai vechile modele din Raliul Dakar.
Mai interesant este ca BMW S1000XR “si-a fixat tinta” pe modelul Ducati Multistrada 1200 cu care se pare ca vrea sa concureze direct, dar Multistrada, alaturi de alte motociclete asemanatoare, a venit ca raspuns direct la popularitatea modelului BMW R1200GS, deci hibridul segment adventure-touring-sport incepe sa apara imaginea unui dulau preocupat sa-si prinda propria coada, plastic vorbind.
Daca ne oprim un pic asupra motorului, vom observa ca S1000XR are un motor in patru cilindri in linie, cu cate 4 valve de cilindru, cu racire cu lichid, 4 valve per cilindru si doi arbori cu came in chiulasa, care apare fix ca fiind motorul modelului S1000R, doar ca downgradat. Mai exact, motorul de baza al RR-ului dezvolta 199 cp si un cuplu de 113 Nm, in timp ce motorul noului model dezvolta doar 160 cp si un cuplu de 112 Nm, diferenta de 39 cp dintre ele insa neducand la concluzia ca S1000XR ar da dovada de slabiciune vadita, dimpotriva, ne asigura comunicatul de presa al BMW Motorrad.
In privinta dotarilor electronice, cei care detin un model BMW S1000RR sau cunosc destul de bine acest model for fi familiarizati pe S1000XR, nimic nefiind schimbat, indiferent ca vorbim despre modurile de pilotat rain/road, controlul tractiunii ASC, dynamic traction control (DTC) si anti-lock brakes (ABS) care vin in varianta standard. Optional, se poate dota cu doua moduri suplimentare de condus, Dynamic si Dynamic Pro, plus un sistem ABS Pro, updatat fata de modelul de baza, plus un sistem de control electronic al suspensiilor, Dynamic ESA. Nimic nou sub soare, deci.
Deoarece a fost gandit special pentru nisa hibrid adventure-tour-sport, suspensiile au fost proiectate cu lungirea cursei, de mare ajutor in strabaterea lina a lungilor autostrazi. Cum aminteam la inceput, motocicleta va fi disponibila din acesata luna, iar BMW spera ca acest model sa aiba un mare succes, in special in Europa si America de Nord
motocicleta, sport tourer,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”