ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

2016 Honda CRF1000L Africa Twin - nu mai are nici un secret, in afara datei de lansare!


2016 Honda CRF1000L Africa Twin - nu mai are nici un secret, in afara datei de lansare!
  24.07.2015

Iata ca lucrurile se misca mai repede decat ne asteptam, dupa ce ieri scriam despre videoclipul de 7 minute cu modelul maxi-enduro 2016 Honda CRF1000L Africa Twin, aparut intamplator sau intentionat (inca nu e clar), azi avem si fisa tehnica a mult-asteptatei motociclete, plus pozele in high-resolution cu aceasta. Acestea au aparut pe site-ul portughez al Honda, cu o zi in urma.

Ce-i drept, pana acum s-a speculat foarte mult pe marginea franturilor de imagini, videoclipuri si informatiilor neoficiale despre acest model, iar principalele intrebari pe care si le-au pus fanii ADV au fost, in mod evident: cati cai-putere dezvolta motocicleta, cat va cantari? Si pe scurt, raspunsurile care pot fi date acum in mod oficial: 94 cp si 207,7 kg goala (211,8 kg cu ABS si 221,8 kg cu DCT).

Modelul de baza apare astfel mai usor cu 5,4 kg decat KTM 1190 Adventure R, dar dotat cu DCT e cu 9 kg mai greu. Daca-l mai comparam cu BMW R1200GS Adventure, diferenta de greutate a modelelor de baza e de 31,7 kg mai usoara. Insa daca vine vorba de caii-putere dezvoltati, aici Honda Africa Twin e surclasata in fata acestor doua modele, motorul BMW dezvoltand 125 cp, iar KTM 147 cp. Numai ca aici intervine o observatie, pe care fanii off-road o stiu prea bine: orice motor care dezvolta peste 100 cp, e o irosire de putere, clue-ul il reprezinta cuplul, care in cazul Africa Twin e de 97,6 Nm ceea ce spune multe despre capacitatile sale pe teren accidentat. Asadar, cine cauta un adventure-tourer, nu si-a gasit modelul potrivit, dar cine e indragostit de enduro, va avea ceea ce-si doreste, la superlativ.

2016 Honda CRF1000L Africa Twin - nu mai are nici un secret, in afara datei de lansare! - CRF250

Inapoi in timp, in anul 1984 Honda a dat mana libera diviziei Honda Racing Corporation (HRC) sa dezvolte un desert racer, iar rezultatul a fost NXR750, cu care japonezii au dominat raliul Paris-Dakar intre 1986 si 1989. In 1988, pornind de la modelul castigator, a prins contur si s-a materializat proiectul XRV650 Africa Twin, un model foarte popular vandut in faimosul tricolor HRC rosu-alb-albastru, fiind unul din putinele modele pe care Honda le-a lasat sa fie comercializate cu logo-ul HRC. Motocicleta a ramas neschimbata pana in 1993, cand a beneficiat de o revizuire majora, din care cel mai important a fost upgrade-ul motorului, la 742cc, dar si sasiul, rezervorul, saua, carenajul au fost remodelate.

Honda are deja un numar important de motociclete adventure in lineup, CRF250L alaturi de NC750X si NC500X, insa nici una dintre acestea nu a fost in stare sa atace felia din piata acaparata de BMW R1200GS. Numai ca de aceasta data japonezii ataca pe doua fronturi: noul model VFR1200X Crosstourer vine sa confirme tot ceea ce caracterizeaza si conteaza pentru un model touring de lux, in timp ce CRF1000L Africa Twin va anula orice avantaj pe orice teren in afara asfaltului.

Se spune ca 2016 Africa Twin a mostenit si dezvoltat trei atribute de la originalul XRV750: performantele off-road, confortul unei motociclete touring si “everyday agility”, care inseamna capacitate marita de adaptare indiferent de natura destinatiei, fie sosea sau off-road. Din punct de vedere tehnic, insa, noul Africa Twin nu are nici o legatura cu originalul.
2016 Honda CRF1000L Africa Twin - nu mai are nici un secret, in afara datei de lansare! - maxi-enduro



2016 Honda CRF1000L Africa Twin - nu mai are nici un secret, in afara datei de lansare! - CRF1000L

Cutia de viteze cu sase trepte continua mantra design-ului usor si are acelasi schimbator gasit pe motocicletele de motocross CRF250 / 450, insa Africa Twin beneficiaza de un comutator pentru decelerare si incetinire. Versiunea cu cutie de viteze DCT a fost supusa de asemenea, unei revizuiri serioase pentru pretentiile off-road.

Ajunsi aici, sa facem o mica, dar importanta paranteza: Honda ramane unicul constructor de motociclete din lume, oferind o transmisie cu dublu ambreiaj, numita Dual Clutch Transmission (DCT) pe multe dintre motocicletele produse. Pentru Africa Twin Honda a introdus un nou sistem, mai avansat, care poate fi specificat ca o optiune de cost la cumparare.

2016 Honda CRF1000L Africa Twin - nu mai are nici un secret, in afara datei de lansare! - CRF1000L

DCT are un mod manual standard in cazul in care pilotul poate schimba folosind padelele de viteze de pe ghidon si exista doua moduri automate diferite. In modul "D" motocicleta ofera cel mai bun echilibru al economiei de combustibil si de croaziera. In modul "S" (care a fost revizuit pe motocicletele anterioare prevazute cu DCT) lucrurile se schimba radical, intrand de fapt in modul sport, cu trei posibilitati de schimbare a vitezei in "S1", "S2" si "S3".

Ceea ce inoveaza cu adevarat Africa Twin si pana acum nu a fost vazut pe vreun model, reprezinta adaptarea rapida in modul off-road. E vorba de comutatorul “G” situat in partea dreapta a panoului de bord, care odata actionat, imbunatateste instantaneu tractiunea si controlul motocicletei prin reducerea alunecarii ambreiajului in timpul schimbarii vitezelor. Noul sistem DCT detecteaza automat cand motocicleta se afla pe o panta abrupta si imbunatateste functiile franei de motor, fara sa fie nevoie de interventie suplimentara a pilotului.
2016 Honda CRF1000L Africa Twin - nu mai are nici un secret, in afara datei de lansare! - VFR1200

In rest, doua roti dedicate off-road-ului, de 21 inci in fata si 18 in spate, cu spite imbunatatite pentru rezistenta si flexibilitate, motorul compact, radiatoarele identice plasate mai sus, garda la sol de 25 cm intregesc imaginea acestui maxi-enduro foarte capabil. Modelul va fi disponibil in patru scheme de culoare: CRF Rally integral rosu, versiunea vintage tricolora, argintiu si negru. Se asteapta ca varianta tricolora, care sa aduca aminte de modelul original XRV750 sa fie si cea mai bine vanduta, deoarece s-a observat ca replicile, tributurile si outfit-ul vintage vand cel mai bine.

Honda a facut o mare afacere cu acest model, privind la rece, inca de la aparitia la EICMA Milano din noiembrie anul trecut a prototipului stropit de noroi True Adventure si apoi cu livrarea cioturilor de informatii si imagini cu viitorul model. Reteta folosita si la lansarea modelului RC213V-S road replica MotoGP se pare ca va functiona de minune si-n privinta CRF1000L Africa Twin ce va fi lansat pana spre sfarsitul anului. Si daca am mentionat cuvantul “afacere”, ce e cel mai important pentru Honda e ca in cazul Africa Twin succesul nu se cuantifica prin cifrele de vanzari, cat capitalul de imagine e fundamental, prin resuscitarea si super-dotarea unui model vechi, dar de succes.
2016 Honda CRF1000L Africa Twin - nu mai are nici un secret, in afara datei de lansare! - DCT

Tag-uri

motocicleta honda, motocicleta, adventure,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate