Si in sfarsit, a fost lansata oficial!! Unul dintre modelele de motociclete cele mai anticipate si asteptate e acum liber sa umble pe strazi, in legalitate, desi tehnic vorbim de prototipul unui model MotoGP: 2016 Honda RC213V-S.
Inainte de toate, trebuie sa mentionam ca va fi un model prohibitiv din punctul de vedere al pretului. In tot noianul de zvonuri care au tot insotit pas cu pas realizarea modelului, pana la urma cea mai aproape de realitate a fost publicatia numarul doi ca numar de cititori din Japonia, care inca din ianuarie estima un cost al RC213V-S in jurul a 170.000 de dolari. Ei bine, va costa 184.000 dolari in SUA, in timp ce in Europa va fi achizitionat cu 188.000 €. Iar cine e amator sa cumpere hypebike-ul, va trebui sa se inscrie intr-un registru pe un website special, ce va fi deschis din 13 iulie pana pe 30 septembrie 2015. Numarul estimat se situeaza intre 200 si 300 de unitati, dar cel mai posibil spre limita inferioara.
2016 Honda RC213V-S inseamna prototipul RC213V, castigator al MotoGP atat in 2013, cat si in 2014, care a suferit modificari minore si a devenit apta de condus pe drumurile publice, dupa ce i s-au atasat faruri, oglinzi si catalizator. Optional, deci cu un cost suplimentar fata de pretul de baza, se poate achizitiona un kit special de curse, pentru cei care doresc sa testeze limitele pe circuite specializate, fara ca insa cei de la Honda sa-i detalieze continutul deocamdata. Insa avand in vedere ca in varianta de baza, cea de strada adica, cantareste 170 de kg, ceea ce nu e tocmai uluitor pentru o asemenea bestie, mai ales cand stim ca Ducati 1199 Superleggera cantareste 155 kg, mai mult ca sigur ca acel kit de curse va face sa se renunte la 5-10 kg.
Afara "din cutie", adica in varianta de strada, RC213V nu va dezvolta o putere impresionanta, adica "doar" 157 cp la 11.000 rpm, dar odata kitul sport instalat, puterea va creste pana la 210 cp, reamintindu-ne cu cine avem de-a face. La fel si in privinta cuplului, in varianta sport ajungand cu 102 Nm la 10.500 rpm.
Acestea se datoreaza motorului compact 90º V4 999cc DOHC, avand bielele din titan si carterul din aluminiu turnat cu nisip. La fel ca-n MotoGP, rezervorul de combustibil este situat sub saua pilotului, incastrat in carenajul din fibra de carbon.
Tot din MotoGP au fost preluate si implementate toate sistemele electronice, sistemul de cinci moduri de pilotare, sofisticatul sistem de control al tractiunii, alaturi de sistemul de franare al motorului, un schimbator rapid de viteze si o unitate de masura a inertiei (IMU).
Alte componente provenite direct din MotoGP sunt ghidonul, ambreiajul, jantele din magneziu Marchesini (cu diametrul de 17 inci), suspensii presurizate Ohlins, suporturi de picioare ajustabile si bineinteles componentele sistemului de franare Brembo (cu rotor din otel in loc de carbon).
In schimb, ca sa poata umbla pe sosele, fata de arealul sportiv din MotoGP, Honda RC213V a fost dotata cu valve pe arcuri, transmisie conventionala, suport pentru placile de inmatriculare, vitezometru, catalizator, sistem de pornire Honda Smart Key, cric, claxon plus schemele de culori, doua la numar: tricolorul HRC si Unpainted CFRP type (Carbon).
A achizitiona o Honda RC213V-S nu inseamna numai sa ai posibilitati financiare deosebite, ci e necesar sa dai dovada de un bun si atent proprietare. Odata achizitionata, motocicleta trebuie sa fie adapostita in spatiu acoperit special, ferit de intemperii. De asemenea, service-ul nu poate fi facut decat la distribuitorii Honda special certificati, anume pregatiti si dotati cu echipament hi-tech.
In ciuda pretului ridicat si a tuturor procedurilor aferente ante-vanzarii, achizitiei, depozitarii, inspectiilor si interventiilor la service, nu ne facem iluzii ca vom gasi usor modelele pe stoc si ca Honda va petrece mult timp incercand sa atraga clientii.
motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”