Si istoria fiind scrisa de gamele Chief si Scout, noul model Springfield proaspat lansat, se aseaza undeva intre acestea, aducand cu modelul Roadmaster, insa cel mai important aspect legat de acesta fiind ca trece cu rapiditate de la cruiser la bagger si inapoi in doar cativa pasi: parbrizul ajustabil, saua pasagerului stransa sau eliberata si montarea/demontarea coburilor dure, dupa caz.
Springfield reprezinta locul de nastere al Indian Motorcycle, undeva prin Massachusetts si potrivit companiei, a fost destinat pilotilor care cauta o experienta touring pura. Iar denumirea inseamna practic traducerea intentiilor Indian: realizarea de motociclete in stil clasic, retro, dar cu tehnologie moderna. “Noul Indian Springfield nu a fost proiectat in scopul umplerii unui spatiu din gama noastra, ci a fost construit pentru a umple un spatiu in inimile pilotilor care apreciaza in mod deosebit bogatul patrimoniu si maiestria deosebita in realizarea motocicletelor Indian si care doresc atat o motocicleta touring pura, cat si un cruiser urban elegant”, a declarat la lansare Steve Menneto, presedintele diviziei Motociclete a Polaris.
Chiar daca aduce cu modelul existent Chief Vintage, asemanare data in special de parbriz si modelul de coburi, dar si in privinta instrumentelor de bord, totusi sasiul modelului Springfield e diferit, proiectat sa sustina sarcini mai grele, mai exact 242 kg, greutatea pasagerului plus a bagajelor. O serie de dotari standard exista pe Springfield, precum sprijinitoare rabatabile de picioare pentru pasager, sistem ABS, sistem de monitorizare a presiunii in anvelope, cruise control, sistem dual de iluminare si bare de protectie fata si spate.
Springfield se bazeaza pe teribilul motor racit cu aer Thunder Stroke 111 (de 1.811cc) care genereaza o putere de peste 95 cp si un cuplu impresionant de 136,8 Nm la 2.600 rpm, demn de varful gamei Scout, ba chiar peste Classic Chief. Si asta pe noul sasiu reproiectat pe baza aceluiasi Classic Chief si care are furcile cu cartus si amortizoare ajustabile pe spate, oferind o cursa de 4,5 inci (11,43 cm), spre deosebire de modelul de baza cu cei 3,7 inci.
Chiar daca am fi tentati sa asemanam Springfield si capacitatea lui de transformare din bagger in curiser si invers, cu Switchback-ul celor de la Harley Davidson (principiile sunt similare), trebuie tinut seama de faptul ca Harley-ul ar un motor mai mic si un sasiu care poate transporta sarcini mai reduse.
Indian Springfield vine in doua versiuni cromatice, Thunder Black si traditionalul rosu Indian Motorcycle, iar preturile pornesc de la 21.000 dolari (in SUA).
Odata cu lansarea modelului Indian Springfield, compania Indian Motorcycle a lansat si doua editii speciale bazate pe Springfield si Chief Vintage, cu ocazia celor 150 de ani de existenta a distileriei Jack Daniels. Toate cele 300 de unitati (cate 150 din fiecare model) au fost vandute deja, in cateva ore de la anuntul disponibilitatii celor doua editii speciale.
Ambele modele au fost dotate cu accesorii de fabrica si custom specifice modelelor de motociclete Indian Motorcycle, cu diferenta ca vopseaua, logo-urile, emblemele, saua si coburile din piele au avut o tematica legata de Jack Daniels si fiecare aripa a fost inscriptionata cu numele celor sapte Master Distillers din istoria de 150 de ani a Jack Daniels. De asemenea, o inscriptionare cu o mantra a lui Jack Daniels insusi “Bottles and Throttles Don’t Mix” a fost aplicata pe aceste modele speciale, amintind ca bautul si condusul motocicletei trebuie savurate separat.
motociclete, indian motorcycle, indian springfield,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”