Nu cu mult timp in urma, cei mai multi dintre oameni nu vroiau sa “auda” un skijet. Zgomotul a fost o problema delicata si una dintre cele mai stresante, de aceea producatorii au depus multe si indelungate eforturi in cercetare si dezvoltare, in vederea reducerii zgomotului unor astfel de ambarcatiuni. Numai ca in cazul de fata, al 2016 Kawasaki Ultra 310LX, zgomotul s-a transformat in muzica.
Aceasta datorita faptului ca acest model este in acest moment singurul din industrie care vine cu un sistem audio din fabrica. Sigur ca prima intrebare care vine in mintea celor care nu au vazut cum functioneaza in realitate acest concept aparte e aceea: pe langa motorul furios, vor zbiera si diferite muzici din boxele skijet-ului, intru desavarsirea unui haos fonic total? In primul rand motorul nu mai rage ca acum cativa ani, in ciuda puterii desavarsite dezvoltate de acest PWC, nici macar pe pilot nu-l deranjeaza, calare pe acel motor, in timp ce sisteme audio se pot gasi acum si pe barci, barcute, nu mai vorbim de alte surse de pe plaja, deci totul se rezuma la bunul-simt al utilizatorului. In definitiv, sisteme audio performante sunt incorporate si pe automobile, asta nu inseamna ca toti soferii merg cu masinile bubuind.
Sistemul audio Kawasaki e minunat integrat in platforma Ultra 310, cele mai evidente fiind doua boxe de 60 de wati, chiar in fata seii, in consola de mai jos de oglinzi si unitatea centrala fixata in pad-ul ghidonului. Amplificatorul de 40 de wati se afla situat la vedere sub pad-ul ghidonului. In torpedou se afla portul USB in care se poate contacta smartphone-ul, dispozitivul gen iPod sau stick-ul de memorie. Acestea se pun intr-o geanta anti-umezeala, iar pentru stick-ul de memorie, Kawasaki a fabricat un cilindru de protectie aspectuos, din aluminiu, cu capac filetat. Exista si posibilitatea de a se instala casti audio, in cazul in care nu se doreste impartasirea preferintelor proprii muzicale, de asemenea. In timpul utilizarii skijet-ului, muzica se aude clar, inclusiv la vitezele cele mai mari.
Am spus ca Ultra 310LX reprezinta varful de gama si un skijet luxos, dar sistemul audio doar contribuie la aceasta caracterizare. Vorbim despre o serie de atribute de lux, in conditiile in care gama Kawasaki nu s-a prea dat in vant pana de curand dupa asa ceva, preferand performanta si utilitatea.
Exista o serie de facilitati de croaziera, in privinta confortului si sistemelor. Saua reprezinta o constructie extrem de confortabila si ergonomica, atent lucrata si fixata, astfel incat pilotul sa resimta cat mai tarziu oboseala si surmenajul, iar pasagerul sa poata sa aiba o pozitie de asemenea comoda si usor ridicata, pentru o vizibilitate crescuta. Aceasta sa a fost acoperita cu un material special, rezistent la incalzire, astfel ca o mare problema in sporturile nautice, in plina caldura si umezeala a fost eliminata. De asemenea, nu trebuie pierdut timpul cu “racorirea” seii, dupa ce a stat in soare intr-o perioada de pauza, ceea ce e minunat.
O alta problema in privinta skijet-urilor a fost rezolvata, mai ales spre bucuria wakeboard-erilor: controlul vitezei de croaziera. Daca se opteaza pentru acest sport nautic, variatiile de viteza ce pot dezechilibra sau smuci de-a dreptul schiorul dispar prin acest sistem. De asemenea, sistemul de control al vitezei de croaziera poate fi setat nu numai pentru o cursa perfecta pentru wakeboard-er, ci si pentru plimbari lungi si relaxante. In acest caz, exista un sistem GPS integrat in pad-ul ghidonului, care ajuta in pregatirea unor trasee, fara grija ratacirii si programarea alimentarii cu combustibil.
Controlul vitezei de tractiune poate fi setat in mod economic, moment in care ECU-ul skijet-ului va decide livrarea cea mai eficienta de combustibil si folosirea acceleratiei in mod optim. De asemenea, utilizatorul poate opta si pentru un mod no-wake, insemnand o croaziera la o viteza scazuta, in cazul in care se strabate o zona in care nu se recomanda viteza, zgomotul excesiv si turbulentele in apa.
Alte caracteristici care recomanda skijetul ca fiind unul de top sunt capacitatea de depozitare sporita, de 56 galoane (212 litri), un rezervor de combustibil de 20 galoane (75,7 litri), necesare pentru un consum deloc redus, in situatiile de viteza si putere, ghidon reglabil, sistem magnetic anti-furt cu doua chei, una pentru producerea puterii normale si cea de-a doua pentru gestionarea vitezelor.
Aceasta gestionare e foarte necesara, deoarece vorbim despre un motor Kawasaki in patru cilindri, de 1.498cc, imbunatatit cu un supercharger Eaton Twin Vortices, care dezvolta cea mai mare putere din industrie, de 310 cp. Cel putin asa se mentioneaza pe hartie, insa nu sunt motive sa nu credem, deoarece tendinta e de “ascuns” cai putere, nu de umflat numarul. Viteza de top a skijet-ului a fost limitata electronic la aproximativ 67 mph (cca. 108 km/h), insa se ajunge foarte rapid la aceasta viteza, gratie unui raspuns aproape instant al acceleratiei. Si totul intr-un ambient relativ silentios, oferit si de un intercooler foarte generos.
Coca skijet-ului este la fel de legendara precum motorul. Avand un unghi de 22,5 grade deadrise (inclinatia carenajului in raport de suprafata apei), reprezinta una dintre cele mai tehnice si proprii combinatii din industrie, asigurand o taiere optima a valurilor si o traversare lina a suprafetelor netede de apa. Gama Ultra reprezinta una dintre preferatele amatorilor de curse pe apa, din motive evidente. O manevrabilitate iesita din comun, combinata cu o putere si o reactie dintre cele mai mari, asigura unele dintre cele mai intense experiente, indiferent daca e vorba de ape calme sau involburate, traiectorii rectilinii sau viraje stranse.
Am ajuns la capitolul pret, unde din capul locului am mentionat ca nu e deloc mic, dimpotriva. Practic, ar fi cam cel mai scump skijet de pe piata la acest moment, pret platit totusi pentru a beneficia de propria coloana sonora prin JetSound in aventura nautica traita singur, alaturi de alti doi pasageri sau cu un wakeboard-er in spate, in admiratia (uneori poate si exasperarea) publicului de pe plaja si de pe apa.
skijet, Kawasaki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”