Se intampla ca exista o nisa tot mai solida in randul skijet-urilor special destinate. Si indiscutabil, un PWC (personal watercraft) reprezinta solutia ideala pentru schiorii nautici. E mai ieftin decat o barca, e mai usor de depozitat, plus transportat, foloseste mult mai putin combustibil si, bonus pentru cei mai aventurieri, poate ajunge in locuri in care barca nu ajunge asa usor.
Astfel, producatorii s-au orientat rapid si au dotat PWC-urile cu inele in forma de U pentru a atasa franghia de tractiune, ca accesoriu si gata. Gata pentru ei, nu si pentru Sea-Doo, caci constructorul nord-american nu s-a multumit niciodata cu jumatatile de masura, de aceea au aparut doua modele dedicate, dintre care si subiectul acestui review: 2016 Sea-Doo WAKE 155.
Acolo unde ceilalti s-au multumit cu acel U-ring, inginerii BRP Sea-Doo au vrut ca totul sa fie profi si atunci au venit cu doua adaugiri mult mai eficiente si inovative intr-o mare masura: un pilon mai mare de tractiune si un rack montat pe bord.
Primul, pilonul, a fost fixat in pupa, la marginea seii, avand un design extensibil ce ofera ridicarea punctului de atasare a paramei deasupra platformei de contact cu suprafata apei. Mai concret, in loc ca franghia de tractiune sa fie prinsa in zona inferioara a ambarcatiunii, oferind din start un unghi strans al acesteia fata de suprafata apei, acest pilon de tractiune extensibil poate oferi la un moment dat franghiei sa fie paralela cu luciul apei. Cam ca la barca. De ce? Simplu, pe o barca de wakeboard, un stalp sau un pilon inaltat la nivelul bratelor wakeboarder-ului si franghia paralela inseamna ca la manevrele scurte (voluntare sau involuntare), acesta sa nu fie aruncat imediat in apa. Sea-Doo a inteles rapid acest beneficiu, asa cum a inteles ca franghia sa fie petrecuta prin manere duble, sa nu interfereze cu jetul ambarcatiunii si sa nu realizeze miscari in scurt ce pot dezechilibra wakeboarder-ul pana sa vada in ce directie a luat-o skijet-ul. Fizica! Si pentru ca vorbim despre utilitate crescuta, acest pilon se poate rabata, astfel incat skijet-ul sa fie folosit in simple plimbari pe apa, cand nu tracteaza nimic.
In ceea ce priveste rack-ul, ei bine, placa de schi nautic va avea locul ei, bine fixat pe skijet, fara temerea ca se va “plimba” pe rama ambarcatiunii lovind glezne, tibii si genunchi. Placa se prinde de o conexiune fixata si se aseaza intr-un suport de plastic, prins cu curele. Daca intrebati in ce masura poate afecta calitatea plimbarii, ei bine, atata timp cat condusul nu va fi foarte agresiv, nu exista nici o problema, iar contra-timp sigur ca vor fi impedimente de ordin aerodinamic, insa fara mari urmari. Prinderea si desprinderea placii de wakeboard din rack se realizeaza usor, chiar in timpul mersului, asa ca nu va fi nevoie de manevre suplimentare.
OK, daca pana aici s-a vorbit despre accesoriile mecanice inovatoare si extrem de utile, trebuie stiut ca munca inginerilor BRP nu s-a limitat la atat. Trecand la modul in care a fost gandit un skijet pentru sporturi nautice, Sea-Doo are niste asi in maneca, astfel ca s-a umblat si la livrarea de putere. Folosindu-se aceeasi tehnologie de accelerare electronica ce a facut posibila existenta modurilor de conducere specifice brandului Touring si Sport, Sea-Doo aduce si modul SKI ce ii permite conducatorului sa selecteze unul dintre cele cinci profiluri de accelerare, asortat la o viteza de croaziera prestabilita. Se poate, asadar sa se foloseasca o accelerare blanda pentru copii sau la plecare, evitandu-se smuciturile, ca apoi sa se opteze pentru o accelerare agresiva. Odata setat modul SKI, pilotul nu are de facut decat sa tina strans acceleratia. SKI va decide in ce masura se va accelera si apoi se va bloca in viteza dorita si recomandata.
De ce sa alegi versiunea 155 WAKE? Costul ar fi unul dintre primele raspunsuri, in conditiile in care acesta e cu 2.600 dolari (in piata americana) decat PRO WAKE 215, fiind totusi bazate pe modele diferite, GTI 155 vs GTX 215. In configuratia de baza GTI dispune de un motor 1503 NA Rotax 4-TEC de 1494cc, in trei cilindri, dezvoltand 155 cp, fara turbocompresor. Ceea ce e mai bine. Din mai multe motive. Unul ar fi ca e mai economic in consum. Unii ar putea stramba din nas, caci cu ai sai 90-92 km/h nu se pune cu 105 km/h, insa consumul e total diferit. In al doilea rand, lucrurile sunt mai asezate in privinta accelerarii, nu “rupe coloana” prin agresivitate. Si aici, deja lucrurile sunt clare: daca nu esti vreun mare initiat in skijet si wakeboarding, atunci 155 WAKE e alegerea ideala. Daca esti experimentat, e clar ca nu ai citit acest review, caci stii ca tie iti trebuie minim un PRO WAKE 215.
Ce ar mai fi de adaugat? Da, 2016 Sea-Doo WAKE 155 are in dotare iBR (Intelligent Brake & Reverse), sistemul care permite pornirea neutra, nesmucita, dar si mersul cu spatele intr-o viteza mica de siguranta, mai ales la andocare, plus franarea atunci cand e activat, iar viteza e mare si impactul iminent. Apoi, oglinzile retrovizoare cu o deschidere larga, permitand pilotului sa observe evolutia wakeboarder-ului in spatele sau, fara a fi nevoit sa se tot intoarca. Sistemul anti-furt D.E.S.S. deja este standard pentru tot lineup-ul, deci e prezent si la acest model, care mai beneficiaza si de snurul care trebuie atasat, ca motorul sa porneasca.
In fine, modelul beneficiaza de o schema impresionanta de culori, White & Belize Blue, accentuata de o serie de grafici in verde lime si altele de acest gen. Acest model este disponibil si in oferta ATVROM la un pret de 12.490 euro (TVA inclus), cel mai bun pret atat de pe piata, cat si comparativ cu o barca pentru wakeboarding.
skijet, BRP, sea doo,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”