Masurand 3,32 m in lungime totala, Summit 154 X T3 este dotat cu un motor in doi timpi Rotax de 799,5cc cu doi cilindri si racire cu lichid, cu injectie electronica directa E-TEC, cu ardere curata si silentios in padurile si vaile muntilor, capabil sa dezvolte o putere de peste 150 cp.
Si pentru ca vorbim despre o companie care pune mare pret pe inovare, cercetare si dezvoltare, noul venit in gama Summit X imbina un pachet mixt T3 si RAS 2 (Rapid Action System), primind astfel toate drepturile si privilegiile pe care le-au avut in lineup-ul 2015 T3 163 si 174. Aceasta reprezinta o dureroasa invatatura de minte a companiei, in conditiile in care 2015 Summit X 154 a ramas in afara “afacerii” T3 si drept consecinta, modelul a avut cifre de vanzari mai mult decat modeste.
Pe continentul nord-american (desigur ne referim la SUA si Canada), precum si in nordul Europei, cultura snowmobilelor este foarte raspandita, indiferent de destinatia sau incadrarea acestora, astfel ca utilizatorii sunt destul de sensibili la cele mai multe dintre specificatiile tehnice si in ciuda preturilor, poate mai ridicate in unele cazuri, prefera modele cat mai complete. De aceea, privarea modelului Summit X 154 de redutabilul si foarte apreciatul pachet T3 (in conditiile in care exista alternativa), a fost o imensa eroare. Din fericire, corectata in lineup-ul 2016, alaturi de ceva pierderi in greutate, invatarea unor miscari suple si tot ceea ce mai aduce pachetul: senila FlexEdge Powder Max II, amortizorul spate tMotion, suspensia fata RAS 2.
Un alt aspect impresionant al noului mountain snowmobile 2016 Ski-Doo 154 Summit X T3 il reprezinta aria de contact cu solul. Cu cei 40,6 cm latimea senilei PowderMax II, snowmobilul asigura o suprafata de contact de peste 1,5 mp, care in clasa sa, fata de competitorii sai Arctic Cat M800 153 si Polaris RMK 155, ii asigura suprematia. Ba chiar si urcand pana la Polaris 163, aria de contact e superioara. Aici intervine inteligenta si ingeniozitatea Ski-Doo, deoarece contactul cu solul determina flotatia pe zapada moale, o suprafata mai mare, afundarea evitata pe cat e posibil. Daca ne limitam la gama Summit X T3, sigur ca 154 se situeaza sub fratii sai 163 si 174, dar ca manevrabilitate in ansamblu, a castigat deja aprecierea celor care au testat modelul (si erau deja familiarizati cu modelele din 2015).
Si ajunsi la acest capitol, manevrabilitatea, trebuie sa luam in calcul suspensiile. 154 Summit X T3 are o tenacitate iesita din comun in privinta ascensiunii pe zapada pufoasa datorita dintilor senilei, insa aceasta nu ar fi mare lucru, daca nu ar beneficia in egala masura de suspensia spate tMotion care a fost proiectata sa lucreze in tandem cu senila PowderMax II cu margini flexibile (aproximativ 6-7 cm), asigurand ascensiunea potrivita inclinatiei dealului. In timp ce senila este ranforsata pe partea centrala, marginile flexibile permit chiar si virajele in ascensiune, in viteza, fara sa duca la dezechilibrarea snowmobilului.
Ghidonul si skiurile fata sunt flexibile, putand fi impinse in fata/trase spre spate, iar socurile sunt amortizate de RAS 2, sistemul de suspensii fata, proiectat mai usor fata de versiunea anterioara, permitand ca trecerea peste obstacole precum trunchiuri de copaci sau stanci acoperite de zapada pufoasa sa fie fluenta si fara zdruncinaturi sau chiar impotmoliri.
Sistemul de franare provine de la Brembo, fiind hidraulic si pe baza de linie zimtata de otel, asigurand opriri sau incetiniri optime in special in coborari. Masa snowmobilului de 208 kg este imbracata intr-o forma aerodinamica (REV-XM platform + REV-XM cu sa usoara si capacitate de depozitare), in timp ce schiurile fata, inguste si agile, asigura o rulare in tandem oferind un control sporit, indiferent daca e vorba de zapada moale sau acoperita cu gheata.
Pe bord, display-ul LCD ofera diferite informatii (vitezometru, tahometru, temperatura motorului, nivelul combustibulului etc.), parbrizul inclinat de 28,5 cm ofera protectie, plus o cutie de manusi/ochelari incalzita, de capacitate de 4 l.
Asadar, va fi o iarna incinsa, batalia dintre 2016 Ski-Doo Summit X 154 T3, Polaris AXYS RMK Pro 155 si Arctic Cat’s M8000 Sno Pro Limited 153 cu senila sa three-inch PowerClaw fiind deschisa oricarui rezultat.
snowmobile, ski doo summit, ski doo,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”