Suzuki a dat lumii in 1985 motocicleta GSX-R750 si odata cu aceasta o mostenire pe care “urmasii” s-o respecte ca atare, ceea ce iata se intampla si in cazul Suzuki 2016 GSX-S1000, care respecta traditia familiei. Cu amendamentul ca acest model trebuie considerat ca varul inteligent si street-orriented al mult mai axatului pe curse GSX-RR. Si spunem inteligent, deoarece imprumuta parti si tehnologie din modelul dedicat MotoGP, inclusiv motorul de 999cc folosit de alergatorul in curse GSX-R1000, dar pastreaza caracteristicile de sport street cu care linia GSX s-a consacrat de trei decenii incoace. Totul ca sa rezulte un adevarat stapan al strazii.
Constructorul a avut o abordare mai degraba minimalista cu carenajul metalic sau din plastic, creand o imagine in care motocicleta apare agresiva si ingusta, apropiind-o de misiunea sa de “street-fighter”. 2016 Suzuki GSX-S1000 a fost proiectata cu un design nu numai aerodinamic, ci si astfel incat carenajul fata sa ofere o priza de aer prin radiator. Tot design-ul de ansamblu denota radacinile modelului ca superbike, cu partea din fata larga si partea de spate spartana. Saua arata deosebit, tinand rider-ul in corp comun cu motocicleta, insa restul de sa destinata pasagerului (caci sa nu se poate numi cu toata indulgenta) il va tine pe acesta la voia acceleratiei.
Cum aminteam la inceput, 2016 Suzuki GSX-S1000 foloseste motorul de 999cc inspirat de omologul sau de curse, in patru timpi, cu racire cu lichid, luand practic motorul GSX-R1000 si folosind o clapa de accelelratie de 44 mm. Componentele interne ale motorului au fost si ele upgradate in maniera race, vorbind in special de FEM (Finite Element Material) in pistoane si SCEM (Suzuki Composite Electrochemical Material), ceea ce duce la o reducere a greutatii si un progres al transferului de caldura si reducere a frecarii. Uneori, riderii pot fi un pic intimidati de posibilitatile unui motor ca acesta, de aceea inginerii de la Suzuki au introdus Advanced Traction System care monitorizeaza trenul de rulare si intervine cand e necesar sa controleze si previna alunecarea rotii, ca un soi de ABS, mai putin atunci cand trebuie franat. Sistemul are trei nivele de reglare, pentru diversele abilitati de conducere a motocicletei, pana la dezlantuirea totala a bestiei de patru cilindri.
Trecand la sasiu, consemnam rapid o suspensie fata furca inversa KYB 43mm, reglabila in functie de asperitatile suprafetei de rulare, o suspensie spate cu bascula si amortizor reglabil Showa. Saua se afla situata la o inaltime de 81 cm, ceea ce e foarte important pentru potentialii utilizatori, fiind o inaltime medie, ce permite folosirea si de catre persoanele nu foarte inalte. Frana din fata e formata din discuri duble 310mm, etriere Brembo, iar cea din spate e prevazuta cu disc 250mm, fiind dotate cu ABS. Acest ABS citeste pozitia rotii de 50 ori/secunda si regleaza corelativ presiunea in frane ca urmare, astfel ca in orice conditii se poate frana optim.
2016 Suzuki GSX-S1000 aduce un ansamblu digital de instrumente de bord care include: vitezometru, turometru, kilometraj, indicatori trip dubli, pozitie treapta de viteza, temperatura lichidului de racire si a mediului, autonomie, consumul mediu si instant, indicatorul pentru controlul tractiunii si un ceas. Display-ul digital este flancat de indicatori LED pentru semnale, faza lunga, avarii si ABS. Schema de culoare standard este albastru (Metallic Triton Blue) pentru carenaj, rezervor etc. si negru. Fata de modelul 2015, care cantareste 209 kg, modelul 2016 va fi mai usor cu aproximativ 2 kg si acest lucru se va simti, cu siguranta, la rulare, in special la viteze ridicate.
In loc de concluzie, modelul 2016 Suzuki GSX-S1000 are un aspect salbatic, robust si agresiv, forma evocand imaginea unui animal de prada, cu elemente vizuale atent proiectate in acest sens. Din punct de vedere al performantelor tehnice, de asemenea se auto-recomanda ca fiind un street-fighter dominator, rapid si capabil sa ruleze in orice conditii. Singurul dezavantaj pe care l-am si mentionat apare in privinta pasagerului, care nu e “prea bine primit” pe acest model. Dar ca imagine generala, ramane definirea intr-un singur cuvant: pradator!
motociclete, Suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”