Aspectul general de vehicul utilitar al Wolverine razbate mai ales din existenta platformei din spate, insa dupa ce parcurgi cabina cu un design unghiular, coboara spre fata cu un aspect agresiv sportiv, intarit de garda puternica si troliu. Un parbriz anti-vant jos (sau scut de protectie anti-noroi) aduce aminte de clasicul si batranul Jeep al armatei americane si totodata da imaginea unui cal de povara. Din punct de vedere al infatisarii, forma lui Wolverine are de-a face mai mult cu functionalul, decat cu esteticul, astfel ca inginerii de la Yamaha au pus accentul pe aspectul utilitar. Barele anti-soc care stau mandre pe corpul UTV-ului sunt proiectate in primul rand pentru scopul lor, de a preveni loviturile si obstacolele intampinate in rulare, astfel incat pietrele, crengile sa nu afecteze motorul sau alte componente.
Constructia cadrului ofera un ampatament de 81 inci (205,74 cm), cu 11,4 inci (28,9 cm) garda la sol, in timp ce abordarea si ingustarea unghiului permit manevre stranse in teren accidentat, cu un potential minim care permite mentinerea contactului strans body-to-ground. In situatiile in care contactul cu solul accidentat sau obstacolele este inevitabil, Yamaha a instalat placi integrale din otel, antiderapante, care protejeaza partea inferioara ca o armura, prevazute cu orificii de intretinere, pentru accesarea motorului, cutia de viteze, scurgerea lichidului de racire etc.
Furca A-frame e prevazuta cu amortizoare care tin rotile in contact cu solul cu un grad inalt de suspensie si o geometrie proiectata special pentru a face din rularea pe cele mai accidentate terenuri un parcurs linistit si nezguduit. Forma inaltata in sus a A-frame ajuta la realizarea si mentinerea garzii de la sol si la geometria suspensiilor de care aminteam. Amortizoarele KYB piggyback asigura plutirea bestiei cu 9,7 inci (24,63cm) cursa pe fata si 10,6 inci (26,92 cm) pe spate, iar comprimarea, reculul si pretensionarea sunt complet reglabile pe tot parcursul, in jurul acestor valori.
Wolverine e capabil de remorcare pana la 680,3 kg, prin intermediul carligului de remorca de 2 inci, iar bena din spate poate cara pana la 136 kg sarcina, cu sase puncte de ancorare din otel, astfel incat sarcina poate fi transportata in siguranta si fermitate
Discurile de frana fata si spate largi sunt prinse de rotile din otel, imbracate de anvelope 26-inch Maxxis Bighorn 2.0, in timp ce sistemul umed de franare pentru parcare vine intr-o unitate sigilata, asigurand o parcare facila si rapida.
Sistemul EPS (electric power steering) ofera directie precisa, cu efort si recul redus, care reduce solicitarea si oboseala soferului.
Inima pulsanda a lui Wolverine R-Spec EPS este un motor DOHC cu patru valve, cu injectie - Yamaha Fuel Injection (YFI), 44 mm, de 708cc, cu starter electric, care asigura un raspuns linear si neted la accelerare, iar conform fabricii si test-driver-ilor, asigura un cuplu low-end pentru un control precis si tehnic in vederea abordarii celor mai accidentate si neregulate trasee. Nefiind un vehicul de curse, puterea e folosita in special pentru a depasi obstacole si a face fata suprafetelor dificile, nu pentru a dezvolta viteze superioare, subliniind inca o data destinatia precisa a lui Wolverine.
Transmisia automata CVT Ultramatic Yamaha (V-Belt With All-Wheel Engine Braking) asigura selectarea cutiei de viteze in modurile low, high, reverse si neutral si vine cu un ambreiaj centrifugal cu curea tensionata, asigurandu-se evitarea alunecarii acesteia (si incingerea sau aprinderea acesteia), mai ales in conditii de fortare a vehiculului in teren extrem de dus sau din cauza de eroare a soferului.
Sistemul de control On-Cmmand prezent pe bordul lui Wolverine asigura angajarea tractiunii pe doua roti, tractiunii integrale pe patru roti sau tractiunii pe patru roti cu diferential blocabil integral, in functie de cerintele terenului si optiunile pe care conducatorul le decide, spre un control deplin si flexibil.
In situatia in care Wolverine coboara la vale, frana de motor e prevazuta cu o piedica de cuplaj unidirectional, care indiferent de modul selectat de conducere, asigura o senzatie de condus liber. E de mentionat ca placutele de frana sunt mai ieftine decat inlocuirea componentelor de actionare din frana de motor, asa ca utilizarea franei de motor in traiectorie descendenta, la coborare e o falsa economie fata de franarea clasica.
UTV-ul 2016 Wolverine R-Spec EPS este disponibil in varianta standard in culorile verde sau albastru (Hunter Green sau Steel Blue), dar optional, in special pentru iubitorii de vanatoare si activitati indelungate in aer liber, poate veni si in varianta Realtree Xtra.
UTV, SxS, side by side,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”