Ciudatenia nu vine neaparat din faptul ca producatorii indieni, ca si cei chinezi sau taiwanezi nu mai pierd de multe ori timpul cu proiectarea design-ului, imprumutand mai fatis sau mai discret trasaturile unor modele europene sau japoneze, fireste, fara un acord cu acestia de cele mai multe ori (cum o fac cei de la Kymco, in colaborare cu Kawasaki, de exemplu). Partea bizara este ca producatorul indian are o legatura foarte stransa cu austriecii de la KTM, care produce mai multe modele in fabricile Bajaj si imprumuta tehnologie, componente, design si know-how acestora.
Desigur, 2017 Bajaj Dominar 400 nu inseamna nici un KTM, nici un Ducati, chiar daca se bazeaza pe acelasi motor monocilindric de 373cc care se poate gasi si la KTM 390 Duke si RC 390, cu racire pe lichid si cutie de viteze in sase trepte, capabil sa dezvolte 40 cai putere. In privinta acestei valori, probabil ca multi vestici ar pufni dispretuitor si ar suiera “leneso”, insa dincolo, in India, acolo unde baza e formata din motorizari intre 100 si 200 cc, Dominar apare ca o motocicleta extrem de capabila si nervoasa, un adevarat monstru.
Initial, Bajaj Dominar 400 a aparut ca un concept denumit Pulsar CS, ulterior Kratos 400 (cuiva i-a placut mult jocul God of War), in martie anul trecut, fara cea mai mica garantie si scapare de informatii chiar neoficiale, ca ar ajunge vreodata in productie. Inca de pe atunci, cei care au vazut conceptul au avut un deja vu, asociat cu imaginea modelelor Diavel de la Ducati, dar parca nu asa de pregnant ca in forma finala. De acord, austriecii de la KTM poate ca nu au un contract cu indienii prin care sa-i oblige pe acestia din urma sa utilizeze si elementele de infatisare obligatorie a la KTM, dar o sageata atat de directa catre producatorii italieni cu care exista o mare rivalitate in Europa nu are cum sa-i bucure. E foarte drept ca in apararea lor eventuala si deocamdata fictiva, indienii ar putea invoca ca Dominar va fi vandut exclusiv pe piata locala si eventual vecina, numai ca, dincolo de naivitatea apararii, trebuie sa stie deja ca cei de la KTM sunt o prezenta deja consacrata in India si ca-si produc multe modele in aceasta tara.
S-a invocat, la un moment dat, o teorie care desi aparent ciudata, merita un pic analizata: KTM e la baza Dominar-ului, incercand sa introduca un concept prin intermediul unei companii partenere. Ar fi o strategie inteligenta, doar daca Dominar nu aminteste de Ducati, insa din pacate asta se intampla, deci logica din spatele strategiei e cam destramata. Sau aparent de neinteles.
In alta ordine de idei, se observa cum tendintele pietii asiatice incep sa se schimbe usor. Incep sa recupereze si arata ca incep sa fie si alte preferinte, pana acum tabu. Sigur ca raman de baza modelele mici, si vorbim de milioane si zeci de milioane de unitati vandute pe piata asiatica (in care nu bagam si Japonia), insa cererea incepe sa fie tot mai mare, daca producatorii incep sa ia masuri in consecinta.
Pe de alta parte, producatorii europeni, mai ales cei cu dare de mana, au gasit o oportunitate ideala in aceste piete, unde vin si construiesc legaturi din ce in ce mai puternice cu giganti din industria asiatica, oferind tehnologie si know-how, in schimbul unui locusor la masa acestora. Toata lumea are de castigat, marile companii asiatice (non-japoneze, reamintim) obtin anumite avantaje tehnice si de dezvoltare fara un efort sustinut si costisitor, producatorii europeni pot realiza unele modele mai mici pe care sa le vanda aici la preturi accesibile, iar clientul final primeste modele cu “amprenta” unei marci notabile.
Ca specificatii, daca intereseaza pe cineva o motocicleta indiana pentru piata din India, vorbim deci despre un model cu motor 373cc, furci telescopice (nu USD, cum au fost pe conceptul initial), cu sistem ABS ca optiune, un bord cu afisaj integral digital, un far central si mare pe ghidon si un rezervor, ambele ce duc cu gandul la Diavel. Va fi disponibil la dealerii Bajaj din ianuarie 2017 si va avea un pret de aproximativ 2.250 euro, pret de fabrica.
motocicleta bajaj dominar 400, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”