Creatia celor de la Can-Am BRP reprezinta cel mai performant vehicul off-road din zona ATV/UTV care exista in acest moment pe piata, evident produs de fabrica, fara imbunatatiri aduse aftermarket sau in cadrul numeroaselor competitii de profil.
La data lansarii, precedate de numeroase materiale video teaser, Can-Am a sustinut ca noul 2017 Maverick X3 reprezinta cel mai puternic UTV de pe piata. Imediat, au aparut si detalii despre specificatiile tehnice, iar atentia generala a fost atrasa de numarul cailor-putere dezvoltati de motorul Rotax: 153. Apoi au aparut si date in care e vorba de 154 cai-putere.
Iata ca au aparut pe internet copii ale documentelor depuse de catre Can-Am BRP la CARB (California Air Resources Board), autoritatea nationala de mediu americana, cea care da avizul (sau nu) de aprobare a productiei motorului si emisiilor. Iar cifrele oficiale privind puterea arata ca e vorba de 153,94934 cai-putere. Desigur, in documentele CARB, puterea e trecuta in kilowati, insa pentru convertire, se inmulteste numarul kilowatilor cu 1,341.
Asadar, toate cele trei modele 2017 Maverick X3 produc aceeasi putere: 153,94933 cai-putere, cifra oficiala, aprobata de CARB si care consemneaza cea mai mare putere din industrie la ora actuala. Can-Am si Polaris nu au avut, de altfel, niciodata problema de a se mandri cu potenta, afisand mereu in fisele de specificatii tehnice aproape toate cifrele, spre deosebire de alte branduri, in special cele japoneze.
Motorul ACE (Advanced Combustion Efficiency) proiectat si construit de Rotax, a fost utilizat pana acum fie in cazul ambarcatiunilor skijet Sea-Doo, in special Spark, dar si in mai multe modele de snowmobile marca Ski-Doo. Acum, Can-Am a facut o miscare interesanta, aducand motorul in lumea off-road, astfel ca Maverick X3 e primul UTV cu Rotax ACE.
Motorul Rotax ACE are o mica turbina fixata direct la galeria de evacuare, ceea ce i-a conferit puterea crescuta, insa cu siguranta, pana la sfarsitul anului va avea loc o invazie in aftermarket de turbine de capacitate mai mare. De asemenea, e de asteptat ca versiunea aceasta de motorizare sa fie una dintre caracteristicile multor modele in viitorul lineup, cel din 2018.
utv can am, side by side, sxs, can am,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”