Acest model destinat in principal celor aflati la un nivel intermediar catre expert (asa cum e prezentat de catre insusi producatorul) a venit total imbunatatita si gata sa faca uitat modelul Z800, in ideea de a completa o noua familie de roadstere Kawasaki ‘Zed’, formata din entry-level-ul Z650 si impozantul Z1000, din partea de sus a gamei.
Motorul nou, adaptat normelor si cerintelor Euro4, in patru cilindri, a fost practic imprumutat de la fratele mai mare Z100, insa cu un alezaj si o cursa mai reduse, compatibile cu un cilindree de 948cc si un supliment de 12 cp (in total 125) fata de vechiul Z800.
De la fratele sau mai mic, Z650, a imprumutat design-ul spalierul tubular din otel, cel inspirat de hyperbike-ul H2R, insa adaptat si nou-nout, cu o pierdere in greutate de 13,5 kg fata de versiunea anterioara (adica a Z800-ului). Rezultatul duce imediat cu gandul la superbike-ul revolutionar al anilor ’70 combinand ce e mai bun, dar fara a fi revolutionar de data aceasta.
Desigur, pierderea de greutata, salutata de unii critici, blamata de catre altii, dublata de o constructie compacta si propulsata de un cvadricilindric, inseamna clar o manusa aruncata celor de la Yamaha.
Ca si in cazul anterior, Kawasaki nu s-a rezumat la a schimba denumirea (practic, a scoate din carti anteriorul ER-6F), ci a adus o serie de noutati si actualizari acestui model. Cele mai importante au fost: caroserie noua completa cu un stil Ninja, inspirat masiv de la modelul ZX-10R, s-a redus si in cazul acestui model greutatea, pentru cresterea performantei si manevrabilitatii, iar motorul a fost revizuit serios, pentru economie si flexibilitate sporita.
Incepand cu motorul, trebuie spus ca parallel-twin-ul de 649cc a primit cateva imbunatatiri pentru un comportament performant in zona joasa si medie a rotatiilor, start usor si acceleratie mai consistenta, precum si un ambreiaj si o evacuare noi. Cadrul tubular nu e doar mai usor cu 15 kg, ci evoca stilul H2R. La fel, carenajul evoca la randul sau ZX-10R, avand un bord asemanator, alaturi de stilul oglinzilor.
Manevrabilitatea a fost de asemenea un scop in sine, dovada fiind un scaun mai jos, greutatea redusa si o directie foarte versatila. Se comporta foarte bine la viteze mici si medii, iar atunci cand ritmul este marit, reactia e pe masura, cu un raspuns instantaneu al acceleratiei, suspensiilor si franelor, indiferent de conditiile meteo.
kawasaki ninja, motociclete kawasaki, motocicleta, kawasaki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”