ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

2017 Polaris 800 RMK Assault 155 (3 Inch) - un backcountry de temut in industrie!


2017 Polaris 800 RMK Assault 155 (3 Inch) - un backcountry de temut in industrie!
  20.09.2016

Prima veste in legatura cu acest model de exceptie ar fi ca versiunea 2017 nu a suferit aproape nici o modificare in comparatie cu versiunea 2016, iar a doua veste rezulta logic: ceea ce e superb si complet, nu se modifica doar de dragul schimbarii. Acum un an, producatorul american de snowmobile Polaris lansa un nou sasiu, AXYS RMK, care a permis ca modelele RMK sa imbine greutatea scazuta cu puterea desavarsita si sa fie extrem de eficiente in catarari, indiferent de starea zapezii sau de gaurile din care tasnesc (holeshots) in asaltul rampelor abrupte de pe coastele muntilor.

Caracteristici Snowmobil Polaris

De altfel, “lift” (ridicare) reprezinta cuvantul cheie in privinta RMK si in privinta asta, modelele 2017 RMK nu au rival in vreun model anterior si poate foarte putini, poate deloc in alte branduri. Atunci cand traverseaza suprafete cu zapada adanca, gratie usurintei sasiului AXYS, se afunda prea putin in partea inferioara, asigurand un transfer de greutate corespunzator, cu o manipulare si un control eficiente. Aparitia sasiului AXYS a insemnat inaltarea “nasului”, insa inginerii Polaris au scazut inaltimea componentelor din apropierea pilotului, mentinand un centru scazut al greutatii.

Snowmobil Polaris Snowcheck Select

Insa sa deschidem panourile laterale si sa vedem ce gasim. Evident, impresionantul motor 800 Cleanfire High Output cu doi cilindri, in doi timpi, care are in acest model 2017 o crestere de 10% in privinta raportului putere-greutate si raspunsul pedalei de acceleratie mult mai rapid pentru a genera liftarea instantanee, montat intr-o pozitie integrata in optimizarea echilibrului sasiulului. Motoarele Cleanfire 800 H.O. au fost lansate cu mare succes in 2015 in modelele Polaris Rush si Switchback, iar dupa o testare in peste 100.000 mile au fost integrate si in modelul RMK. Pedala de acceleratie isi are raspunsul instantaneu gratie valvelor de evacuare controlate electronic in trei nivele.

De notat ca sunt o serie de componente ale motorului care-i asigura gradul urias de performanta, cum ar fi pistoanele canelate (pentru durabilitate ridicata si viata lunga), pompa de ulei electronica pentru un efort redus al pedalei de acceleratie, termostat cu by-pass ce incalzeste pana la temperatura de functionare cu 40% mai rapid (vital in zilele geroase), admisie si evacuare de mare eficienta, ce maresc puterea, arbore cotit usor mult mai durabil (cu 1,1 kg mai usor si cu 25% mai putina inertie), supape de admisie VForce Reed.

Motor Snowmobil Cleanfire 800 H.O

Cei 165 cai-putere sunt transferati la sol la o senila din seria 7, mai exact seria 7.0.3.0, gandita, proiectata si dezvoltata pentru a fi solutia ideala in liftarea snowmobilului din cele mai adanci gauri pe cea mai moale si afanata zapada. Are o greutate redusa, cu un singur strat, fiind optimizata pentru performanta. 3-inch-ul din denumire vine exact de la marimea dintilor din senile, care asigura traversarea suprafetelor acoperite de zapada adanca, moale, fara ca vehiculul sa se afunde.

Sasiu Snowmobil Polaris AXYS RMK

Sasiul patentat Polaris AXYS RMK este ridicat crescand garda la sol, ferind modelul de snowmobil de fenomenul de tarare pe zapada, atunci cand ruleaza cu viteza mediu-scazuta prin zapada afanata, insa ofera asa cum am tot spus pana acum o imbunatatire a escaladarii si ridicare instantanee permitand atat “alpinismul”, cat si rularea mai rapida in plan. Suprastructura din fibra de carbon ofera reducerea de greutate ideala, fara a se compromite rezistenta, in timp ce fusurile inaltate contribuie la marirea garzii la sol pentru reducerea rezistentei la inaintare.

Structura Snowmobil Polaris

Pe modelul RMK Assault lipseste sistemul de transmisie prin curea Low-Inertia Quick Drive, fiind preferata o transmisie prin lant. Si pe buna dreptate, caci cataratorii profesionisti prefera un lant ultra-dur, care sa faca fata aterizarilor socante dupa boondockers-uri lungi prin aer, care la randul lor necesita un turbocompresor sa mareasca puterea.

Transmisie Snowmobil Polaris

Deci te-ai liftat, ai escaladat, ai ajuns in culme, apoi ai sarit in lungime, deci e important la aterizari sa ai si o suspensie temeinica. Ei bine, suspensia spate e de baza, de regula, iar aici ingineria Polaris a facut sa fie vorba de o suspensie foarte usoara, insa rigida, cu o geometrie calculata, pentru a imbunatati transferul de greutate, la unison cu controlul riguros. Si mai mult, suspensia riginda ofera imediat puterea pe zapada. In afara traseelor, pilotii vor sesiza transferul de greutate imbunatatit mentinand de asemenea si unghiul de atac. Pe partiile si potecile deja existente, pilotii vor remarca o plimbare absolut confortabila. Si nu in ultimul rand, atunci cand se intra intr-o derapare a partii din spate, aceasta suspensie ridica spatele in timp ce se ruleaza inainte.

Schelet Snowmobil RMK Assault

In fata, RMK Assault are aceasi parte frontala ridicata ca si in cazul modelelor Pro AXYS RMK, insa nu se bazeaza pe noile brate forjate din aluminiu A-arms. Sunt utilizate in continuare bratele A-arms introduse la 2015 RMK Assault, putin mai grele, insa in total s-a redus din greutate in alte privinte, pentru ca snowmobilul in versiune 2017 sa fie cel mai usor de pana acum.

Pozitia ski-urilor este ajustabila intre 41,5, 42,5 si 43,5 inci, utilizandu-se sistemul de amortizare Walker Evans Needle Shocks si ski-urile de incredere Gripper. Lipseste din acest model (ca o mentiune defavorabila) bara stabilizatoare existenta pe Pro RMK si dupa absenta din versiunea anterioara, parea ca aceasta lipsa va fi acoperita. Nu s-a intamplat asta, insa cumva se poate spune ca deschiderea schiurilor (ecartamentul lor) compenseaza absenta barei stabilizatoare. Specialistii recomanda pozitia schiurilor stabilita la 41,5 inci, similara cu cea din modelul Pro RMK, fiind ingusta si mai agila. Cursa suspensiei fata este fix ce trebuie, adica 10 inci.

Ski-uri Snowmobil Polaris RMK

In dotarea standard a modelului 2017 Polaris 800 RMK Assault 153 3’ intra Powder Trac runningboards, saua Pro Lite, ghidon Pro Taper, precum si un nou Interactive Digital Display pe bord, cu harti GPS si Bluetooth. Acest display de 4,3 inci de mare rezolutie, complet color, LCD, ofera informatiile necesare, precum performantele saniei ca viteza, rpm, viteza maxim, kilometraj, contorul de parcurs, conditiile de operare ale snowmobilului precum temperatura de racire, avertismente de diagnostice si intretinere, conditii de pilotat, temperatura ambientala, ceas in format 12/24, plus noul Ride Planning Feature care ofera un traseu prestabilit anterior si care poate fi instalat printr-un port USB de pe un stick sau orice alt device.

Display Digital Snowmobil RMK

Desigur, sunt de amintit farurile cu LED, cu performante de iluminare fata de versiunile anterioare de pana la 80%, cu durata de viata garantata cat viata saniei, sisteme de avertizare si semnalizare. Se poate vorbi si de capacitatile integrate de depozitare, dezvoltate special pentru platforma RMK AXYS, dar mai ales de posibilitatile de integrare si a unor accesorii optionale, in cazul in care se opteaza pentru o deplasare mai indelungata.

Ce ar mai fi de spus? Modelul 2017 Polaris 800 RMK Assault 155 (3 Inch) se afla in oferta ATVROM la un pret de 15.588 EUR (TVA inclus), alaturi de modelul 2017 Polaris 800 Pro-RMK 155, ambele asteptandu-va pentru o iarna aventuroasa pe munte!

Tag-uri

snowmobile, Polaris,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate