Dam pe repede inainte si iata ca dupa noua ani, in primavara anului 2016 consemnam performantele si calitatile la cu totul si cu totul alti parametri fata de atunci, insa ceva a ramas constant: Ski-Doo MX ZX. Noua generatie puncteaza decisiv si superlativ la capitolul raportului putere/greutate, dominarea terenului, oricat de dificil ar fi si acoperit cu oricata zapada, dar si distractia oferita celor mai agresivi piloti de snowmobile. De ce? Un sasiu cu totul nou, un motor cu totul nou, o manevrabilitate iesita din comun si o capacitate de a face fata oricarui teren. Realmente plin de caracteristici noi si de top, care includ ambreiajul pDrive, a doua generatie E-TEC a sistemului de combustie, o cremaliera abila, un ghidon reglabil unic, o ergonomie cu totul revizuita, pistoane avansate, un arbore cotit in doua piese, toate intr-un stil elegant si simplu, ca pe vremuri.
Daca nu s-a inteles sau s-a trecut cu usurinta peste, subliniem: agresivitate. Pilot agresiv ajutat de un snowmobile nu mai putin agresiv. Se vede inca de cand acesta incaleca pe sa, deoarece pozitia preferata in abordarea terenului alb accidentat este verticala. Sasiul cu totul nou REV Gen4 se simte familiar, dar diferit, totodata. Distanta si relatia dintre ghidon, sa si scarite nu difera de celelalte noi modele Ski-Doo cu sasiu REV-XS, insa saua pierde un inch (2,5 cm) din latime si-l adauga la inaltime, oferind o mai buna vizibilitate si o postura mai agresiva. Si da, creste tot cu un inch garda la sol.
Prin tragerea unui maner cu arc in forma de „T”, se poate alege una dintre cele patru pozitii ale ghidonului, dupa preferinta. Odata ce pozitia a fost aleasa, se elibereaza manerul, un stift metalic se fixeaza intr-o fanta si ghidonul ingheata (normal) pe pozitie, fara nici cel mai mic joc sau zdranganeala. Cei mai multi piloti de testare au preferat pozitia +1 a ghidonului, de exemplu, fara ca acestia sa fie neaparat un reper suprem in termeni de pilotaj agresiv.
Scobitura tesita permite genunchilor si picioarelor sa aiba o pozitie naturala si relaxata, insa protectiile lantului de transmisie si cel al franei ajung sa le atinga, in protectiile de picioare, ceea ce inseamna ca nivelul este destul de jos. Suporturile deschise de picioare fac ca acestea sa se simta fara restrictie si asta e bine pentru pozitia preferata de pilotat agresiv, adica cea verticala. Pe de alta parte, panourile laterale Ergo-Step ale sasiului REV GEN4, intr-o atentie sporita acordata ergonomiei, protejeaza fluierele picioarelor in special in virajele cele mai demente de apasare pe vreo margine.
Cand snowmobilul ruleaza rapid in viraje exterioare stranse se mentine in apex prin accelerarea simultana cu intoarcerea ghidonului si a skiurilor, presandu-se pe partea din spate, ca sa asigure usurarea ski-ului exterior, aparent totul mutandu-se in laterala interioara. Daca descrierea pare greoaie, in practica inseamna doar atat: manevrabilitate si stabilitate. Si totul este posibil datorita motorului ultra-receptiv care lucreaza in tandem perfect cu ergonomia, incurajand pilotul sa-si utilizeze corpul in moduri pana acum imposibile pe snowmobile de productie.
E impresionant cum inginerii Ski-Doo au creat caracteristicile Ergo-Step sa lucreze in armonie cu ghidonul si directia, astfel incat nu se termina cu stangacie in afara razei de actiune naturala a pilotului sau pana in apropierea gatului si a fetei. Apoi, sania e mult mai usor de controlat si sufera mult mai putin din cauza denivelarilor (resimtite desigur de pilot), meritul fiind in mare masura al suspensiei fata RAS3 si a noului sistem de directie.
Fireste, ergonomia si manevrabilitatea ar fi notiuni golite de sens fara aportul unui motor pe masura. De aceea, cei de la Ski-Doo aduc pentru modelul 2017 un nou motor Rotax. Initial existent pe saniile de pre-productie, motorul Rotax 850 E-TEC se lauda a fi unul deosebit de agresiv, aproape huliganic, dar si extrem de responsiv.
In comparatie cu anteriorul si robustul 800R E-TEC, noul 850 E-TEC este mult mai plin de viata si se simte mereu dispus sa fie si mai puternic si violent. Performantele sunt similare cu cele ale celuilalt nervos din clasa, Polaris Cleanfire, asa ca aici nu exista rivalitate, decat poate din perspectiva pilotilor si stilului de pilotare. Insa parca raspunsul e mult mai prompt si decis in cazul Rotax. Asta si din cauza ca a doua generatie E-TEC are niste mici surprize in sistemul de injectie, cu un aport ridicat de combustibil in tractul de admisie, astfel ca atunci cand pilotul abuzeaza acceleratia, motorul primeste mult combustibil si face ce face orice motor in aceasta situatie. Amplasarea injectoarelor exact in fata portului de admisie a cilindrului asigura o cursa scurta rapida si cu maxim de benzina. In plus, noul ambreiaj pDrive ajuta sistemul de propulsie sa fie mult mai reactiv.
In rest, snowmobilul beneficiaza de pornire electrica, rezervor de combustibil generos, de 36 l, suspensie spate rMotion, amortizoare fata si central HPG Plus si spate KYB Pro 40 Easy-Adjust, frane Brembo Racing, schiuri Pilot 5.7 de lungime 1066 mm, senila Ripsaw 3269x381x31,8 mm, marsarier electronic, maneta acceleratie si mansoanele ghidon incalzite, afisaj bord multifunctional si un parbriz de 360 mm.
Daca esti amator de snowmobile sportive, agresive dar usor de manevrat si imblanzit, dotate cu sisteme si componente performante, iar aceste randuri despre 2017 Ski-Doo MX ZX 850 E-TEC nu te-au convins, am o veste trista: un snowmobile mai strasnic nici nu vei gasi pe piata, la aceasta ora. Am zis!
snowmobile, Polaris, BRP, ski doo,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”