Este vorba despre doua modele, 2017 Spirit GP Sport si GP Street, insa vor mai fi doua modele, in versiunea mult mai dotata, cu o lista de dotari mai lunga, GP Sport R si GP Street R, toate bazate pe platforma cu trei cilindri in linie, de 749cc si un sasiu complet ajustabil, inspirat din GP.
In modelul Sport R, acestia au folosit alezajul de 76 mm, insa au crescut cursa de la 49,5 pana la 55 mm, oferind un deplasament total de 749cc, insa ce-i mai important, o crestere a raportului de compresie la 13,8:1, cu un salt de la 128 la 180 cai putere. Versiunile stradale vor dezvolta “doar” 156 cai putere.
Producatorul a afirmat ca intentia clara a producerii acestor motociclete superbe este de a duce inapoi Marea Britanie in partile superioare ale clasamentului MotoGP, in drum spre podium intentionand sa promoveze totodata tinere si ambitioase talente pe motociclete GP produse in insula. Si deocamdata, Spirit Motorcycles vizeaza Moto2, dupa cum a concluzionat presa. “Dorim sa oferim pilotilor si echipelor experienta si intelegerea unui sasiu de MotoGP cu destul timp inainte de a ajunge la GP. Vrem sa vedem si un campionat stil GP in Marea Britanie, cu talentul crescut in tara noastra”, spune comunicatul de presa.
Motorul, o splendoare, a fost asezat intr-un cadru de otel cromat, cu sudura din alama, cu un diametru si o grosime precis analizate in vederea unei torsiuni si flexibilitati optime. Pe acest cadru a fost realizat un set complet de distantiere, care functioneaza si in plan metric, dar si in plan unghiular, cu bascula din aluminiu lucrata manual. Ce rezulta? Un ampatament reglabil, o inaltime ajustabila a pivotului si suspensiilor. Si asta fara punctele de ajustare intalnite la Aprilia RSV4, ceea ce ofera o multime de optiuni pilotilor aspiranti la GP.
Suspensia a fost furnizata de K-Tech, cei care acum lucreaza la a oferi o serie de furci omologate pentru Moto2, care se spera a fi gata prin martie 2017 si deja livrate. Amortizorul este un model 35DDS Pro, ambele fiind ajustabile. Caracteristicile de franare sunt asigurate de un set complet de tip curse, de la PFM, cu discuri gemene de 320 mm, cu etriere cu 6 pistonase si un cilindru principal reglabil. Jantele au 5 spite Dymag, fabricate din fibra de carbon si aluminiu extrudat, ceea ce le face foarte usoare.
Caroseria insasi este in intregime din fibra de carbon, inclusiv un subcadru monococa cu auto-sustinere si unitatea seii. Acest lucru inseamna o greutate uluitoare de doar 140 de kg. O motocicleta din Moto2 cantareste 135 kg si nu are nici unele dintre oglinzi, faruri, startere, pe care Spirit le are.
Numai ca, sa nu uitam, vorbim despre un superbike. Deci despre sistemele electronice, se poate spune ca exista un pachet dintre cele mai bogate pe care le poti intalni pe o motocicleta stradal legala. Motec M130 ECU este in intregime programabil, iar asta nu prin cablu, ci printr-o conexiune la internet 4G, care permite unui mecanic sa monitorizeze si sa ajusteze performantele masinariei de oriunde din lume, de la maparile motorului, controlul tractiunii si sistemul anti-wheelie, pana la performantele suspensiilor si ambreiajului. Practic, printr-un card SIM Vodafone, instalat in motocicleta, se “citeste” in permanenta starea, temperatura, ce se intampla in fiecare secunda cu ea. Si bordul, cu un display de 5 inci LCD, full-color si ultra-luminos, adaptabil de la sosea la pista, cu moduri de service, are o conexiune separata prin GPS, asta pe langa cele 48 de alarme programabile si 10 tipuri de iluminari cu LED-uri, de asemenea programabile.
Cum s-a mentionat, acest model va fi disponibil in patru versiuni. Versiunea cea mai extrema si gata de abordat pistele, adica Spirit Sport R (care va costa in jur de 75.000 euro in varianta de baza) cu pachetul Track Pack cu furci upgradate, anti-wheelie, senzori pentru vitezele rotilor fata/spate, plus multe alte bunatati, va fi produsa doar in 50 de variante si va costa cu inca vreo 11.000 euro in plus. Modelele “fara R” vor fi ceva mai ieftine, adica pe la vreo 50.000 euro. De asemenea, producatorul a pregatit versiuni Street si Street R fara carenaje, fara panoul fata si cu bare plate, insa vor avea o sumedenie de specificatii intalnite la variantele Sport.
Spirit intentioneaza ca GP Sport sa intre imediat in seriile British Superbike de anul viitor, probabil ca in clasa Supersport. Insa mai mult ca sigur ca va fi necesar in calendarul moto britanic sa apara o competitie GP de curse, care sa fie preambulul intrarii in lumea buna si eventual sa impinga niste piloti englezi care sa intrerupa dominatia spaniola din cursa regina.
motocicleta triumph spirit, sportbike, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”