Despre anuntul lansarii am mai scris de curand, facand si atunci precizarea ca, daca pana acum Bad Boy (cunoscut anterior ca Bad Boy Buggies) era o companie specializata pe producerea vehiculelor electrice side-by-side, primul pas catre lumea motoarelor cu combustie fusese facut anul trecut, prin lansarea ATV-ului model Onslaught 550 4×4, primul ATV din lineup-ul Bad Boy, pentru ca acum sa fie urmat si de primul UTV cu motor conventional.
Asadar, Bad Boy intra cu totul in lumea dura a vehiculelor off-road cu motoare traditionale, prin intermediul firmei-mama Textron, fiind probabil o decizie de largire a portofoliului vehiculelor off-road. De altfel, Textron nu e deloc straina de lumea masinariilor de tot felul, precum Citation Jet, aircraft-ul V-22 Osprey, masinile de golf EZ-Go Golf Carts sau vehiculele utilitare Cushman. La achizitionarea companiei Bad Boy, analistii s-au gandit ca gigantul Textron urmeaza exemplul achizitiei companiei Brammo de catre Polaris, insa iata ca aceasta achizitie are rolul de a patrunde masiv in lumea producatorilor de vehicule ATV si Side-by-Side, convertind in sens invers motorizarea.
Noul UTV Stampede este similar cu majoritatea celorlalte vehicule off-road de acest gen din industrie, vorbind in termeni de situarea soferului si a pasagerilor, capacitatilor de incarcare si tractiune, abilitatile dezvoltate pe teren accidentat, insa include si mici aspecte care-l individualizeaza in randul UTV-urilor. Privind Stampede din exterior, se observa ca spatiul extins al cabinei a fost proiectat in structura de protectie. Acest aspect duce la un spatiu suplimentar si la indemana pentru ceea ce se afla stocat in platforma de transport. Acele unelte, scule, diverse marfuri vor fi plasate astfel sub partea din spate a acoperisului cabinei (dotare optionala) si astfel vor fi protejate de ploaie sau noroi.
Panoul lateral dintre usa si platforma, atat pe stanga, cat si pe dreapta, actioneaza ca o portiera mica, putand fi trasa in jos pentru a oferi mai mult spatiu, atunci cand bena se umple cu diferite marfuri de transportat. Iata o caracteristica ingenioasa si care personalizeaza acest side-by-side utilitar, fata de celelate existente pe piata. Locul astfel castigat, poate fi folosit pentru o geanta de unelte sau o geanta cu racitor, foarte la indemana ocupantilor vehicului, fara a fi nevoie ca acesta sa se opreasca, pentru a accede la respectiva incarcatura.
Stampede 900 4x4 beneficiaza de un motor bicilindric de 846cc fixat in cadru, ce poate dezvolta 80 cp, o putere remarcabila, necesara pe traseele accidentate si sinuoase. 80 este si valoarea cuplului maxim, in Nm, ceea ce din nou e remarcabil. Puterea se transmite rotilor din spate prin inermediul unei transmisii CVT cu curea si acest lucru face ca SXS-ul sa poata tracta fara probleme sarcini pana la 2000 de livre (aproximativ 907-908 kg). Totodata, Stampede se poate comporta foarte bine, agil si convenabil si daca utilizatorul se decide sa aiba parte de putina distractie si agrement.
Componentele motorului (arborele cotit, bielele si pistoanele etc.) sunt forjate, asigurand o maxima durabilitate. Un sistem de ulei cu sifon de colectare a lichidelor uzate, care se gaseste de obicei pe motoarele de inalta performanta, reduce temperatura uleiului si asigura lubrifierea si protectia ideala. Transmisia CVT (cu modurle high, low, normal, rev si park) cu care este dotat vehiculul are si un diferential blocabil pe spate, in versiunile EPS si EPS + (electronic power steering – directie asistata electronic). Capacitatea rezervorului de combustibil e de 9,5 galoane (aproape 36 litri).
Garda la sol de 11,25 inci (28,5 cm) ofera o deplasare lina, datorita si arcurilor de inalta calitate, suspensiilor de calitate si bratului dublu A-arm pentru cele 4 roti, cu o cursa a suspensiilor de 24,1 cm pe fata si 26,7 cm pe spate. Stampede beneficiaza de sistemul cu bare sway, care asigura contactul permanent al tuturor celor 4 roti cu solul, in viraje si pentru cresterea tractiunii si a manevrabilitatii.
Daca despre inovatoarul acoperis extensibil al cabinei am amintit, trebuie spus ca Stampede are posibilitatea de a stoca 680 litri in bena sa (sau 0.68 mc), cea mai mare din clasa sa. UTV-ul a fost dotat cu Fast-N-Latch™, un sistem care utilizeaza puncte de contact special proiectate pe bena, destinat unei mari varietati de accesorii, care securizeaza transportul si maximizeaza spatiul. Fiecare componenta este rapid si usor interschimbabila, folosind o simpla unealta de mana, oferind o versatilitate de neegalat.
Cabina a fost optimizata in vederea unui confort si unei ergonomii de exceptie, accesul in sau din aceasta fiind extrem de usor. Usile rezistente la socuri si coroziune sunt integrale si oferite standard, oferind totodata un exterior usor de intretinut. Alte dotari: frane hidraulice cu disc, centuri de siguranta in trei puncte, structura din otel tubular, care ofera protectie in caz de rasturnare, un grilaj de protectie din otel in fata si manere pentru pasager. Soferul are in permanenta un feedback instantaneu cu privire la nivelul combustibilului, temperatura motorului, rpm, pozitia transmisiei si codurile de diagnostic prin intermediul celui ma bun display LCD din industrie de 5,25 x 3,25 inci (13,3 x 8,25 cm) care ofera vizibilitate ideala in orice fel de lumina. Nu lipseste nici o priza de 12 volti, la indemana.
Producatorii mentioneaza ca Stampede a fost supus testarilor timp de 800 de ore (si aproximativ 10.000 km) de utilizare non-stop, la temperaturi de la -17 pana la +49 grade Celsius, iar fiecare componenta a fost supusa unor testari de stress, la standardele cele mai stricte. Acolo unde a fost construit, intr-o facilitate de exceptie din Augusta, Georgia, SUA, proprietate a Textron Specialized Vehicles, unde sunt testate de la avioane, la componente de motor, a beneficiat de cele mai performante tehnologii de productie, cum ar fi alinierea rotilor cu laser, de exemplu.
Deoarce Bad Boy Off Road pleaca de la premisa ca nu vor exista doua side-by-side-uri care vor fi utilizate identic, Stampede va beneficia de peste 70 de accesorii special construite, inclusiv doua pachete foarte populare, gata-facute: “Hunting” si “Workman”. De exemplu, pachetul de vanatoare cuprinde un acoperis dur superior, parbriz divizat, bare de protectie speciale, fata si spate, suporturi de arme (fie ca e vorba de pusti sau arcuri/arbalete), un troliu WARN ProVantage de 4.500 livre (aproape 2.100 kg) cu sarma dura, o bara curbata de 42 inci cu lumini LED, un rack special. Pachetul “muncitoresc” va cuprinde un acoperis dur superior, parbriz plin, dintr-o bucata, grila de protectie fata si spate, tubulare, un set de instrumente-accesorii Fast-N-Latch, un cui de tractiune fata, un troliu WARN ProVantage tot de 4.500, cu cablu sintetic, plus bara de lumini descrisa mai sus.
Stampede 900 4x4 este oferit in trei configuratii: Stampede 900 4x4, Stampede 900 4x4 EPS cu directie controlata electronic si diferential blocabil spate si Stampede EPS + care are ca dotari jante din aliaj, anvelope de 27 inci Maxxis Bighorn 2.0 si scaunele colorate intens. Ca au fost amintite culorile, modelul de baza va fi disponibil in verde si rosu (Green Forest si Inferno Red), modelul EPS va fi disponibil in verde, rosu si negru, plus optional Camo Realtree Xtra®, iar modelul EPS + va fi disponibil in Platinium, Black si Inferno Red.
Bad Boy anunta ca Stampede va fi disponibil inceapand cu data de 1 iunie 2016 cu modelul de baza si cel cu EPS, in timp ce modelul cu EPS+ va fi disponibil din iulie. Producatorul a sugerat un pret de vanzare cu amanuntul care va porni de la 13.800 dolari, modelul de baza, dar bineinteles, e vorba de pretul pentru SUA. La eventualele comenzi in alte state, se vor adauga diferite taxe vamale, de transport si altele.
utv 4x4 stampede, side by side, sxs, atv,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”