On-board diagnostics (OBD), un termen incetatenit in lumea auto, pana acum, se refera la capacitatea de auto-diagnosticare si raportare a unui vehicul, sistemul dand posibilitatea proprietarului sau tehnicianului sa aiba acces la statutul diferitelor subsisteme ale vehiculului respectiv. In versiunile cele mai recente, OBD utilizeaza un port de comunicatii digitale standardizate, care furnizeaza date in timp real si coduri de diagnosticare a erorilor, permitand identificarea rapida a defectiunilor sistemelor vehiculului.
Bineinteles, nu a durat foarte mult pana cand sistemul de testare OBD a patruns si in lumea moto, mai cu seama in conditiile in care motocicletele prezentului sunt din ce in ce mai incarcate de diferite sisteme. Astfel, devine mult mai usor de identificat si diagnosticat o problema la motocicleta, ceea ce reprezinta un avantaj.
Diagnostica (LLC), o companie din New York, SUA, a pus la punct recent un adaptor care va permite proprietarilor de Harley-Davidson sa utilizeze propriul smartphone ca un scanner de probleme si diagnosticare pe baza codurilor, prin intermediul unei aplicatii speciale. Adaptoarele respective se numesc Motorscan si sunt primele de acest gen in lume, la acest moment.
Motorscan se prezinta in doua versiuni, un adaptor cu patru pini pentru OBD-urile mai vechi DLC si Delphi ECU, precum un adaptor cu sase pini pentru conectarea la portul CAN-Bus, pentru cele mai noi modele. O unitate plug-and-play utilizeaza, via unei aplicatii pe smartphone, un scanner de coduri, sterge codurile bifate si ofera o vizualizare a mai multor valori critice, adica ceea ce pana acum era disponibil numai departamentelor speciale si service-urilor.
Dupa cum spune si producatorul si se si deduce, acest adaptor reprezinta o mica bijuterie care poate salva timp, bani, deplasarea la service, “amabilitatea” unor mecanici si chiar daca are un pret de baza de 299 dolari (fara diferite taxe si adaosuri), proprietarul poate sta linistit ca acest pret se amortizeaza intr-un timp destul de scurt.
Pe de alta parte, dezavantajele acestui Motoscan sunt si ele lesne de dedus: raspunsul sistemului este codat, iar proprietarul va fi nevoit sa aiba la indemana “decodarea”, adica o lista a codurilor si ce inseamna acestea. In plus, el va identifica doar simptomele si malfunctiunile, fara sa si spuna si ce trebuie intreprins. Insa cu o documentatie temeinica, proprietarul se va prezenta la service cu lectiile facute, astfel ca diferitele initiative specifice unor mecanici, de a convinge ca “nici aia nu mergea, am schimbat-o, costa atata”, pot fi rapid contracarate prin raportul de scanare.
Fara indoiala, puristii care au fost obisnuiti atata timp cu metodele de investigatie clasice, care se bazeaza pe mecanicii care cunosc produsul si merg pe rationamente deductive, nu vor fi din cale-afara de bucurosi, ca sa nu mai vorbim despre mecanicii mai rau-intentionati, obisnuiti sa incarce devizele. Insa tehnologia cuprinde incet si sigur toate domeniile si din perspectiva unor economii de bani, timp si nervi, asemenea produse sunt binevenite oricand si intr-o forma cat mai performanta.
motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”