Planul suna exact cum l-a prezentat in trecut CEO-ul si presedintele MV Agusta Giovanni Castiglioni, atunci cand in martie, a solicitat acel “concordato in continuita”, practic o continuare a activitatii sub regimul insolventei, in vederea reducerii starii de criza pentru remedierea debitelor.
Urmeaza o evaluare a instantei, stabilirea unei date pentru reuniunea creditorilor, inclusiv a intreprinderilor mici si mijlocii din zona Varese, care furnizeaza componentele pentru motociclete fabricate in uzina de la Schiranna, dar si de manifestarea efectiva a interesului unor potentiali investitori, concretizata macar prin achizitionarea unui minim de 25% din actiuni, mai exact acel procent detinut in prezent de Mercedes AMG.
In prezent, productia este reluata si exista un numar de 200 de angajati in uzina din Varesse, alaturi de alte cateva zeci aflati in disponibilizare, care asteapta plata drepturilor de compensare, potrivit liderului de sindicat. Acesta a declarat ca sindicatele se vor intalni in zilele urmatoare cu Castiglioni, urmarindu-se in primul rand protejarea locurilor de munca si compensarile datorate personalului disponibilizat, in principal din sectorul de birouri.
Cei 200 de angajati ramasi sunt concentrati asupra modelelor cele mai profitabile, adica cele cu motorizare in patru cilindri, fiind asteptata producerea a aproximativ 10.000 de unitati. De altfel, un nou model in patru cilindri MV Agusta Brutale (nou mai ales prin faptul ca s-a umblat la versiunea actuala pentru omologarea conforma cu Euro4) este asteptat sa fie lansat cu surle si trambite la salonul EICMA din Milano, peste cateva saptamani. Acolo unde mai sunt asteptate si alte modele din lineup-ul 2017.
In cursul acestui an, de la anuntarea intrarii companiei in insolventa si aprobarea “concordato in continuita”, s-au vehiculat fel si fel de zvonuri cu privire la interesul unor investitori importanti in preluarea MV Agusta sau in stabilirea unui parteneriat exclusiv, concomitent cu stingerea unei parti importante sau chiar a intregii datorii de 50 de milioane de euro. Concret, nu s-a intamplat nimic. A fost invocat chiar interesul Polaris Industries intr-o achizitie strategica, insa desi erau date ca foarte avansate negocierile, nu s-au concretizat in vreun fel.
Marea problema a companiei italiene ar fi existenta celor 25% din actiuni in proprietatea concernului german AMG – Mercedes, o detinere formala din punct de vedere al interesului si investitiilor, acuzata fatis de Castiglioni, insa care inseamna o garantie in fata unor creditori. Altfel spus, daca s-ar rascumpara actiunile germanilor, anumite datorii (in principal fata de unele banci) ar ajunge imediat la scadenta. O situatie destul de complicata pentru un potential investitor, obligat sa scoata din buzunar nu numai suma aferenta pachetului de actiuni, dar pus si in fata unei plati catre banci, imediat scadente, mai mult ca sigur sume importante din totalul de 50 de milioane de euro.
De altfel, chiar liderul sindical Fim-Cisl, Flavio Cervellino, a declarat ca “Pentru noi, problema de recapitalizare este esentiala, insa nu am vazut nici o certitudine si nici nu am cunostinta despre asa ceva”. Chiar inaintarea planului de reorganizare in fata instantei ascunde o situatie, daca nu disperata, macar la limita, deoarece daca ar fi existat interesul real si concret al unui investitor sau unui grup de investitori, masura procedurala nu ar mai fi fost luata.
Evolutia pe mai departe a companiei MV Agusta ramane un subiect interesant, dar si complex, insa pana una-alta, asteptam lansarile de modele noi, promise pentru salonul EICMA din Milano, de la inceputul lunii viitoare, unde sunt asteptate MV Agusta Turismo Veloce Lusso si RC, MV Agusta F3, MV Agusta Brutale.
motocicleta mv agusta, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”