Aceasta imagine nu releva mai mult decat o roata, insa carenajul care o acopera a nascut deja o sumedenie de teorii, previziuni si zvonuri, caci pare si nu pare o motocicleta, mai degraba fiind vorba de un trike. Foarte “carnos” si stilizat, acest carenaj nu pare a fi unul de motocicleta, indiferent ca vorbim de un model suprarealist de mare litraj.
Dar sa o luam incetul cu incetul. Inceputul acestui an a aratat o imagine a producatorului din Varese relativ muribunda, cu o multime de datorii, in ciuda unui an trecut destul de prolific in vanzari. Drept pentru care, s-a trecut la o declarare a incapacitatii de plata, cu incercarea unei esalonari a platilor datorate catre creditori, plus un plan de reorganizare, care implica o micsorare a productiei sau o reducere a bugetelor de cercetare-dezvoltare, printre cele mai importante masuri.
Cum lucrurile nu sunt deloc simple, evident, in toata ecuatia mai aparea si pozitia unui actionar important, Mercedes AMG, garant al unor imprumuturi, pe care MV Agusta ar fi vrut sa-l indeparteze, insa imprumuturile deveneau scadente imediat ce italienii si-ar fi rascumparat actiunile detinute de concernul german. La un moment dat, in urma cu putine luni, aparusera zvonuri (confirmate ulterior chiar de Castiglioni, boss-ul Agusta) ca Polaris ar fi interesati in cel putin un parteneriat, daca nu chiar preluarea pachetului de actiuni de la germani, alaturi de plata datoriilor.
Pe de alta parte, Castiglioni tocmai a confirmat recent ca va trebui sa ne asteptam la salonul international moto EICMA din noiembrie, de la Milano, la doua modele de motociclete. Una dintre acestea ar urma sa fie o editie speciala a unui model deja existent, in timp ce al doilea ar fi urmat sa fie un model integral nou. Totodata, seful Agusta a negat categoric intrarea in clasa 300-400cc, care in optica sa ar insemna moartea intregii idei din spatele brandului. Si ultimul detaliu din tot acest tablou ar fi fost intrarea italienilor pe piata indiana, in colaborare cu Kinetic si deja deschiderea a doua puncte outlet.
Asadar, cam acestea ar fi datele despre constructorul din Varese si de aceea ceea ce au anuntat pe 4 septembrie e cu atat mai intrigant. Intai a fost postata imaginea teaser pe pagina de Facebook a designer-ului Zagato, apoi la putin timp si pe cea a MV Agusta. Initial, privirea s-a oprit pe logo-ul Zagato (acel “Z”), ca apoi sa se faca legatura cu constructorul de motociclete italian. Ca fapt divers, cele doua companii isi au sediul aproape usa in usa.
Zagato au in portofoliu o multime de realizari, cum ar fi un Alfa Romeo Giulia TZ21 din 1965 sau mai recent, conceptul Vanquish realizat cu cei de la Aston Martin, insa ar fi prima oara cand si-ar uni fortele cu un constructor de motociclete. Din nou, deloc intamplator, nu e vorba de un producator oarecare, ci de unul recunoscut pentru modelele sale superbe, din punct de vedere al design-ului.
Insa intrebarea persista: despre ce va fi vorba, cu acel carenaj plin? Au aparut teorii interesante si ciudate, cum ar fi ca s-ar putea sa fie incarnarea unui model foarte ciudat ce apare intr-o animatie Manga foarte apreciata, Akira. Desigur, o speculatie frumoasa dar inconsistenta. Apoi s-a vorbit despre Monotracer, un model concept de motocicleta inchisa pentru doi pasageri si ceva bagaje, ce dateaza de vreo doua decenii. Nu au fost uitate nici creatiile francezilor de la Lazarus, ultima fiind un concept moto-quad (aparent un vehicul pe doua roti, in realitate fiind vorba de patru roti, doua cate doua foarte apropiate, beneficiind de tehnologia leaning wheel, dar si de motor halucinant de la Ferrari).
O ultima teorie, de asemenea interesanta, ar fi intrarea in segmentul trike-urilor, asemenea Slingshot sau Spyder, plus Harley-Davidson, un segment destul de solid in vanzari peste ocean mai ales. Avand in vedere ca in Europa acest segment este relativ ignorat (vorbind despre modele cu motoare mari, caci in privinta scuterelor pe 3 roti lucrurile stau altfel), nu ar fi exclus ca MV Agusta sa fi intrevazut un potential deosebit. Doar ca in acest caz, pare un trike inversat, cu o singura roata in fata si doua in spate. Repetam, totul fiind bazat pe acel carenaj generos, excedand chiar modelele de mare cilindree.
MV Agusta e un producator foarte capabil de surprize, chiar total neasteptate, asa ca in aproximativ o luna, ar trebui sa ne pregatim de ceva special. Si sa vedem care dintre teorii se verifica. La fel de posibil ar fi sa nu fie vorba decat de un nou model de motocicleta cu un design extrem de futurist. Intr-o perioada in care modelele neo-retro se vand ca painea calda? Intr-o perioada in care MV Agusta a redus cheltuielile de cercetare-dezvoltare la minimum? De ce nu? MV Agusta chiar are nevoie de ceva sa revigoreze consumatorii si sa calmeze investitorii, asa ca poate aceasta surpriza e cheia.
motocicleta, trike,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”