Nu cu mult timp in urma, MV Agusta a lansat intai o imagine, apoi un scurt material video pe post de teaser, anuntand ca va lansa un produs misterios, in colaborare cu una dintre cele mai reputate case italiene de design, Zagato, specializata in design-ul automobilelor si aflata la primul proiect moto. Dupa teaserele initiale, in care aparea doar silueta unui front-end ciudat, s-a mers chiar pana la a se specula ca ar fi vorba de un trike.
Dupa putina vreme, valul misterului a fost ridicat si mai mult, iar toata lumea s-a linistit, fiind vorba de un superbike, F4Z. Iata ca, in urma cu cateva zile a fost prezentata motocicleta in toata splendoarea sa, unele voci afirmand ca la presiunea fanilor foarte curiosi si disperati. Ne manifestam rezerva fata de aceasta explicatie, deoarece multe modele foarte dorite de catre fanii zgandariti de materiale teaser au fost lansate atunci cand s-a anuntat.
In tot cazul, asa cum s-a mentionat, F4Z inseamna un superbike F4, dat pe mana celor de la Zagato (responsabili cu design-ul unor brand-uri de succes precum Lamborghini, Ferrari sau Maserati), rezultand un model cu un carenaj futurist si atipic, care deja e obiectul unei controverse pe internet intre doua tabere: e o monstruozitate sau e o superbitate?
Ca o paranteza necesara, deja unii jurnalisti s-au lansat intr-o speculatie interesanta: e momentul revenirii caroseriei bombate, asa cum se intampla cu trei decenii in urma? In privinta superbike-urilor, dar nu numai, s-a remarcat in ultima decada o tendinta gen Transformers, cu carenaje si componente in unghiuri ascutite si linii frante (Yamaha R1). Insa deloc timid, au “rabufnit” modele care fie ca asa au fost realizate, fie au accesorizare optionala, fie sunt inca in stadiul de concept, toate caracterizate de asa-zisul “bubble-fairing”. Amintm de ultimul model Triumph Thruxton R cu carenaj bombat accesoriu optional, ori BMW Concept Ninety (din care a derivat modelul de productie R nineT, dar fara aceasta caracteristica), Moto Guzzi V8 Vanguard de asemenea.
Despre F4Z nu se poate spune ca are carenajul bombat in acceptiunile de mai sus, insa din anumite unghiuri e clar ca are multe in comun cu bubble-fairing-ul traditional. Dar clar e o esenta a MV Agusta si una a Zagato, puse laolala, cu o schema de culori in ton dual rosu-argintiu, rezultand un design in forma de “Z”, plus saua rosie “plutitoare”. In fata, motocicleta are ca un fel de cioc, pe care este instalat farul unic, gen ochi-de-ciclop, plus un parbriz mic, dar pare-se foarte eficient in deflectarea vantului la viteze mari. Rezervorul de combustibil e masiv si impresionant, bombat, stilizat si acoperit de argintiu.
Desi specificatiile tehnice vor iesi la lumina in 4 septembrie, faptul ca noul F4Z deriva din F4 da indicii foarte probabile cu privire la inima motocicletei, motorul in patru cilindri, racit cu lichid, de 1.000cc, ce ofera 195 cp la 13.400 rpm si un cuplu maxim de 111 Nm la 9.600, fiind cuplat la o cutie de viteze in 6 trepte. De asemenea, vorbim de o mono-bascula fata, furci fata USD (up-side down) si amortizor cu monosoc pe spate. Se adauga discuri de frana gemene la roata din fata si un singur disc la cea din spate, legat cu lant de motor.
Concluzia? Devine tot mai clar ca MV Agusta chiar lucreaza la o noua platforma superbike cu motor in patru cilindri, de care tot vorbea Giovanni Castiglioni, iar F4Z ar putea fi doar un fel de preview. In tot cazul, compania din Varese merita toate aprecierile pentru acest model custom de serie, avand un mare curaj in nebuloasa financiara pe care o traverseaza de cativa ani MV Agusta.
motocicleta agusta zagato, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”