Cu doar cateva zile in urma scriam despre performanta diviziei de motociclete a BMW, care se anuntase deja premiantul in vanzarile globale pe anul ce tocmai a trecut.
Nu s-a scurs decat o saptamana si iata ca brand-ul austriac KTM vine si contrazice ierarhia, anuntandu-si propriile cifre de vanzari pentru anul 2014 si surpriza, se pare ca avem un nou lider in acest clasament al vanzarilor de unitati, motociclete si scutere.
Este vorba de un numar de 158.760 de motociclete vandute de catre “Echipa portocalie”, stabilindu-se dintr-un foc liderul vanzarilor pe 2014, statutul de cel mai mare brand moto european si fireste, un record si pentru austriecii insisi.
Daca in mod aparent (si ironic totodata) se zice ca un impuls si un ajutor important a venit de la vanzarile Husqvarna (fosta companie a BMW intre 2007-2013, actualmente cumparata de catre owner-ul KTM, Stefan Pierer), in realitate adevaratul boost in vanzari a venit tocmai din India, multumita partenerului local Bajaj. Piata indiana s-a dovedit o buna optiune a austriecilor, in special orientarea pentru motociclete mici precum modele RC sau Duke, intamplator sau nu chiar fabricate in India.
Concret, in 2014 vanzarile KTM au crescut impresionant, cu aproape 30 de procente (fata de o crestere anterioara de 20 de procente fata de 2012), exprimata baneste la aproximativ 1 miliard de dolari (864,6 mil euro).
Potrivit datelor companiei, a doua jumatate a anului 2014 s-a remarcat prin vanzari solide, in care aportul Husqvarna mentionat mai sus a contribuit decisiv si pare sa fi punctat in niste vanzari care mergeau bara-la-bara intre KTM si BMW. Concret, in prima jumatate a anului se inregistrasera vanzari de 70.496 de unitati pentru KTM fata de 70.978 unitati ale BMW si parea ca vanzarile se vor inclina in acest an in favoarea germanilor. Numai ca, la fel ca si in 2012 si 2013, in a doua parte a anului s-a inclinat balanta unitatilor vandute si a punctat final constructorul austriac, eclipsand din nou BMW.
In mod normal, istoria fiind de partea austriecilor, ar trebui ca si in 2015 sa ne asteptam la vanzari mai mari decat inainte, dar si la o talonare stransa a celor de la BMW, ramasi doar cu satisfactia unui record personal in 2014, respectiv vanzarea a peste 120.000 unitati/an.
Industria motocicletelor (si a scuterelor, deopotriva) devine nu doar din ce in ce mai competitiva, dar si din ce in ce mai interesanta, tensionata si plina de suspans, in maniera in care producatorii europeni raporteaza cresteri din ce in ce mai mari ale numarului de vanzari pentru anul 2014. Intai a fost Ducati. BMW Motorrad a zis ca nu e de acord, ca la ei e partea leului in vanzari. Acum a venit KTM sa le propuna sa se relaxeze, in fata raportului propriu. Alte companii precum Piaggio sau MV Agusta nu au dat inca publicitatii datele, dar in lumina acestor evenimente, ar mai mira oare pe cineva daca datele respective ar indica vanzari solide si poate menite iar sa tulbure cifrele podiumului?
motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”