De fapt, New York Times sustine ca Apple a angajat deja trei ingineri de la Lit, o procedura deloc surprinzatoare, atunci cand gigantul intentioneaza preluari mai mult sau mai putin in forta. Sursele jurnalistilor new-york-ezi spun ca intreaga companie Lit Motors va fi cumparata de catre Apple.
Eventuala achizitie ar trebui sa fie pusa in contextul in care companii gigant, precum Google sau Tesla, sunt interesate si depun mari eforturi in segmentul transportului cu vehicule autonome pentru mase, de mici dimensiuni si menite sa descongestioneze traficul, avand preturi cu totul accesibile, ocupand suprafete mici in locurile destinate parcarii, plus realizarii de comunicari cu alte vehicule autonome. Ca sa nu mai amintim de proiectul ambitios de a crea acele vehicule self-driving, pornind de la aceste concepte.
Deja a aparut asa numitul proiect al Apple, Project Titan, prin care compania cauta cea mai eficienta forma de a scoate pe piata astfel de vehicule, iar Lit Motors pare sa fie noul-venit in acest proiect sau cel putin asa se intentioneaza. Oricum, in aceasta saptamana circula si zvonul ca Apple sunt interesati in preluarea constructorului britanic de automobile McLaren, deocamdata neconfirmat de vreuna dintre parti.
Lit Motors anunta exact acum patru ani ca au pus la punct un concept, un hibrid intre o motocicleta si un automobil de mici dimensiuni, cu propulsie electrica si un sistem cu tehnologie avansata de giro-stabilizare, iar ceea ce era cu totul novator in 2012 era bateria, un sfert din pachetul de baterii de pe Nissan Leaf (ceva intre 6 si 8 kWh, depinde de sursele citate), capabil sa asigure o autonomie de peste 200 de mile (aproximativ 320-350 km). Impresionant. Si asta cu un confort (minimal, ce-i drept) tipic micilor automobile, dar mai important, protejat de conditiile meteo. Dar la un pret destul de piperat: 24.000 dolari.
Pentru puristii moto, desigur ca e vorba de o dubla abominatie, un vehicul electric si o struto-camila, nici o motocicleta, nici un automobil, insa pentru entuziastii ecologisti, californieni si avizi dupa toate nascocirile start-up-urilor, chiar a reprezentat ceva. Din pacate, dupa cativa ani, tot in stadiu de prototip este. Si mai merita amintit accidentul pe care l-a suferit fondatorul si CEO-ul Daniel Kim pe circuitul Laguna Seca, in urma cu un an, in timp ce pilota o motocicleta Ducati 1199 Panigale in cercetarile sale cu privire la comportamentul vehiculelor cu doua roti in inclinarile din viraje. Acest accident l-a tinut la pat peste 10 luni, dar a si luat fata stirii ca mult-aclamatul C-1, care pe hartie ar fi trebuit sa atinga 193 km/h (120 mph), n-ar fi depasit pe acelasi circuit Laguna Seca viteza maxima de 84 km/h.
Probabil ca pe cei de la Apple ii intereseaza mult mai putin ce performante de viteza ar avea Lit Motors C-1, fiind in cautarea unui vehicul autonom si accesibil (dar nu chiar cel mai ieftin), complet functional, chiar daca ar insemna sa trimita C-1 din industria moto (daca a fost vreodata cu adevarat acolo) in industria auto. De fapt, aici problema se discuta in altfel de termeni, cine va domina piata, deoarece lucrurile in IT stau putin altfel decat in industriile auto/moto, unde pot convietui mai multi producatori majori, fiecare cu atuurile sale. In cativa ani vom sti cum se vor aranja lucrurile si in segmentul acesta, insa mult mai rapid vom afla daca intr-adevar Apple va perfecta preluarea Lit Motors.
motocicleta electrica, motocicleta lit motors, motocicleta ducati 1199 panigale, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”