BMW se apropie incet dar sigur de un model de motocicleta mono-cilindru de 300cc de dimensiuni reduse, care va fi realizata in cooperare cu constructorul indian TVS. Interesul sporit al constructorilor de motociclete americani si europeni, in special, pentru imensa piata din Asia de sud-est (India, Thailanda, Indonezia etc.) este foarte bine cunoscut, de aceea preocuparile acestora in realizarea modelelor care sa se preteze cerintelor acestei piete – cilindree redus, pret mic – sunt luate foarte in serios.
In luna aprilie 2013 a fost anuntata colaborarea dintre BMW Motorrad si unul dintre cei mai mari constructori indieni de motociclete TVS, la capatul a nu mai putin de 9 luni de negocieri aprige, in vederea producerii impreuna de motociclete cu capacitate cilindrica pana in 500cc. Intelegerea nu a cuprins clauze de investitii din partea uneia sau celeilalte parti sau de joint-venture, s-a rezumat la proiectarea, dezvoltarea si construirea motocicletelor in colaborare.
In prezent, realizarea unui model (cu nume de cod K03) cu motor mono-cilindru cu capacitate intre 250cc si 300cc se afla in plina desfasurare, BMW Motorrad dezvoltand motorul, iar fabricarea propriu-zisa urmand sa aiba loc in India, in fabricile TVS. Cateva fotografii au aparut deja pe internet, insa design-ul final se spune ca va fi similar cu conceptul TVS Draken, pe care am putut sa-l admiram anul trecut.
Intelegerea din 2013 a venit si dupa ce BMW a reclamat nevoia de a-si largi lineup-ul cu modele sub 500cc, ba chiar sub 300cc, iar de aceste modele se pare ca vor beneficia nu numai pietele sud-est asiatice, ci chiar pietele vestice, in special in segmentul entry-level. Totodata, colaborarea dintre BMW Motorrad si TVS poate fi privita si ca un raspuns la intelegerea dintre KTM si Bajaj , realizata tot in scopul producerii de motociclete sub 500cc.
Pe de alta parte, TVS se asteapta ca vanzarea modelelor proprii sa continue in aceeasi nota, dar indienii sunt foarte constienti ca ingineria germana in domeniul motoarelor sa fie un beneficiu in modelele viitoare, fara sa se puna problema canibalizarii acestor modele in domeniul vanzarilor. Pentru cei mai multi constructori vestici este foarte clara situatia in care producerea de modele de capacitate mica la ei acasa implica niste costuri ridicate, de aceea apare nevoia unei colaborari in productie acolo unde piata muncii este mult mai rezonabila, precum in India, Indonezia sau Thailanda.
Astfel, la prima vedere apare ca ambele parti au de castigat in urma colaborarii, insa numai rapoartele vanzarilor vor demonstra daca asa este si in realitate. Modelul K03 este asteptat sa fie prezent in saloanele moto din aceasta toamna si probabil ca vor fi disponibile la distribuitori imediat dupa aceste expozitii.
motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”