S-a vorbit mult pe tema asta, e adevarat, atat in privinta gamei GSX-R, dar si in ce priveste noua generatie Hayabusa, ba chiar a fost vazut acest tip de motor in 2013 pe conceptul Recursion, promis ca baza a unor modele bazate pe acest cafe-racer, insa e prima data cand parvine ceva oficial de la Suzuki si care sa priveasca punctual modele din gama GSX-R.
Alaturi de cateva imagini ale motorului (ambele, fig. 7 si fig. 8, in care supercharger-ul e trecut ca 532 si teava de admisie ca fiind 52), sunt doua imagini laterale cu detalii pentru motociclete pe care va fi utilizata aceasta tehnologie.
Imaginea cu motocicleta indreptata spre dreapta indica foarte clar un model care va avea noi admisii pe “nasul” carenajului, pentru a permite un flux mai mare de aer in camera compresorului. Este logic pentru 750 sa capete un turbocompresor, in conditiile in care si alte modele din familie vor obtine surplusul de putere. In mare, piata 600 si 7500cc se afla in cadere libera in ceea ce priveste vanzarile si obtinerea acestui surplus de catre GSX-R750 devine mai mult decat necesara, in conditiile in care acest model va exista mereu in lineup-ul constructorului japonez din perspectiva istoriei si palmaresului sau.
Lasand la o parte speculatiile despre noua Hayabusa, ne asteptam deci ca aceasta schita sa se refere la GSX-R1000, singura varianta ramasa in segmentul respectiv. In aceasta schita se releva in toata splendoarea ei evacuarea (pe partea stanga, asa cum am mentionat), ceea ce inseamna fie ca teava trece de pe partea cealalta a motocicletei, fie ca noul GSX-R1000 va reveni la un sistem cu doua tevi de evacuare, asa cum era in perioada dintre 2007 si 2012.
Fireste, centrul de interes al acestui set de schite ramane motorul, 541 fiind turbocompresorul si 542 ar fi aportul. E prima oara cand astfel de componente au aparut in gama sportbike a Suzuki si reprezinta o confirmare clara ca gama GSX-R va obtine, in sfarsit, un sistem turbocompresor.
Daca legam aceasta stire de recentul interviu acordat de directorul de marketing si comunicare al Suzuki Franta, care anunta lucruri foarte interesante, noi si provocatoare pentru lineup-ul 2017, mai mult ca sigur vom vedea un GSX-R750 si un GSX-R1000, ambele turbo, spre bucuria multor fani ai brandului.
motocicleta, suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”