ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Si Arctic Cat pregateste un side-by-side pur sport, ca replica la Yamaha YXZ si Maverick X3: 2018 Wildcat XX


Si Arctic Cat pregateste un side-by-side pur sport, ca replica la Yamaha YXZ si Maverick X3: 2018 Wildcat XX
  28.02.2017

Nu mai e nici o noutate sau surprindere in faptul ca segmentul pur sportiv de side-by-side-uri e un adevarat camp de lupta intre producatorii majori din industrie. A fost intai Yamaha YXZ 1000R, imediat Can-Am BRP a mutat cu un uluitor Maverick X3, Polaris nu a adus vreun model nou de side-by-side, insa si-a imbunatatit RZR XP Turbo intr-un mod extrem, iar Arctic Cat a venit cu Wildcat in cateva variante ultra-sportive, pana cand a decis ca e nevoie de o noua generatie: Wildcat XX, un UTV nou integral, prezentat in acest weekend.

UTV Wildcat

Robby Gordon, multiplul campion (de 7 ori campion international, 3 victorii in Baja 1000, 4 in Baja 500, 9 victorii in Raliul Dakar etc.) a fost cel care a colaborat indeaproape cu Arctic Cat in special in privinta sistemului de suspensii, poate cel mai abuzat in testari sistem din istorie. Si ideea centrala a fost ca nu se va livra nici macar o unitate, pana cand nu vor realiza un Wildcat performant, durabil si apt sa fie un concurent de temut in segmentul sport UTV.

UTV Wildcat Showroom

Noul side-by-side utilizeaza o varianta de motor Yamaha inline cu trei cilindri, DOHC, capabil sa dezvolte 130 cai putere la un cilindree de 998cc. Promisiunea Arctic Cat a fost ca va oferi o turbina realizata in fabrica, dar si un accesoriu, un kit turbo capabil sa livreze in jur de 215 cai putere. Da, am scris corect, 215 cai putere!! Atentie, ProStar Turbo H.O. dezvolta 168 cp, Rotax ACE 900 Turbo 154 cp si noul Wildcat promite 215 cp.

Suspensii UTV Wildcat

Motorul va fi cuplat cu o transmisie CVT TEAM Rapid Response, spre deosebire de cutia manuala cu 5 trepte a Yamaha YXZ1000R sau cea cu padele, plus un sistem alternator extern, care potrivit lui Robby, ar creste viteza maxima undeva la 134 km/h. Intreaga putere pusa la sol, se translateaza unui sistem complet nou de suspensii care suporta greul. In spate, se utilizeaza bratul trailing de pe Wildcat RG Pro, in partea din spate un brat posterior in forma de Y, cu monturi dublu pivot. In fanta e vorba de o suspensie dubla A-arm cu amortizoare joase si o directie montata in fata, pentru o pilotare controlata si lina. Ampatamentul nu a fost dezvaluit inca, insa dupa cum arata nu ar fi departe de cea a modelului Maverick X3, adica de vreo 102 inci (259 cm). Nici despre lungimea cursei suspensiilor nu a fost facuta public, dar un punct de referinta ar fi de 17 inci fata (cca. 43,8 cm) si 16,5 inci spate (cca. 42 cm), adica specificatiile RG Pro.

UTV Wildcat Imagine Frontala

In mod cert, exista un razboi al specificatiilor, insa in realitate, calitatea pilotarii si perceptia sportiva conteaza cel mai mult. Arctic Cat a echipat noul XX cu coilovers King (care permit coborarea garzii fara solicitari torsionale, cu un comportament mult imbunatatit, inclusiv in schimbarile bruste de directie), completate cu arcuri cu dubla rata si distributie optimizate. Avandu-l alaturi pe Robby Gordon, echipa de dezvoltare ar putea sa realizeze astfel cel mai bine reglat side-by-side pentru a fi aruncat in off-road.

Sistem Suspensii UTV Wildcat

Directia centrala a fost mentionata in prezentare, fiind un subiect important. La majoritatea modelelor sport de side-by-side, cremaliera de directie si tijele de legatura sunt situate in spatele axei fata. In cazul de fata, cremaliera a fost mutata in partea din fata a liniei mediane pe osie si se reduce astfel efectul de parghie a anvelopei pe ansamblul tijei de legatura si a barei de directie. In plus, montarea amortizoarelor jos pe bratul de suspensie A-arms, spre deosebire de partea superioara, permite un unghi mai putin agresiv.

Detaliu Suspensii UTV Wildcat Anvelope UTV Wildcat

Exista si bara sway in spate, care impreuna cu suspensia sport fata creeaza un sistem mai consistent, mai “carnos” fata de modelul de baza Wildcat. Radiatorul a fost mutat in partea din fata sus, bine ascuns; iar daca exista un om care sa stie cat de importanta e durabilitatea in curse off-road, acesta e Robby Gordon, cu multi ani de experienta la activ.

Bara Sway UTV

O atentie deosebita in privinta noului Wildcat XX o merita cabina sport cu tubulatura in diametru de 4,45 cm si intarita in partea de fata cu un cadru in forma de V rasturnat. De asemenea s-a intarit si in colturile scaunelor cu bare transversale, iar in spate cu o bara suport centrala. Spatiul interior pare abundent, cu o mare consola centrala, cu manere pentru pasager, suporturi de pahare si spatiu in torpedou. Scaunele sunt drepte, genul Wildcat, dar volanul este reglabil.

UTV SpeedCat 77 Bord UTV Wildcat

Cum se mentiona, mai tarziu, dupa lansarea Arctic Cat Wildcat XX va fi lansat si “Speedcat 77”, care va fi versiunea gata de curse, echipat cu suspensie cu o cursa lunga, kit de caroserie mai amplu, pachetul turbo si multe altele. Deocamdata se asteapta informatii cu privire la momentul lansarii Wildcat XX, inca in dezvoltare, preconizat a face parte din lineup-ul 2018, deci probabil undeva prin vara.

Scut Protectie UTV Wildcat

 Photo credits: UTV Guide.net

Tag-uri

sxs, side by side,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate