Noua serie din 2016 Argo LX XTV (terminologia Argo) iese in evidenta fata de celelalte serii, in diferite moduri. Stilul e mai ascutit si mai modern in modelele seriei LX, disponibile in culori vii precum Cranberry Wine, Crimson Shadow, Silver Shadow, Sunset Orange sau Royal Nautica, o noua dovada pentru orientarea recreiationala si de agrement a seriei.
Insa poate cea mai interesanta caracteristica vizuala apare in legatura cu jantele beadlock, care sunt destul de frapante. La prima vedere, aceste jante apar deplasate, deoarece suntem obisnuiti sa le vedem pe ATV-uri performante sau SxS-uri care imping performantele catre limite, nu tocmai pe un amfibiu cu opt roti, mult mai linistit. Dar aici e vorba de o mica nebunie extrem de folositoare, din partea Argo si se va vedea de ce.
Vehiculele Argo, de la prima realizare de acum aproape o jumatate de secol, nu dispun de un sistem de suspensie traditional sau amortizoare de orice fel, sarcina preluarii socurilor fiind integral asumata de anvelope. Atunci cand se merge pe vehiculele Argo mai vechi, se stie ca la viteza mica sunt destul de rigide si chiar neplacute, in special pentru cei neobisnuiti. Asa ca cea mai buna solutie gasita de producatorul american de vehicule cu 6 sau 8 roti a fost sa se reduca presiunea in anvelope. Rotile traditionale nu pot asigura anvelopele cu presiune scazuta, astfel ca intervin jantele beadlock.
Argo a utilizat aceste jante sa scada presiunea, astfel ca diferenta de confort apare considerabila, deoarece anvelopele sunt capabile sa se comprime in jurul obstacolelor intalnite, decat sa le escaladeze. Si de aici, e lesne de inteles in ce maniera se resimt toate socurile in vehicul, ca pilot sau ca pasager. Nu e vorba de ceea ce ar oferi un sistem de suspensii performant de pe un vehicul off-road traditional, insa reprezinta un succes in randul vehiculelor Argo.
Insa confortul seriei Argo LX este si despre scaunele mult mai ergonomice si confortabile, de asemenea sistemele de sustinere si manerele, foarte diferite de celelalte modele Argo, transformand accesul pe terenuri accidentate. Si mai este despre un sistem audio Jensen, capabil sa redea si tot ce se poate aduce pe device-uri diverse, precum smartphone-uri sau tablete, prin Bluetooth, plus un port USB care sa primeasca stick-uri de memorie cu muzica preferata.
Si bordul a fost imbunatatit, avand acum altceva decat obisnuitul layout spartan, cu un ecran care infatiseaza vitezometrul, tahometrul, rotatiile, temperatura motorului, presiunea uleiului, frana de parcare, sisteme de iluminare si altele. Vorbind de sistemul de iluminare, acesta a fost de asemenea imbunatatit, oferind extra lumina in fata si in spate.
Alte dotari includ o bara de fata de tinere pentru pasageri, mult mai confortabila decat pe celelalte modele, o grila de protectie anti-soc in fata, anvelope de 25 inci diametru, capacitate marita de transport in bena spate (410 kg) si un troliu Warn montat in fata de 1590 kg.
Daca acestea sunt dotari standard, in privinta optionalelor, Argo LX poate trece la un nivel si mai inalt de performanta si tehnicitate, astfel ca se poate adauga un motor extrerior care ajuta la trecerea mai rapida a apei, faruri cu LED-uri, proiectoare si lampi de ceata, pluguri de zapada, remorci de amfibii, parbrize si multe altele.
In rest, vorbim de acelasi motor V-twin Kohler 747cc racit cu lichid, cuplat la transmisia pentru cele 6 sau 8 roti, doar ca la seria LX viteza maxima a fost marita cu 25%. Spre deosebire de alte vehicule off-road, ATV sau side-by-side, rotile din fata ale vehiculelor Argo nu vireaza la stanga sau la dreapta, in schimb rotirea ghidonului determina inclinarea rotilor in vederea incetinirii. Acest lucru confera acestor vehicule o raza de viraj mult mai stricta decat la celelalte vehicule.
Deoarece vorbim de un vehicul amfibiu, Argo poate pluti pe apa, iar propulsia e data de anvelopele speciale cu aspect de bulb, cu banda de rulare orientata spre spate. Desigur, ca si in cazul deplasarilor terane, nici in apa Argo nu exceleaza in viteza, dar nu de aceea a fost proiectat si realizat. Si daca totusi e nevoie sa se desfasoare in medii pline de apa, se poate monta un motor exterior, optional, care sa asigure o propulsie mai vivace.
In acest moment, Argo vinde in jur de 2.000, poate putin peste, unitati pe an, ceea ce desigur reprezinta o cifra de vanzari insignifianta raportata la producatorii majori din industrie. E vorba si de pret, desigur, vorbind de vehicule cu un cost de peste 15.000 de dolari (versiunile 6x6) sau 20.000 (cele 8x8), cu exceptia Frontier, care costa 12.000 de dolari, insa se poate ajunge aproape si chiar peste 30.000 dolari. Insa Argo intentioneaza in viitorul apropiat sa-si tripleze vanzarile, iar noua serie LX ar insemna un impuls important in acest sens. De asemenea, Argo se ocupa in prezent de recladirea si extinderea retelei de vanzari, alt aspect important in obiectivul indraznet. Deocamdata, Argo nu a anuntat preturile noii serii si nici disponibilitatea, cel mai des fiind folosita sintagma “cat mai curand”.
atv utilitar, atv agrement, argo, atv 8x8,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”