Cursele ilegale de motociclete si scutere pe strazile orasului Kuala Lumpur, denumite Mat Rempit, sunt o mare problema pentru autoritati de ani de zile si urmarile sunt deseori dintre cele mai neplacute, consemnandu-se raniri, chiar si decese, fara sa se mai adauge pagubele materiale. In plus, traficul este perturbat si in mod evident, confortul fonic devine grav afectat.
Potrivit unui comunicat postat pe Malay Mail Onlinde, autoritatile locale din Kuala Lumpur iau in calcul destul de serios trecerea in legalitate a astfel de curse si, bineinteles, stabilirea unui set de reglementari privind permiterea acestor tipuri de curse si conditiile in care se vor desfasura. Insusi ministrul Teritoriilor Federale (Minster of Federal Territories, probabil un echivalent al Ministrului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice din Romania), Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor a declarat ca legalizarea curselor de strada si organizarea lor de catre autoritati ar fi o alternativa mai practica si mai buna pentru toata lumea, decat mentinerea acestor curse ilegale, cu toate riscurile si prejudiciile aferente.
Ministrul Adnan a afirmat de asemenea ca au existat anterior incercari de organizare a curselor de motociclete in spatii determinate si inzestrate cu anumite facilitati, insa demersul a avut un raspuns anemic, pilotii intorcandu-se prompt in strada, continuandu-si cursele ilegale. In asemenea conditii, a fost clar ca era nevoie de o noua abordare si o idee diferita.
Aceasta a venit sub forma unui proiect, deocamdata aflat in dezbatere, care ar urma sa stabileasca una sau doua zile pe saptamana, in care anumite drumuri sa fie inchise pentru circulatia publica pe timpul noptii, astfel ca acest gen de curse sa se desfasoare in siguranta. Deja in Kuala Lumpur a fost stabilit ca in prima si a treia duminica din fiecare luna, sa fie dimineata Car-Free, in care ciclistii, pietonii, amatorii de jogging, role, skate-board si alte activitati de acest gen pot sa-si desfasoare activitatea fara frica de vehicule cu motor.
Autoritatile ar urma sa delimiteze perimetrul strazilor cele mai folosite in cursele ilegale de motociclete, atat cu bariere mobile, cat si cu indicatoare de avertizare. In special in noptile din weekend, sute si mii de tineri malaezieni se aduna pe diferite artere si participa in intreceri pe motociclete si scutere, existand bineinteles si o solida afacere cu pariuri in spatele competitiilor ad-hoc.
Ministrul malaezian al Teritoriilor Federale a adaugat ca guvernul a inclus in strategia privind tinerii si sportul un capitol special privind incurajarea celor care isi consuma energia si isi folosesc talentele moto in cursele ilegale spre o forma organizata competitional-sportiva, insa potrivit publicatiilor, acest demers a ramas deocamdata doar pe hartie. Astfel, organizarea curselor moto ilegale intr-un format permis si cu sprijinul autoritatilor ar putea fi inceputul aplicarii si mentionatei strategii de aici inainte.
Deocamdata va fi interesant de urmarit ce efecte concrete ar putea avea masura autoritatilor din Kuala Lumpur, evident daca va fi adoptata. Pe de alta parte, liniutele sunt foarte tentante in randul tinerilor motociclisti tocmai din motivul ca sunt ilegale si spontane, in primul rand, situatie care probabil ca nu difera nici in Asia de Sud-Est. Asa ca oferirea pe tava a fructului oprit s-ar putea sa nu rezolve mare lucru, mai ales ca au mai existat precedente in acest sens.
motocicleta kuala lumpur, motocicleta, scuter,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”