Misano este un circuit destul de lent, cu o multime de viraje stranse, in timp ce Aragon este mult mai rapid, cu doar cateva sectiuni cu viraje stranse. Misano se desfasoara plan, fara elevatii, in timp ce Aragon are propria versiune a Corkscrew Laguna Seca, desi nu chiar asa de abrupt si o coborare lunga si rapida care duce spre o coama dubla lunga, care se lasa usor pe stanga, ca apoi sa urce un deal spre finish.
Acesta ar fi decorul, in care urmatoarea runda din 2015 MotoGP va avea loc in acest week-end. Cat priveste actorii principali, acestia sunt cei doi membri ai echipei Movistar Yamaha, care-si disputa titlul mondial, plus un jolly-jocker care e iesit din cursa pentru acest titlu, dar are o influenta majora asupra disputei. Si desigur, ceilalti participanti, dintre care unii pot deveni protagonisti in functie de evolutia scenariului.
Dupa etapa de la Misano, mingea se afla cu marea parte a circumferintei in terenul lui Valentino Rossi, care are 23 de puncte in clasamentul general peste coechipierul sau Jorge Lorenzo. Nu este suficient pentru italian si asigura doar un oarecare ascendent moral. Numai ca lucrurile stau putin altfel.
Aragon este un circuit pe care Lorenzo apare clar favorit, din perspectiva unor rezultate solide din trecut, in timp ce pentru Rossi este unul dintre cosmarurile sale, putine la numar, ce-i drept. Mai exact doua. Alaturi de Austin, Aragon ramane circuitul unde nu a castigat niciodata. Ba chiar nu a ocupat podiumul, decat o singura data, in 2013 si atunci printr-un concurs ciudat de imprejurari, Marc Marquez acrosand accidental motocicleta colegului sau Dani Pedrosa si scotandu-l din cursa, lasand locul 3 la dispozitia Doctorului. Anul trecut, inca lucrurile au stat si mai prost pentru Rossi, care in conditii meteo instabile, a ajuns pe iarba artificiala, unde a alunecat, a cazut si pentru scurta vreme a fost gazduit in spital, pentru comotiile suferite.
Deci, Aragon e un circuit “interzis” lui Rossi? E greu de spus. Nu mai e vorba de Rossi din 2010 care lupta cu o accidentare sacaietoare in umar, nu mai e Rossi pilot al Ducati Desmosedici, e vorba de un Rossi in plina forma, de o motocicleta extrem de performanta si perspectiva unui titlu in fata. Iar o situatie in care o strategie cvasi-defectuoasa in conditii meteo nefavorabile, ca la Misano, unde a terminat al cincilea, e greu de crezut ca se va repeta. La inceputul lunii septembrie, cei doi piloti Movistar si-au petrecut doua zile pe circuitul Aragon si au avut rezultate la testari imbucuratoare.
De partea cealalta, Lorenzo are amintiri frumoase pe pista Aragon, cea mai recenta fiind legata de castigarea etapei in sezonul trecut. In celelalte patru editii, Lorenzo a fost prezent pe podium de trei ori (2012 si 2013 pozitia a doua si 2011 pozitia a treia), iar la prima editie de cand circuitul a fost inclus in calendarul MotoGP, in 2010, a iesit al patrulea. Asadar, pe hartie Lorenzo are un avantaj zdrobitor, insa pilotii MotoGP nu concureaza pe hartie, ci pe asfaltul care are un renume foarte prost in privinta respectarii statisticilor.
Lorenzo are nevoie de victorie, asta e clar. Aflat la 23 de puncte de Rossi, el va trebui sa castige cele cinci etape ramase, ca sa intre in posesia titlului. In fine, poate sa castige trei din cele cinci etape si sa se plaseze pe locul secund in celelalte doua, cu conditia ca Rossi sa se situeze in spatele sau. E mult spus ca titlul se disputa la Aragon, dar rezultatul cursei poate fi crucial. Castigatorul cursei, dintre cei doi piloti Yamaha, va avea un impuls suplimentar in obositoarele (ca deplasare) etape ramase, in Japonia, Australia, Malaezia si inapoi in Europa. Oricum, e un final de sezon disputat inca, in care totul e intens si de doua ori mai dificil: castiga Rossi la Aragon, mareste avantajul fata de un Lorenzo care are in fata niste etape de “totul sau nimic”; castiga spaniolul, eventual cu Rossi mult in spate, creste presiunea pentru italian, aproape de paroxism. Dupa cum vedem, pe langa abilitati, aptitudini si capacitatea de adaptare la situatia concreta, e vorba si de un moral si o rezistenta mentala de exceptie, ca sa ajungi la trofeul suprem. E de urmarit cursa si sub acest aspect.
Insa cum spuneam si la inceput, mai exista un factor important in disputarea titlului si acesta este Repsol Honda, in special pilotul Marc Marquez, capabil sa zadarniceasca planurile fiecaruia dintre cei doi piloti Yamaha. Daca a existat vreodata vreun “circuit Honda”, acesta este cu siguranta Motorland Aragon, unde au dominat rand pe rand RC213V si precedesoarea acesteia, RC212V, in trecut. 2010: Casey Stoner castiga cursa pentru Ducati, talonat strans de Dani Pedrosa. 2011: Stoner trece la Honda, iar cuplul Stoner-Pedrosa e invincibil, impartind primele doua locuri. 2012: Stoner e accidentat, Pedrosa ramane sa apere blazonul, ceea ce si reuseste castigand cursa, in ciuda atacurilor intense si continue ale pilotilor Yamaha de la lumina verde, la fluturatul steagului. 2013: Marquez castiga imperial tot urmarit de “haita” Yamaha. 2014: pilotii Honda s-au incomodat reciproc, in conditii de ploaie si cauciucuri neschimbate, Marquez acrosandu-i motocicleta lui Pedrosa, distrugandu-i un senzor si pierzand astfel pozitiile fruntase, creand oportunitatea necesara tenacitatii lui Lorenzo.
Poate Honda castiga si in acest an? Da si nu. 2015 RC213V stim ca e o arma cu dublu tais, ce trebuie manevrata cu mare abilitate, daca o domini, izbutesti, daca esti prea increzator, te domina si te invinge. Marquez a castigat patru etape in acest sezon, iar odata iesit din cursa pentru titlu, singurul sau obiectiv ramas in 2015 este sa castige cat mai multe, dintre cele ramase. Si suntem convinsi ca va face orice pentru asta, incurcand serios planurile celor de la Yamaha. Colegul sau de echipa, Dani Pedrosa, nu e in cea mai buna forma, a trecut mai bine de un an de la castigarea ultimei sale curse, insa are si el amintiri placute de pe circuitul Aragon, ceea ce ar putea sa ii zgandare orgoliul. Asadar, nu e de ignorat in planurile Movistar nici el.
In avanpremierele anterioare am tot aratat in functie de circuit si evolutiile anterioare potentialul echipei Ducati si posibilitatea de castigare sau situare pe podium ale pilotilor. In general, nu a fost sa fie pentru Iannone si Dovizioso, mai ales. Da, Aragon e un circuit care se potriveste destul de bine cu Ducati Desmosedici GP15 cu linii drepte de viteze, accelerari in panta si o serie de viraje lungi si rapide. Dar intre timp, Iannone s-a reaccidentat la umarul sau problema si prezenta sa la start nu e certa, iar Dovizioso are evolutii mai degraba modeste. Chiar daca in 2012 a iesit al treilea aici, sa ne amintim ca in trei din cele cinci editii a abandonat. Desigur, ar fi frumos ca pilotii Ducati sa fie o problema in plus pentru candidatii Yamaha la titlu, pentru spectacol, insa ceva ne spune ca nu de aici ar veni acea problema. Nu in acest weekend, in tot cazul.
motocicleta motogp, motociclea honda, motocicleta ktm, motocicleta kawasaki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”