Se spune ca “Assen are propriile sale reguli” si asta se spune cu un fel de mandrie din partea organizatorilor de pe TT Circuit Assen. E cu siguranta o declaratie adevarata, caci aici este un climat perfect care da nastere, de regula, unor curse foarte interesante si palpitante.
Inainte ca actiunea sa inceapa, trebuie consemnat ca este un weekend de referinta pentru Marele Premiu al Olandei. Nu numai ca va fi prima oara in istoria acestui circuit cand cursa va avea loc duminica (pana acum cursele aveau loc sambata), dar va reprezenta si a 250-a cursa de la inceputurile categoriei MotoGP, dar si a 800-a cursa Moto3/125cc. De asemenea, Andrea Dovizioso isi va celebra duminica a 150-a sa cursa MotoGP, din cele 248 ale carierei sale.
Dupa un weekend incredibil de dificil la Barcelona, care dincolo de cursele uluitoare din cele trei categorii, a fost marcat de sfarsitul tragic al spaniolului Luis Salom, pilotii si echipele tehnice au avut la dispozitie 3 saptamani sa se odihneasca, sa se recupereze, dar si sa acumuleze noi date esentiale in vederea optimizarii pentru motociclete.
Echipele tehnice, in special, au folosit la maxim tot acest rastimp sa adune, centralizeze si sa lucreze pe datele si informatiile post-cursa de la Montelmo. Si bineinteles, o mare parte din timp a fost alocata intelegerii in continuare a raspunsurilor eternelor problematice anvelope Michelin.
Etapa olandeza de la Assen se asteapta sa mai lamureasca lucrurile la varful clasamentului general, acolo unde Marc Marquez conduce cu un avans de 10 puncte in fata campionului en-titre Jorge Lorenzo, la randul sau situat la o distanta de 12 puncte de coechipierul sau Valentino Rossi. Sa le lamureasca sau sa le complice, caci nici unul dintre cei trei nu reuseste o desprindere care ar crea un avantaj mai consistent.
In Barcelona am asistat la o batalie superba intre Marquez si Rossi, cu ambii piloti foarte determinati si desfasurand o multime de atribute tehnice, asa ca ideal ar fi ca acest gen de lupta sa continue si pe pamant olandez. Mai mult decat atat, se pare ca finalul cursei a insemnat si o impacare relativ istorica a celor doi, dupa evenimentele din finalul sezonului trecut. Insa daca am vazut cordialitate si amabilitate, nu inseamna ca vom vedea altceva decat lupta inversunata imediat ce lumina verde se va aprinde. Sa nu uitam nici cursa de anul trecut, in finalul careia a fost unul dintre momentele cheie care a dus la deteriorarea relatiei dintre cei doi, atunci cand practic cot la cot pe ultimii metri s-au sicanat pana cand Rossi a traversat intr-un viraj pietrisul si a castigat cursa.
Lorenzo a avut in trecut o prestatie amestecata la Assen, avand patru victorii la activ (insa doar una in clasa regina, in 2010), in timp ce in 2011 a cazut chiar in primul tur, iesind al saselea la final, in 2012 a fost lovit tot in primul tur de Bautista, iar in 2013 s-a accidentat serios in antrenamente. In anul urmator a fost victima combinatiei dintre o ploaie insistenta si o strategie deficitara, iar in sezonul trecut a reusit sa inchida podiumul.
Rossi a castigat Dutch Grand Prix de noua ori, dintre care de sapte in MotoGP, iar de cinci ori a plecat din pole-position. Insa in 2015 a castigat prima oara dupa sase ani la Assen. Cursa de la Barcelona, victoria de anul trecut si celelalte sase victorii ar fi in teorie suficiente motive sa repete isprava, luand o optiune serioasa spre cel de-al 10-lea titlu din cariera, in MotoGP.
Actualul lider al campionatului, Marc Marquez, are si el un palmares relativ bun in Olanda, castigand de patru ori, insa numai o singura data in MotoGP, in 2014, anul in care a si devenit campion mondial. Marquez a declarat ca pista TT Motul reprezinta prima dintr-o serie de curse care se potriveste cel mai bine stilului sau de pilotaj, insa asta in conditii ideale, departe de eternele sale probleme cu motocicleta sa. Va avea mult de munca, la fel si ambitiosul sau coleg Dani Pedrosa (care n-a castigat decat o cursa la Assen, in 2002, la clasa 125cc) si se va vedea daca echipa tehnica a mai progresat in procesul indelungat si anevoios de punere la punct a problemelor prototipului RC213V.
In rest, cei de la Ducati inca mai asteapta sa confirme (desi lui Iannone ii va fi greu, de pe ultima pozitie a grilei de start, acolo unde l-a aruncat isprava de la Barcelona), cei de la Suzuki spera la un nou podium, speranta bazata pe sasiul nou implementat si testat in Catalonia dupa cursa.
Aceasta saptamana a adus si completarea finala a echipelor de fabrica ce vor lua startul din 2017, prin venirea pilotului Alex Rins la Suzuki, in locul lui Aleix Espargaro, care va concura pentru Gresini Aprilia. Astfel, acesta ar fi tabloul echipelor de fabrica.
Ar mai fi de adaugat, la final, o observatie legata de masurile de securitate sporite, in urma nefericitului accident din etapa trecuta, soldat cu decesul lui Salom. Astfel, ultimul viraj al pistei de la Assen a primit un vibrator mai agresiv de culoare rosie, in spatele celui de culoare alba existent, renuntandu-se la iarba artificiala, insa deja masura a fost criticata, Iannone considerand ca interfereaza liniei virajului si devine incomoda abordarea.
motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta yamaha, motocicleta suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”