Circuitul Montmelo are o lungime de 4,727 km, cu 13 viraje, 5 stanga si 8 dreapta, cu o elevatie de 12 m si o linie de dreapta de putin peste un kilometru, fiind unul dintre cele mai solicitante trasee. Pe de o parte sunt solicitate pneurile si franele in special la intrarile in viraje, pe de alta parte in virajele rapide trebuie o cat mai mare aderenta. La acestea se adauga si o temperatura ridicata, ce la nivelul asfaltului deseori depaseste 45 de grade. Astfel Michelin va pune la dispozitia pilotilor aceleasi gume de la Mugello, fara nici o noutate, fireste asimetrice cu o compozitie mai dura (dublu) pe dreapta decat pe stanga in spate, in timp ce in fata va fi nevoie de pneuri care sa raspunda la desele si violentele franari.
In ceea ce priveste palmaresul si istoria recenta, se poate spune ca Montmelo este un circuit pe placul lui Marquez si al lui Lorenzo, in principal, dar si al lui Pedrosa si chiar si pe placul italienilor de la Ducati, in schimb deloc pe gustul lui Rossi.
Daca in Italia spaniolii au facut legea si au fost la foarte mica distanta sa confiste total podiumul, va fi interesant ce se va intampla in Barcelona, in acest week-end. Va reusi Rossi sa-si ia revansa si sa se impuna in fata spaniolilor? Apropo de Rossi, dupa ce aproape doua saptamani s-au chinuit cu analize si diverse testari, cei de la Yamaha au ajuns la concluzia ca motoarele pilotilor Movistar au cedat in urma supraturarii coroborate cu trecerea peste o anumita denivelare. Reamintim ca Lorenzo a avut probleme cu motorul in antrenamente, iar Rossi mai dureros, in timpul cursei, determinandu-i abandonul.
Asadar, avem in fata o etapa in care mai mult ca sigur ca vor fi din nou dueluri interesante la varf, dar se asteapta de asemenea evolutii interesante ale pilotilor Ducati si Suzuki Ecstar, care vizeaza podiumul. In principiu, conform atat istoriei recente, cat si a evolutiilor din etapele precedente, Lorenzo ar fi principalul favorit, talonat indeaproape de Marc Marquez, tot mai sigur si mai eficient in pilotare, in ciuda dificultatilor tehnice pe care le intampina inca motocicleta model RC213V. Se asteapta si un Rossi mult mai determinat si mai dispus sa faca orice sa nu piarda contactul zonei superioare a clasamentului general.
Pauza de doua saptamani dintre etapa italiana si aceasta etapa din Catalonia a mai adus clarificari in bursa transferurilor, in special in ultimele zile. Astfel, Marc Marquez a asteptat conferinta de presa ce precede etapa din Barcelona sa anunte ca si-a prelungit contractul cu Honda pentru urmatoarele doua sezoane. Nu au fost temeri intemeiate ca s-ar fi intamplat altfel, chiar daca semnarea prelungirii contractului a venit dupa ce Pedrosa la randul sau a ales sa isi continue activitatea la Honda. De altfel, prelungirea semnata de Pedrosa acum cateva saptamani a fost grabita de speculatiile presei privind o posibila plecare la Yamaha, Marquez nefiind presat si in intarziere.
O alta miscare, anticipata de unii jurnalisti, a fost anuntul de acum 2-3 zile de despartire a lui Pol Espargaro de Yamaha Monster Tech3, urmat de anuntul de ieri privind semnarea unui contract al pilotului cu KTM. Astfel, slotul liber din echipa KTM cu care austriecii vor fi prezenti in MotoGP din 2017 a fost ocupat, inca o echipa fiind cu efectivul complet si pregatit pentru urmatorii doi ani, cu pilotii Bradley Smith si Pol Espargaro.
Pana in luna august, probabil in weekend-ul dedicat etapei cehe de la Brno, atunci cand Dorna va anunta grila echipelor pentru 2017, Honda, KTM, dintre echipele de uzina, au echipa de doi piloti definitivata. Adica, Rossi si Vinales la Yamaha, aceiasi Marquez si Pedrosa la Honda si Bradley cu Pol Espargaro la KTM.
Am fi fost tentati sa trecem in randul acestora si Ducati, insa aici desi formula e completa, Lorenzo si Dovizioso, inca circula zvonuri despre conditiile contractuale impuse de spaniol, adica sa nu aiba un locotenent prea versat, ca sa capteze toata atentia. Vom vedea daca formula Lorenzo – Dovizioso ramane ca atare, in aceasta vara. Vorbeam de curand despre imensa frustrare pe care a avut-o spaniolul in momentul in care a fost adus Iannone in echipa, considerand ca nu i se acorda recunostinta pe care o merita, frustrare pe care si-a manifestat-o in public, generand reactii diverse in cadrul echipei, dar si in conducerea japoneza a constructorului. In timp ce italianul Davide Brivio, seful echipei Ecstar, isi doreste impunerea lui Iannone cap de afis al echipei, plus aducerea francezului Johann Zarco (cel care oricum are un contract semnat direct cu uzina Suzuki), conducerea din Japonia a uzinei vrea cu tot dinadinsul ca Aleix sa ramana in echipa, fiind considerat principalul dezvoltator al prototipului GSX-RR, fara sa mai intre in discutie si experienta in MotoGP a pilotului spaniol. Nici una dintre tabere nu reuseste sa se impuna decisiv, orgoliul lui Aleix Espargaro e pus la mare incercare, iar ca povestea sa nu fie in nici un caz prea simpla, a aparut si o oferta tentanta facuta pilotului de catre Aprilia.
Italienii de la Aprilia vor sa ridice gradul de competitivitate in MotoGP si au luat in calcul inca un an de sacrificiu, in perspectiva unei intariri si evolutii superioare din 2017. Deoarece Aleix Espargaro ar fi ramas in acest moment cam singurul pilot cu experienta si nume, relativ disponibil, cei din Noale se gandesc serios sa-l atraga, iar in functie de venirea lui sa stabileasca si ocupantul locului secund in echipa. Acest al doilea pilot ar urma sa fie ales dintre Bautista, Bradl si Sam Lowes.
Primele antrenamente libere vor incepe azi, in ordinea cunoscută, Moto3, MotoGP, Moto2, iar cursele finale vor avea loc duminica 5 iunie, incepand cu ora 12.
motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta yamaha, motocicleta suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”