Circuitul de la Jerez ocupa al doilea loc ca longevitate in MotoGP, dupa cea de la Assen si reprezinta un circuit nu foarte solicitant (precum cele trei anterioare), insa are particularitatile sale. Jerez apare a fi circuitul predilect al pilotilor spanioli care, in afara celor 7 victorii (de la introducerea clasei MotoGP in 2002), in ultimii doisprezece ani au ocupat macar un loc pe podium. Lorenzo a castigat de trei ori (2010, 2011 si 2015 – aici isi incepea seria fabuloasa de 4 victorii), Pedrosa de doua ori (2008 si 2013) si Marquez o singura data, in 2014. Pe de alta parte, Rossi era un abonat al acestui circuit, pe care l-a castigat de cinci ori, ultima oara in 2009, insa pozitia a treia de anul trecut l-a facut sa devina primul pilot in 67 de ani de grand prix care bifeaza 200 de podiumuri.
La fel ca in primele trei etape, o foarte mare importanta si influenta in desfasurarea cursei de duminica o va avea alegerea pneurilor, determinanta in marea majoritate a incidentelor inregistrate, care au dus la configuratia actuala a clasamentului. Dupa Austin, in aceasta pauza de doua saptamani, cei de la Michelin au avut mult de lucru in revizuirea anvelopelor, in special urmarind individualitatile pistei de la Jerez, luand in calcul atat virajele (8 dreapta si 5 stanga) in alegerea unor pneuri asimetrice, cat si specificul asfaltului, altfel destul de apropiat celui din Texas. Prognoza meteo arata ca in acest weekend Jerez va fi ferit de ploaie, deci va fi vorba de un circuit uscat, cu o temperatura a mediului in jur de 20 de grade dimineata, pana la 25 de grade la amiaza.
Daca astea sunt datele pe hartie, situatia “in teren” e cu totul alta si lucrurile par sa stea sub imperiul deciziei pilotului Jorge Lorenzo la sfarsitul acestui sezon si a se alatura din 2017 celor de la Ducati, decizie anuntata la inceputul acestei saptamani. Nu a fost vorba de o decizie-surpriza, insa plecarea lui Lorenzo si iminentele semnari de noi contracte pentru urmatoarele doua sezoane au tulburat cumva apele. Si cele mai tulburi ape par sa fie chiar la Ducati, nu la Yamaha, cum s-ar parea la prima vedere.
Venirea lui Lorenzo la echipa Ducati presupune ca unul dintre cei doi Andrea, Iannone sau Dovizioso sa paraseasca echipa din Borgo Panigale. Decizia in privinta celui care pleaca si a celui care ramane nu a fost luata, insa seful echipei, Gigi Dall’Igna a afirmat in aceasta saptamana ca pana la inceputul lunii iunie, cu ocazia etapei din Catalonia, vor trebui sa hotarasca. Unele zvonuri, din ce in ce mai insistente spun ca Lorenzo si-ar fi dorit, ca una dintre conditiile intelegerii cu Ducati, sa faca din 2017 echipa cu un pilot mai slab cotat, altfel spus, cei doi actuali piloti sa paraseasca echipa. Si trebuie avuta in vedere si relatia de prietenie dintre pilotul spaniol si seful echipei Ducati. Astfel, sunt create premisele unei atmosfere deloc placute la Ducati, tocmai intr-un an in care motocicleta GP16 e destul de bine cotata in perspectiva unor performante care sa aduca in sfarsit zambetul pe buze in Bologna.
Yamaha nu a parut deosebit de afectata de plecarea lui Lorenzo, desi cauta solutii de inlocuire. Cel mai vehiculat nume de viitor coleg al lui Rossi a fost cel al tanarului Maverick Vinales. Insa dupa o oarecare tacere din partea oficialilor Suzuki, seful echipei a rupt tacerea in cursul acestei saptamani in sensul in care a dezvaluit ca toata lumea il doreste la echipa si din 2017 in continuare, fabrica, inginerii lucrand intens pentru a-i oferi mijlocul prin care pustiul catalan sa faca performanta adevarata si sa-i puna in pericol pe abonatii obisnuiti la podium. Ba chiar se vorbeste de un prototip nou si extrem de performant. Si daca despre echipa Suzuki se vorbea intr-o vreme ca ii va “adaposti” pe cei doi Andrea de la Ducati, iata ca si celalalt pilot, Aleix Espargaro, a primit in ultima vreme un cec in alb din partea Suzuki, fondat pe locul 5 la Austin, fata de doua locuri 11 in primele doua etape. Asadar, ne putem astepta la Jerez la o contra-ofensiva Suzuki, ce se poate solda chiar si cu un prim podium, dupa multa vreme de frustrari.
Valentino Rossi, cel care am vazut ca e inca liderul circuitului de la Jerez, are asteptari mari, de asemenea, fiind si un circuit care i se potriveste de minune. A declarat in aceasta saptamana ca nu concepe altceva decat podiumul, dar evident ca vizeaza castigarea cursei. Nu ii este imposibil, psihic stand bine, mai ales acum cand a redevenit centrul atentiei la Yamaha (de fapt, nici cand a castigat Lorenzo titlul nu a fost cumva altfel, chiar daca a fost centrul atentiei din alte motive).
Marquez e pe val, a castigat doua etape din trei, e in fruntea clasamentului general, moral excelent, insa nu inseamna ca problemele sunt departe. E convins ca mai are de lucru la motocicleta, in special cu acceleratia si aderenta rotii fata. Inginerii au promis ca vor rezolva aceste aspecte pana in acest weekend, ramane de vazut si daca au reusit ceva concret. Altfel, controversatele pneuri Michelin, blamate de unii, contestate de altii, par a fi prietenoase cu Marquez si se dovedeste ca le-a inteles utilizarea pana in acest moment. Dani Pedrosa are si el amintiri frumoase de la Jerez si de aceea e posibil sa vedem o cursa mare din partea lui.
Chiar si Aprilia are motive de speranta intr-un rezultat bun al viitorului pilot KTM Stefan Bradl si al lui Alvaro Bautista, acestea bazandu-se pe un update major al motocicletei care a privit in special sasiul, sistemul de franare si cutia de viteze.
Asadar, se anunta o etapa interesanta, stransa si intensa. La aceasta ora, primele antrenamente libere s-au terminat, cel mai bun timp obtinandu-l Lorenzo, urmat de pilotul Avintia Racing Hector Barbera, Valentino Rossi, Dani Pedrosa, Marquez si cei doi piloti Suzuki, Vinales si A. Espargaro. Interesant de mentionat ca cei doi piloti de fabrica ai Ducati au obtinut de-abia al 9-lea, respectiv al 11-lea timp.
aprilia, motocicleta,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”