Lucrurile sunt incurcate in acest an in toate cele trei clase, caci lupta pentru titlu e deschisa: in Moto2 Johann Zarco simte presiunea lui Tito Rabat in spate si trebuie sa nu piarda in fata acestuia la o diferenta mai mare de 3 puncte, in Moto3 Danny Kent are nevoie de ajutorul lui Bastianini sa transeze inca din Japonia problema titlului, dar lucrurile pot ajunge pana la Sepang fara sa fie descurcate, iar in clasa regina, MotoGP, ultimele 100 de puncte ale celor 4 etape ramase sunt in dezbatere “colegiala” intre pilotii de motociclete Valentino Rossi si Jorge Lorenzo, despartiti de 14 puncte in acest moment.
Lupta din MotoGP dintre colegii de la Yamaha va fi transata de cel care va avea un psihic mai solid si o strategie mai limpede in aceste ultime 4 etape, dar Motegi este inceputul sfarsitului, cu siguranta, de aceea o importanta colosala va avea prestatia fiecaruia. Iar ca lupta sa fie condimentata suficient, cei doi pot fi influentati de prestatiile celor doi rivali de la Repsol Honda, foarte inconstante si greu de cuantificat in acest sezon.
Pe hartie, Motegi este una dintre cele doua etape favorabile lui Lorenzo, alaturi de Valencia, dintre cele patru ramase, acolo unde spaniolul a castigat in ultimele doua sezoane si a ocupat locul doi dupa Dani Pedrosa, in cele doua de dinainte.
Numai ca aceste calcule pe hartie trebuie adaptate realitatii, iar aceasta e putin diferita si vag ostila lui Lorenzo. Rossi traverseaza, daca nu cea mai buna, printre cele mai bune perioade ale vietii, are avantajul minim, dar avantaj, de 14 puncte in fata spaniolului si o versatilitate pe pista iesita din comun care se pliaza perfect pe cea a motocicletei sale R1. In acelasi timp, Lorenzo a suferit saptamana trecuta o accidentare pe minibike, catalogata ca medie, care-i permite insa prezenta la Motegi in conditii sigure de pilotare. La capitolul acesta, Lorenzo nu e singur, Marquez suferind si el o accidentare pe un mountain-bike, Iannone in continuare e sacait de durerea din umarul stang si lista poate continua.
De ce sunt importante accidentarile unor piloti? Specialistii spun ca Motegi este extrem de solicitanta, mai ales ca este singura cursa in care folosirea discului carbon de frana de 340 mm e obligatorie, iar conditiile meteo sunt ostile, lunile septembrie si octombrie fiind cele mai ploioase, influenta furtunilor si ciclonurilor tropicale din aceasta perioada fiind deosebit de preganta, materializata prin ploi abundente si vanturi puternice. Ceea ce se pare ca se va intampla si in acest weekend, potrivit prognozelor meteo.
Asadar, inca un posibil atu pentru Rossi, cunoscut ca fiind unul dintre cei mai mari specialisti ai pistelor ude. Daca va fi uscat, configuratia circuitului promite un avantaj substantial pentru Lorenzo, potrivit manierei sale de pilotat, in special in acest sezon. Abilitatile lui Lorenzo vor fi estompate pe un traseu ud sau, ce-i mai rau, un traseu jumatate ud, jumatate uscat, cum a fost cazul la Indianapolis.
Mai exact, il avem in vedere pe Dani Pedrosa, deoarece colegul sau Marc Marquez nu a castigat niciodata la Motegi pana acum. Pedrosa a invins in 2011 si 2012, a fost prezent pe podium in 2013, pentru ca anul trecut sa fie mana moarta (la propriu sau figurat) din cauza problemelor avute cu bratul sau operat in final la inceputul acestui an. Adaugam prestatia superba din etapa trecuta de la Motorland Aragon, unde l-a sufocat pe Rossi si a iesit al doilea, putem spune astfel ca poate fi un pion crucial al cursei din acest weekend, impins de un puternic ascendent moral. Si de ce nu, ambitia unuia care nu are nimic de pierdut, doar de castigat.
Colegul Marquez poate sa obtina in premiera victoria la Motegi? A iesit in trecut pe locul doi de doua ori, dar nu a fost un circuit pe placul sau. Iar in acest sezon, lucrurile merg mult mai prost pentru el, cu un procentaj ingrijorator de opt caderi in ultimele douazeci de curse, adica 40% si o motocicleta cu probleme. Probabil ca sezonul compromis si accidentarea recenta il vor feri de el insusi, reducand presiunea la o zona confortabila in care sa-si prezerve avantajul la general fata de Andrea Iannone, ca sa ramana macar al treilea pilot MotoGP al lumii.
Motegi a fost un circuit foarte pe gustul Desmosedici in trecut si in mod ironic, cu actualul GP15 s-ar putea sa ii fie total neprielnic. Asta pentru ca sistemul de franare nu se comporta tocmai adecvat in viraje, iar o serie dintre acestea (1, 3, 5, 9, 10 si 11) s-ar putea sa determine probleme neplacute pilotilor Ducati, in special lui Dovizioso, in continuare neadaptat complet cu GP15. Iar despre Iannone am amintit, accidentarea sa la umar facandu-i necazuri. S-ar putea sa vedem totusi un Dovizioso mai lansat si mai determinat, in timp ce e gardat de un Iannone decis sa nu-si agraveze situatia.
Ultima ora: Francezul Johann Zarco a devenit campionul mondial al clasei Moto2, in conditiile in care adversarul sau Tito Rabat a abandonat cursele din acest week-end din motive medicale. Inedit este insa faptul ca Zarco a devenit campion la sfarsitul primului antrenament, cand Rabat a facut anuntul, astfel ca indiferent de pozitia pe care o va ocupa la sfarsitul cursei, titlul nu-i mai poate scapa. Spaniolul, campion mondial la Moto2 in 2014, mai pastra sanse teoretice inainte de Motegi, titlul putand sa-i revina in urma unor complicate calcule matematice, evaporate astfel de abandon. In urma unui accident de acum cateva zile, Esteve “Tito” Rabat a luat decizia de a participa in etapa japoneza, insa fractura radiusului bratului sau stang i-a facut mari probleme si a fost nevoit sa se retraga.
motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta ktm, motocicleta suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”