Numai ca in acest sezon nu prea mai functioneaza calculele pe hartie, cu palmaresul in fata, nici macar de la etapa la etapa. Lucrurile sunt destul de concentrate in prima parte a clasamentului, ca urmare a unor accidente in dreptul fiecarui pilot, in etape diferite, plus a victoriilor in alte etape. Iar pneurile Michelin continua sa faca probleme pilotilor in fel si chip, atunci cand intr-o cursa se ajunge la concluzia ca pot fi stapanite, in urmatoarea sunt toate calculele date peste cap.
Circuitul de la Mugello nu face parte dintre cele lejere, in ciuda faptului ca exista una dintre cele mai lungi linii drepte dintre toate pistele din competitie, existand o succesiune de viraje rapide, unde gumele sunt temeinic incercate, iar viteza de la motociclete alterneaza in timp scurt de la 100 km/h, la pana la 350 km/h. Cu noua viraje pe dreapta si sase pe stanga, optiunea fireasca ar fi de pneu cu compozitie mai dura pe dreapta. La aceasta situatie contribuie din plin si temperaturile, dar si decorul sub-montan al renumitelor dealuri toscane.
Anul trecut aici au avut loc primele testari ale pneurilor Michelin ce urmau sa fie folosite din acest sezon si rezultatele au fost catastrofale, nici o combinatie nu a dus la un raspuns satisfacator, mai mult, fiecare dintre Lorenzo, Rossi si Marquez inregistrand cazaturi spectaculoase. Intre timp, Michelin a facut mari progrese (din pacate nu si satisfacatoare pe deplin), iar in prezent au adus doua compozitii pentru guma spate, initial folosite in Franta (soft si mediu), iar pentru fata trei. Totusi, aici vor avea examenul suprem, intrarea in virajul San Donato, unde se franeaza foarte puternic si din scurt, fiind adevarata provocare.
Asadar, va fi o cursa solicitanta si spectaculoasa, din motivele de mai sus deschisa oricarui invingator, desigur desemnat din randul celor care vor sti sa-si aplice strategia cea mai potrivita, in special in solicitarea partii fata a motocicletelor. Favoritii publicului vor fi, fara indoiala, pilotii italieni si ai echipelor italiene, ii avem in vedere in special pe Rossi si pe cei doi Andrea de la Ducati.
Saptamana aceasta a fost foarte intensa privinta bursei transferurilor, cea mai mare parte a necunoscutelor fiind lamurite.
In acel moment, lucrurile s-au incalcit, zvonurile au capatat amploare ca niciodata, fiind vorba, dupa semnarea lui Lorenzo cu Ducati, de cine ii va lua locul. Si pe masura ce apareau variante, trebuia ulterior ocupat locul celui plecat. Si astfel, pana in aceasta saptamana, caruselul zvonurilor ametind deopotriva mass-media si publicul.
La aceasta ora, transferurile sau prelungirile au fost confirmate. Astfel, in 2017-2018 Maverick Vinales va fi noul coleg al lui Valentino Rossi la Yamaha Movistar. Dovizioso ramane la Ducati, unde poate sa mai spere la iesirea din zodia ghinionului care-i guverneaza viata de la inceputul sezonului ca sa poata sa spere la o indreptare si a situatiei financiare. Moment in care apare zvonul ca e posibil ca nici el nu ar mai ramane la Ducati.
In acelasi timp, Suzuki are un pilot nou, dar se vorbeste ca Aleix Espargaro nu are statutul de favorizat, fiind posibil sa fie inlocuit, diagrama urmand a fi completata poate de Zarco, poate de Rins, cine stie, poate chiar de Dovizioso. Espargaro oricum nu si-a ascuns nemultumirea fata de tratamentul la care a fost supus in ultima vreme, culminand chiar cu venirea lui Iannone. Mai ales ca la urechile sale a ajuns si zvonul potrivit caruia Iannone ar urma sa fie experimentatul echipei, iar un posibil tanar (Zarco, Rins?) sa ii fie locotenent.
In timp ce in Moto3 s-au interzis celebrele eleroane/aripioare, Ducati pregateste un nou pachet aerodinamic la Mugello. Intrebarea jurnalistilor e cat va mai dura utilizarea acestor aripioare si in MotoGP, dand ca sigura interzicerea lor din 2017, pe fondul unor nemultumiri tot mai acute ale pilotilor, chiar si din randul celor mai titrati. Ducati sunt insa in acest moment disperati sa acumuleze puncte, dupa dezastrele (voluntare sau ghinioniste) din primele etape, asa ca mizeaza pe orice le-ar putea crea un avantaj cat de mic.
Suzuki nu prea ar conta la Mugello, dupa parerea specialistilor, fiind un circuit care dezavantajeaza motocicletele lor, cu referire directa la portiunile drepte din circuit, unde in continuare sufera de o lipsa de putere care sa le asigure o prezenta in fruntea escadronului. Chiar si pe fondul unui moral solid al lui Vinales, dupa primul podium din cariera.
Primul antrenament oficial a dat o configuratie ciudata a clasamentului, fiind dominat de Yonny Hernandez, Scott Redding si Cal Crutchlow, in timp ce toata floarea cea vestita a capotat rand pe rand, singurii care au terminat antrenamentul dintre cei importanti fiind Vinales, Iannone si Pedrosa. Duminica 22 mai va avea loc cursa MotoGP de pe circuitul de 5,2 km de la Mugello din cadrul Marelui Premiu al Italiei.
motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta yamaha, motocicleta suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”