Pana anul trecut. De atunci, Sepang a devenit sinonim cu conspiratia, cu nesportivitatea de pe pista si din afara ei, precum si cu sfarsitul unei prietenii trainice.
Pe scurt, Rossi, care se afla atunci in plina si stransa lupta pentru castigarea titlului cu colegul sau Lorenzo, a lansat spre stupefactia tuturor in conferinta de dupa Phillip Island teoria conform carora, Marquez comploteaza cu Lorenzo, ca acesta din urma sa obtina titlul. Marquez castigase in Australia, urmat de Lorenzo, iar Rossi n-a reusit sa urce mai sus de locul patru.
Ceea ce a urmat pe circuitul malaezian, a fost uluitor. Dani Pedrosa, strain de orice dispute, isi vede de treaba si castiga tacut si eficace la Sepang. In spatele sau, are loc insa adevarata drama. Rossi lupta cu colegul sau pentru macar pozitia secunda, insa in calea sa se interpune un Marquez atat de decis, incat parca e intr-o cursa de care viata sa depinde. Il stanjeneste pe italian sau nu, cert este ca Lorenzo are la dispozitie niste timp si spatiu, in timp ce Rossi cedeaza si il forteaza pe Marquez sa-si termine cursa printr-o cadere. A fost sau nu lovitura de picior, Rossi este executat de comisia organizatorilor si trimis pe ultima pozitie a grilei de la Valencia. Face o cursa mareata, pleaca ultimul si ajunge al patrulea, insa insuficient, game, set, match pentru Lorenzo.
Desfasurarea ulterioara a lucrurilor capata proportii, Rossi si Marquez strica o prietenie relativ stransa, se ajunge inclusiv la sistari de contracte si parteneriate, fiecare il considera pe celalalt un capitol inchis si basta, cum ar spune “Doctorul”. Cine castiga? Nu Lorenzo, ci presa de scandal, care vine periodic cu cate una noua. Intre timp, incepe noul sezon, lucrurile se strica intre Rossi si Lorenzo si apar primii muguri ai impacarii dintre italian si Marquez. Apropo de presa de scandal, la conferinta de presa dinaintea cursei de peste doua zile, s-a incercat o reinvrajbire, doar ca Vale si Marc au abordat aceste tentative cu demnitate remarcabila, cu raspunsuri simple, directe, lipsite de echivoc.
Asadar, inapoi la locul “crimei”, lucrurile stau cu totul altfel. Marquez e campionul mondial de doua etape, deja, insa lupta pentru locul secund (de orgoliu, mai mult) e inca deschisa. Interesant e ca in acest sezon, in disputa pentru locul doi mai exista un challenger: Maverick Vinales, care teoretic, are sanse sa il ocupe. In acest moment, in afara de imensele 273 de puncte ale lui Marquez, situatia se arata astfel: Rossi 216 puncte, Lorenzo 192 puncte, Vinales 181 puncte, cu 50 de puncte puse la bataie, in cele doua etape ramase.
O situatie, de asemenea interesanta, se arata si mai jos: dupa accidentarea suferita, Dani Pedrosa nu va concura la Sepang, probabil ca nici la Valencia, iar cele 155 puncte ale sale sunt destul de fragile in fata celor 141 ale marii surprize a sezonului, britanicul Cal Crutchlow, dar si ale celor 137 puncte ale lui Dovizioso, care pare tot mai consistent in ultimele curse. Ca tot a venit vorba de Ducati, inca un sezon in care pilotii se uita in sus, spre podium, cu toate ca inainte de inceperea motomondialului bateau cumplit cu sabiile in scuturi, ca vor face si vor drege. Probabil ca, dupa obtinerea semnaturii lui Lorenzo, italienii au trecut si 2016 la capitolul “pierderi prevazute”, avand asteptari abia de la anul.
Numai ca... numai ca Lorenzo se pare ca nu se afla deloc in apele sale, ba negasind formula macar functionala, daca nu ideala a pneurilor, ba neavand suflul necesar sa puna in pericol primele locuri, unii jurnalisti ajungand sa spuna ca pur si simplu, Lorenzo piloteaza cu frica si retinere. Sigur, toate bunatatile pe care Yamaha le pune si testeaza pe motociclete, sunt rezervate lui Rossi, plecarea lui Lorenzo la Ducati facandu-i pe japonezi retinuti in a dezvalui chiar toate atuurile. Insa chiar si asa, pare ca Lorenzo nu e stimulat nici macar de orgolii, avand in vedere ca are un conflict deschis cu Rossi.
Iannone se va reintoarce in echipa, dupa accidentarea suferita in urma cu cateva etape, putand sa aiba si el un rol deosebit in configurarea clasamentului general, dar sa mai aduca si ceva puncte constructorului. Pedrosa a fost inlocuit in Japonia de ezitantul tester Hiroshi Aoyama, care a reusit sa-i enerveze pe cei din echipa Repsol, a fost urmat de Hayden in Australia, insa nu a fost o avalansa de puncte pentru Honda, ba chiar a fost singurul aducator de puncte, extrem de putine. Acum, in Malaezia, Hayden nu e disponibil, caci in Qatar va avea loc ultima etapa WSBK, deci revine Aoyama.
Asadar, o penultima runda interesanta, pe un circuit de 5,5 km cu o succesiune de viraje variate, fie in viteza, fie in franare, cu mize legate mai repede de orgolii, cu un campion ce vrea sa isi ia revansa pentru cazatura din Phillip Island, cu trei pretendenti pentru locul secund si cu un posibil pilot-surpriza pe un loc superior, dupa ce in debut nu reusea sa termine multe curse. In antrenamentele de azi, desfasurate pana la aceasta ora (pe ploaie), Marquez s-a impus in doua randuri cu cel mai bun timp.
motocicleta yamaha, motocicleta honda, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”