In privinta situatiei la nivel inalt, mai mult ca sigur ca se va duce o lupta inclestata impotriva lui Marc Marquez, liderul la zi al clasamentului general, ce are un avans de 53 de puncte fata de locul doi, ocupat din etapa precedenta de Valentino Rossi, dar si un avans de 59 de puncte fata de campionul en-titre, Jorge Lorenzo. Statistic vorbind, ar fi o cursa in care Lorenzo s-ar simti excelent, avand in vedere ca in 2010, 2012 si 2014 a castigat-o, in timp ce anul trecut a terminat-o pe locul secund. Si Rossi, castigatorul cursei de anul trecut, e in carti si evolutia buna din ultima vreme ce l-a propulsat pe locul secund ii da motive de optimism.
Marea problema va fi insa starea vremii, cu siguranta. In acest moment sunt anuntate ploi in zilele de vineri si sambata, in timp ce duminica, la ora curselor, fiind prognozate innorari si o probabilitate ridicata de ploaie. Exact alternanta ploaie/uscat e in masura sa dea peste cap calculele si strategiile multor piloti, asa cum s-a intamplat in etapa precedenta la Brno. Ceea ce pe undeva, ar putea sa avantajeze alti piloti, astfel ca se explica partial entuziasmul britanicilor si asteptarile de recidiva a surprizelor de genul Assen si Brno.
Circuitul de la Silverstone a intrat in calendar pentru prima oara in 1977, a rezistat 10 ani, cand a fost abandonat in favoarea Donington Park, pana la revenirea in 2010. Atunci s-a spus ca va fi o mutare temporara, pana cand circuitul galez va fi gata si remodernizat, acel “cand” devenind tot mai indeparatat pe fondul unor sincope financiare, in primul rand. Dupa revenirea din 2010, circuitul Silverstone a fost reconfigurat si modernizat, fiind in prezent cel mai lung din intregul calendar actual, 5,9 km.
Traseul se prezinta relativ echilibrat in privinta virajelor, fiind 10 de dreapta si 8 de stanga, recomandata fiind utilizarea gumelor spate asimetrice, cu o banda dreapta mai dura. Punctele cheie sunt virajele Stowe, Brooklands si Vale, in care franele fata vor fi puse serios la incercare, iar stabilitatea atent mentinuta. In caz de ploaie (adica cel mai probabil), se va opta pentru un cauciuc de ploaie cu o compozitie extra-soft, iar daca asfaltul va incepe sa se usuce, pastrand zone umede, se va putea trece la soft wet sau medium.
In principiu, in calculul hartiei, in Marele Premiu al Marii Britanii, pilotii Yamaha Movistar si cei Ducati (echipa de fabrica) ar fi cei care ar fi avantajati. Silverstone e un circuit in care se pare ca modelele de motociclete Ducati s-ar simti excelent, indiferent ca vorbim de GP16 sau GP14.2 (cu care anul trecut s-a obtinut locul secund). Dovizioso e putin accidentat, cazand intr-un test privat de la Misano, imediat dupa Brno, in timp ce Iannone ar trebui sa fie intr-o forma buna si cu un moral pozitiv (chiar daca a trebuit sa-si distruga masina personala Audi R8 serile trecute, uitandu-si cheile inauntru).
Paradoxal, si spre bucuria lui Carmelo Ezpeleta, seful Dorna care a insistat pe echilibrarea competitiei si a echipelor de fabrica fata de cele private, atentia generala s-a indreptat de la obisnuitii protagonisti si ocupanti ai primelor 4-6 locuri catre pilotii privati. Cal Crutchlow, eroul de la Brno, Jack Miller, cel de la Assen, plus toata cohorta de piloti obisnuiti cu zona de sub mijlocul clasamentului pana acum, arata ca lupta in MotoGP nu se rezuma mereu la confruntarea titanilor Honda, Yamaha, Ducati, eventual Suzuki, ci capata noi infatisari.
Asadar, de urmarit in Marele Premiu al Marii Britanii de pe circuitul Silverstone lupta din varful clasamentului (cu sapte etape inaintea finalului, o distantare si mai accentuata a lui Marquez poate fi decisiva), ambitiile pilotilor privati renascute dupa o serie de evolutii excelente, dar mai ales influenta vremii asupra intregii competitii. Cursa regina va avea loc duminica, 4 septembrie, incepand de la ora 14,30.
motocicleta motogp, motocicleta honda, motocicleta yamaha, motocicleta suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”