ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Avanpremiera etapei MotoGP Spielberg: Marele Premiu al Austriei pe circuitul Red Bull Ring


Avanpremiera etapei MotoGP Spielberg: Marele Premiu al Austriei pe circuitul Red Bull Ring
  12.08.2016

A trecut vacanta de vara a sezonului 2016 MotoGP si caravana motomondialului s-a reunit in acest weekend in Austria, pe circuitul Red Bull Ring, viitorul circuit de casa al noilor veniti KTM din 2017. Reintrat in calendarul competitional dupa o pauza de 19 ani, Marele Premiu al Austriei dateaza din 1971, insa intre 1971 si 1994, cursele s-au desfasurat pe circuitul Salzburgring, iar abia in 1996 a avut loc prima editie pe actualul Red Bull Ring.

A fost o pauza de trei saptamani destul de linistita si discreta, insa spre deosebire de sezoanele anterioare, mutarile cele mai importante au avut loc cu mult inainte, incepand cu pilotul Yamaha Jorge Lorenzo care si-a anuntat inca din primavara transferul la Ducati, declansand un intreg efect al dominoului, astfel incat la inceputul vacantei, dupa etapa germana, nu mai exista absolut nicio necunoscuta in privinta principalelor echipe ce se vor alinia la startul sezonului 2017. De fapt, in pauza aceasta a avut loc ultima mutare, in sensul ca Stefan Bradl disponibilizat de Aprilia si foarte dorit de echipa Avintia, a renuntat la MotoGP, luand decizia sa-si consolideze CV-ul in WSBK, unde va alerga pe o motocicleta de la Honda, a echipei Ten Kate.

Avanpremiera etapei MotoGP Spielberg: Marele Premiu al Austriei pe circuitul Red Bull Ring - motocicleta

In rest, s-a pus mai mult accent pe analiza prestatiilor pilotilor in prima parte a sezonului si s-au mai pus la punct cateva aspecte tehnice. Nici in acest sens nu se pot consemna mari noutati, afara de faptul ca pilotul Ducati de teste Casey Stoner a refuzat categoric un wild-card in grila cursei din Austria, in timp ce Pirro va alerga cu cel de-al treilea prototip al uzinei. Si ca Danilo Petrucci de la Pramac va beneficia din 2017 de o motocicleta completa de uzina, iar Ducati va furniza in urmatorii 5 ani motociclete echipei.

Configuratia circuitului in lungime de 4.138 m (printre cele mai scurte), cu cele noua viraje, doua stanga si sapte dreapta, plus latimea de 12-15 m care permite depasiri dese. De altfel, chiar si seful Dorna, Carmelo Ezpeleta a comentat malitios ca circuitul ideal pentru cei de la Ducati ar fi unul cu doua linii drepte interminabile, cu doua viraje largi, hai trei, ceva in genul circuitului Indianapolis (cel pe care Red Bull Ring chiar il inlocuieste), circuit ideal care se cam suprapune pe cel austriac. Si testele oficiale din iulie au confirmat acest fapt, Ducati fiind echipa ce a dictat categoric prin Stoner (nu intamplator tentat cu wild-card-ul) si Dovizioso. Pista are o aderenta scazuta, ceea ce va reclama niste pneuri soft, in principal, plus pneurile speciale, in caz de ploaie.

Majoritatea covarsitoare a pilotilor din grila actuala nu sunt familiarizati cu acest circuit, nu a fost vreun precedent apropiat in afara testelor si caracteristicile acestui circuit sunt putin aparte fata de celelalte din calendar, asa ca surpriza acestui Red Bull Ring s-ar putea sa fie ca nu e nici o surpriza cine castiga cursa.

Avanpremiera etapei MotoGP Spielberg: Marele Premiu al Austriei pe circuitul Red Bull Ring - Rossi

Desigur, s-a mentionat la rece ca ar fi un circuit foarte pe placul celor de la Ducati, pur si simplu disperati dupa un loc intai, dupa ani de seceta, ori ca si Yamaha M1 nu ar avea probleme teoretice in abordarea cursei, insa oricine poate sa castige aceasta cursa, fara discutii. Sigur, in caz de precipitatii, cursa va fi castigata de cel care va avea strategia cea mai bine pusa la punct si cel care va gestiona perfect situatia, cum s-a intamplat si la Sachsenring, insa unde au aparut in partea de sus multi piloti privati.

In clasamentul general, dupa cum bine se stie, conduce pilotul Marc Marquez, care a recoltat pana acum 3 victorii si 8 podiumuri, plus un abandon. Privind retrospectiv prima jumatate a sezonului, Marquez ramane cel mai in forma si cel mai inteligent pilot din cursa, cel care a avut strategiile castigatoare, cel care a stiut pana unde sa se aventureze si unde sa se opreasca, ascunzandu-si orgoliul si cel care a speculat orice problema a rivalilor sai. Care rivali chiar au avut probleme si nu si-au reagasit cadenta.

Avanpremiera etapei MotoGP Spielberg: Marele Premiu al Austriei pe circuitul Red Bull Ring - Lorenzo

Bunaoara, campionul en-titre, Lorenzo, cel de-al doilea in clasamentul general, se afla la o distanta deja ingrijoratoare de locul intai, dar si de locul trei, fireste, colegul sau Valentino Rossi. Cele 122 de puncte ale sale, cu 48 mai putine decat Marquez, inseamna rodul muncii sale din primele etape: 3 victorii, 5 podiumuri, caci altfel are patru curse ratate, doua abandonate si doua terminate pe locuri pe care i-ar fi rusine sa le pronunte. Cursa din Austria pune o presiune enorma, deoarece un abandon sau un nou loc rusinos, dublate de o performanta a pilotului Honda ar insemna o distanta si mai mare si un titlu tot mai estompat in departare. Si chiar daca spuneam ca circuitul avantajeaza net Yamaha, sa nu uitam ca vremea in Austria nu e deloc imbucuratoare pentru Lorenzo.

Valentino Rossi aflat la 11 puncte de Lorenzo, are de asemenea o misiune dificila, daca mai spera la titlu. Are doua victorii pana acum, insa si putine podiumuri (pentru valoarea sa), avand un sezon marcat de trei abandonuri si o cursa dezamagitoare in Olanda. A doua jumatate a actualului sezon va fi foarte dificila pentru italian, care va trebui sa comita cat mai putine greseli si sa-si puna la bataie toate atuurile sale.

Dupa primele trei locuri se creeaza o distanta in care, in mod curios, pluteste o oarecare liniste peste care troneaza Dani Pedrosa, destul de insurubat in locul al patrulea si destul de greu de clintit de acolo. Asta deoarece Ducati inca mai sufera pe doua voci si din varii motive (gafe, accidentari, decizii nechibzuite).

Singurele puncte de interes in acest moment vor fi cele legate de evolutiile privatilor, care nu au ce pierde si nici ce castiga (relativ spus, desigur) si care ofera in ultima perioada surprize si curse spectaculoase. In special amintim de Miller, dar si de Barbera, Crutchlow, Redding sau Petrucci.

Avanpremiera etapei MotoGP Spielberg: Marele Premiu al Austriei pe circuitul Red Bull Ring - 2016

Asadar, o cursa interesanta sub cateva aspecte si importanta sub alte aspecte. O evolutie stralucitoare a lui Marquez, dublata de esecuri ale urmaritorilor sai, bunaoara, ar putea lamuri in mare castigatorul titlului 2016. Dimpotriva, un esec al spaniolului si rezultate excelente ale celor doi piloti de la Yamaha, ar putea sa relanseze lupta pentru titlu. Nu se poate spune ca Marele Premiu al Austriei are un rol decisiv, insa cu siguranta ar crea o imagine din ce in ce mai clara in privinta sfarsitului de sezon. 

Tag-uri

motocicleta motogp, motociclete,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate