Doua saptamani s-au scurs relativ rapid si iata-ne in fata unei noi etape MotoGP de raliuri cu motociclete de data aceasta pe alt continent, caravana mutandu-se in Americi, de la sud la nord, gazda fiind in aceasta a treia etapa circuitul Circuit of the Americas (COTA) din Austin, capitala statului Texas, SUA. Singurul circuit american care a ramas in calendar, dupa iesirea pe rand a Laguna Seca si ulterior, Indianapolis.
Ducati avea asteptari imense, inregimentand unul dintre cei mai buni si constanti piloti si pastrandu-l pe cel mai cerebral dintre cei doi Andrea, insa lucrurile merg constant prost pentru amandoi. Lorenzo nu isi gaseste nimic, nici cadenta, nici gumele, nici setarile, avand niste calificari si niste curse demne de un rookie of the year, nu de un campion galonat. Dovizioso, atunci cand gaseste o formula satisfacatoare, e lovit din nou de ghinionul balbelor altor piloti si iese prematur din schema.
Clasamentul apare halucinant dupa doua etape, cu Marquez pe 8 si Lorenzo pe 18, insa mai interesant este ca in acest moment functioneaza regula: “fii in fata colegului tau mai galonat”, in privinta echipelor de uzina. In afara de Honda, unde Marquez si Pedrosa sunt despartiti de 2 puncte, in rest, “locotenentul” Vinales are 50 de puncte si Rossi doar 36, Dovizioso are 20 de puncte, de patru ori mai mult decat Lorenzo.
Dincolo, la echipele satelit, o multime de puncte per echipa, cu Yamaha Tech3 din nou fruntasa (16 Folger, 11 Zarco), urmati indeaproape de Pramac (Redding 17, Petrucci 9), Aspar Ducati (Bautista 13 si Abraham 8!), Marc VDS Honda cu Miller 15 si Rabat 5 si Avintia cu Baz 9 si Barbera 6. Plus Crutchlow 16 puncte.
Circuitul COTA masoara 5,5 km, avand 9 viraje de dreapta si 11 de stanga, pe care se vor desfasura 21 de tururi intr-o lungime totala de aproape 116 km, fiind un circuit modern dat in folosinta in 2013, cu o portiune mai tehnica, plina de viraje si o portiune mai rapida, dar si cu viraje rapide, unde se dovedesc diferentele dintre piloti.
Marc Marquez este supranumit Captain America, fiind singurul castigator al tuturor sezoanelor din 2013 incoace pe acest circuit. Fie ca l-a avut ca secondant pe colegul sau Dani Pedrosa (2013 si 2014), ori pe Dovizioso (2015) sau Lorenzo (2016), Marquez nu a cunoscut niciodata infrangerea in Texas. Cu toate acestea, in acest sezon, problemele amintite ale motocicletei sale si ritmul infernal al lui Vinales (ocupantul locului 4 aici, anul trecut), nu sunt de natura sa-l linisteasca pe Marc si sa considere ca e deja dreptul sau de a castiga in SUA. Probabil ca va fi si mult mai precaut decat in Argentina (un alt circuit creditat ca fiindu-i manusa), iar de acest lucru se poate profita.
Deja pe umerii lui Vinales se aduna o povara a succesului, asa ca firesc, catalanul va incerca sa demonstreze ca primele doua etape nu au fost nici intamplatoare, nici circumstantiale, Rossi va incerca sa se impuna, in sfarsit, ca sef de haita, iar Ducati si Suzuki vor incerca sa stearga amintirile unor etape neizbutite, fata de asteptarile avute.
Ca de obicei, vremea va fi un factor decisiv, iar privind prognoza pe urmatoarele 4-5 zile, vom constata ca va fi destul de variata, dupa gust. Vineri va fi cald si noros, sambata rece si ploaie, duminica rece si uscat. De ajuns sa creeze batai de cap echipelor tehnice si pilotilor, in special la eternul capitol-problema, alegerea pneurilor. Antrenamentele vor incepe vineri, de la ora 17 prima sesiune si 21, a doua, continuand cu antrenamentele din sesiunea a treia sambata de la 17 si calificarile de la ora 21. Duminica, cursele vor incepe la ora 19 Moto3, 21 Moto2 si ora 22 cursa regina (orele Romaniei), toate acestea putand fi urmarite live pe Eurosport.
motocicleta Yamaha, motocicleta Aprilia, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”