Girfalco, o companie cu sediul in Boucherville, Quebec, Canada, a anuntat ca e gata sa lanseze modelele Azkarra, three-wheeler-e ce urmeaza sa fie produse in numar limitat, deocamdata. Modelul de baza Azkarra urmeaza a fi produs intr-un numar de 100 de unitati, in timp ce pentru Azkarra S, modelul de lux, nu s-a precizat inca numarul de unitati produse.
Ce poti primi pentru numerosii tai bani, adica 67.500 dolari, respectiv 97.500 dolari? Modelul de baza Azkarra atinge 0-100 km/h in 4,5 secunde, iar acelasi lucru, Azkarra S va trebui sa-l faca in doar 2,5 secunde. Spunem “va trebui”, deoarece Girfalco sustine ca aceste valori “se bazeaza pe simulari conservative”, cu alte cuvinte, nimeni nu a facut-o fizic pana acum.
Azkarra dezvolta linear 72 cp, cu un varf de 100 cp, iar varianta de lux tripleaza indicii, la 217 cp si 301 cp la varf. In privinta Azkarra S, va exista o vectorizare a cuplului, prin calibrarea si limitarea cuplului pe fiecare roata, Girfalco sustinand ca e vorba de o premiera pentru un vehicul pe trei roti. In schimb, viteza maxima va fi limitata la 200 km/h, pentru modelul de baza, respectiv 240 km/h pentru modelul S.
Azkarra cantareste 480 kg, insa sora sa de lux cantareste 510 kg platind tribut celor trei motoare care dezvolta acea putere impresionanta (modelul de baza fiind RWD, spre deosebire de celalalt care e AWD). Cadrul este din otel tubular, iar suspensia fata reprezinta o configurare dubla clavicula, cu tije de impingere. Modelul basic este non-reglabil in privinta suspensiilor, dar S are reculul si compresia reglabile. La ambele variante suspensia spate are o singura bascula, nereglabila. Franele fata sunt discuri 280mm, cuplate la etriere cu patru pistonase, iar cea din spate disc 280 mm cu etrier cu doua pistonase.
Daca tot costa o gramada de bani, trebuie aflat insa ca incarcarea cu pana la 80% are loc in doar 30 de minute, cu un charger Level Three. Asta apare foarte imbucurator, in schimb marea problema a vehiculelor electrice pe doua si (acum) trei roti ramane: autonomia este limitata la vreo 200 km (tot din spusele bazate pe testari de laborator ale Grifalco, probabil), ceea ce inseamna ca pentru un bucurestean nu ajunge nici pentru un drum intins la mare, unde sa se faleasca cu noua fita.
Si probabil pentru ca exista “victime”, iata ca Grifalco nu se opreste aici, contra “modicei” sume de 10.000 dolari suplimentar se poate realiza o customizare de fabrica, pentru o infatisare speciala sau “editie unica”, asa cum se spune. Modelele vor veni cu o garantie de doi ani, fara limita de km. Undeva pe la mijlocul lunii ianuarie, in baza unui depozit rambursabil, se poate trece la pre-comenzi. S-a vorbit de producerea a 100 de unitati, insa deocamdata sunt stabilite pentru 2017 doar 25. Posibil, un numar marit, in functie de cerere.
Ce putem spune? O “jucarie” extrem de costisitoare, care din datele de pana acum si cu tot cu tehnologia inovatoare “torque vectoring” nu prea se justifica efortul, decat poate daca ai foarte, foarte multi bani si nu ai ce face cu ei. Si aici nu e vorba neaparat despre “eco-friendly” sau “zero emissions”, cum in mod obisnuit o motocicleta sau un vehicul electric costa mai mult decat corespondentul sau traditional, ci mai repede de o toana, ca sa nu spunem direct: o fita. Insa, spun unii, cu toate acestea se pare ca va avea succes si ne vom lovi mai des decat credem, in viitor, de numele Azkarra sau Grifalco.
spyder can am bombardier, slingshot polaris, autovehicul azkarra s,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”