De curand, compania elvetiana Suter Racing a anuntat ca noul racer 500GP a primit permisiunea sa participe in redutabila si dura competitie Isle of Man TT, editia din acest an, unde va viza direct podiumul, indiferent de categoriile in care va participa.
MMX 500 a fost dezvaluit in septembrie si prezentat ca o solutie de reducere la strictul necesar, prin eliminarea unor componente de pe motociclete model 500GP, care au concurat anul trecut in “World GP Bike Legends”, la care au participat Kevin Schwantz, Wayne Gardner si Freddie Spencer.
Ambitiile lui Eskil Suter insa se pare ca se extind dincolo de cursele “clasice”, inscriindu-si acum motocicleta sa concureze cap la cap cu superbike-uri moderne in Insula Man, in iunie, unde in clasele Superbike si SeniorTT regulile permit participare “monstrilor” de pana la patru timpi si 1.200cc.
In prezent, Suter negociaza cu doi piloti britanici de top si se asteapta ca in curand sa le stim si numele. “In prezent negociem cu doi fosti castigatori TT care cunosc circuitul ca in palma. Vrem niste piloti experimentati, cei mai buni fosti piloti castigatori si harsaiti pe acest traseu”, a declarat Phillippe Soutter, directorul de marketing al companiei.
Nu s-a lamurit inca nici sub ce forma va participa Suter la Isle of Man TT, daca au in plan un proiect cu o echipa in-house, creata special sau daca vor apela la o echipa deja existenta, insa cu siguranta ca in curand se va afla si acest aspect. In orice caz, elvetienii sunt foarte increzatori in experienta pe care o vor acumula cu participarea modelului MMX 500 in cel mai dur circuit al lumii.
Motocicleta este alimentata de un motor V4 de 576cc (“Am fost destul de incurcati de faptul ca am ajuns la un cilindree de 576cc”), capabil sa dezvolte 195cp la 13.000 rpm, la o greutate de 127 kg si o viteza maxima estimata la aproximativ 310 km/h! Motocicleta are de asemenea un sistem EFI (injectie electronica) si un arbore cotit contra-rotativ.
Eskil Suter isi prezenta “bestia” ca avand un raport fenomenal putere/greutate, facand comparatia cu o bicicleta propulsata de o racheta, iar de aceea i se pare ca circuitul extrem de dificil de pe Insula Man reprezinta pista de testare perfecta pentru bolidul sau, cu cele aproape 38 de mile lungime.
Suter Racing Technology a inceput apropierea de lumea grand prix-urilor cu motoarele sale in doi timpi inspre sfarsitul anilor ’90, cand a fost implicat in Swissauto 500/MuZ, care a si obtinut doua pole-position-uri cu Jurgen van Goorbergh. Compania a continuat sa lucreze cu Foggy Petronas in WSBK, Kawasaki si Ilmor in MotoGP, inainte de a castiga trei titluri de constructori in Moto2, sub nume propriu. Se speculeaza intens ca Suter sunt implicati destul de profund in GP16, motocicleta cu care Ducati va participa in sezonul MotoGP 2016.
Si pesemne ca se va auzi tot mai des de Suter in viitor, prima miscare dupa ce s-a anuntat participarea in competitia Isle of Man TT a fost sa se declare intentia de participare in 2017 intr-o alta competitie dura, de data asta in SUA, la celebra Pikes Peak Hill Climb, ocazie pentru care pregatesc un motor turbocharged special.
“Suntem foarte incantati sa prezentam mica noastra bestie fanilor si publicului din toata lumea, direct pe cele mai speciale piste de curse”, a incheiat Suter. Iar noi spunem ca fanilor si publicului, aproape in totalitate, le ramane doar privitul, la preturile unui model Suter MMX 500, de 120.000 de euro.
motocicleta, superbike, competitie,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”