Cum se mentiona, lucrurile se misca la Norton, chiar daca toata productia se centra pana de ceva vreme in jurul modelului Commando, plus tot soiul de editii limitate, toate bazandu-se pe motorul parallel-twin de 961cc. Norton nu avea ceea ce se numeste o productie de serie, putandu-se spune ca si chiar in privinta modelului de baza Norton Commando nu ieseau din fabrica anual mai mult de 500-1.000 de unitati, plus seriile limitate, de la Commando Sport, la exclusivistul Domiracer de peste 30.000 euro.
Si viitorul model V4 1200s va avea o serie limitata, in buna traditie, urmand ca modelul de baza sa coste in jurul a 33.000 euro, iar cele 200 de unitati editie limitata sa coste peste 46.000 de euro. La randul sau, editia limitata va fi disponibila in doua versiuni, una o replica a prototipului de curse utilizata in competitia TT, cu roti forjate si caroserie din fibra de carbon si finisaje din crom, cealalta va fi cu mult mai multa fibra de carbon, carenaj, rezervor si roti. Sasiul va fi din aluminiul folosit in industria aerospatiala, iar dotarile vor fi de top, cu suspensii Ohlins si jante produse de firma sud-africana BST.
In privinta performantei, Garner s-a aratat foarte optimist, spunand ca “va avea performantele unui Ducati Panigale, insa cu specificatii mult mai mari si sisteme electronice de ultima ora”. Adica practic, nu vor lipsi controlul de lansare, controlul de tractiune, sistemul anti-wheelie si un control reglabil al franarii de motor. Inca sunt in faza de proiectare suspensiile semi-active, dar se spune ca nici acestea nu vor lipsi. De asemenea, vor exista modurile de pilotat Road si Race, cu functii specifice, toate afisate pe bord. Iar in schimbul oglinzilor retrovizoare, vor exista camere de spate ce vor trimite imagini in timp real pe un ecran full-colour HD pe bord.
Modelele de motociclete din editie limitata vor avea un sistem de evacuare integral din titan, in timp ce modelul de baza va avea item-uri perfect legale pentru circulatia pe drumurile publice. Ambele variante sunt asteptate pe piata cel mai probabil in iunie-iulie 2017, asa ca in noiembrie, la evenimentul moto mentionat publicul sa isi poata face o idee concreta despre ce va veni.
Daca tot a venit vorba despre viitoare lansari, Garner a declarat ca Norton lucreaza deja la un proiect privind o motocicleta de 650cc, care ar urma sa fie gata in cursul anului urmator, in tot cazul, care va fi prezentata in cadrul aceluiasi eveniment, dar in editia 2017.
Proprietarul Norton a facut mentiunea ca atat modelul 1200, cat si cel 650 au fost proiectate in colaborare cu designerii de renume mondial Ricardo Engineering, cei care au in portofoliu si o colaborare anterioara cu BMW Motorrad, in gama K (1300 si 1600). In principal, Ricardo se ocupa de arhitectura si tehnica motoarelor.
Asadar, pe langa motorul de 1199cc, cu dezvoltarea a 200cp si a unui cuplu de 135,5 Nm, se asteapta un model 650, pe care acelasi Garner il lauda a avea 100 kg. De mentionat ca modelele au fost adaptate cerintelor Euro4, iar cand vorbim despre modele, avem in vedere atat viitoarele modele V4, cat si modelele Commando. Oricum, Garner nu va lasa aceste Commando in spate, intentionand nu numai sa le imbunatateasca continuu, dar sa si mareasca productia. Astfel, cu trei platforme de motoare si 8-9 modele diferite, Norton ar urma sa aduca productia anuala la cate 2-3.000 unitati la fiecare capacitate a motorului.
Ce ar mai fi de spus? Da, rabdare pana in luna noiembrie, cand noul V4 de 1.200 va putea fi admirat in realitate, nu doar din schitele AutoCad ce au aparut.
motocicleta norton, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”