2017 Can-Am Maverick X3, prezentat azi noapte in Orlando, Florida, SUA, in cadrul reuniunii anuale a dealerilor BRP din America de Nord, va fi disponibil in trei versiuni diferite: Maverick X3 Turbo R (alb), Maverick X3 X ds Turbo R (Circuit Yellow sau excelentul Triple Black) si Maverick X3 X rs Turbo R (Gold and Can-Am Red).
Uimitoarea aparitie de acum un an, creatie a producatorului Yamaha, adica pur-sportivul YXZ1000R (plus modelele derivate din acesta, in frunte cu noul model 2017 SS, cu transmisie cu padele) nu a putut sa lase indiferenti liderii industriei powersports mondiale, astfel ca BRP a inteles mesajul, a vazut si tendinta pietei si s-a pus pe treaba. De cateva saptamani, BRP a atras atentia publicului ca va prezenta un model side-by-side pur sportiv (din ce s-a putut deduce), insa iata ca noul 2017 Maverick X3 a depasit orice asteptari optimiste, fanii BRP suferind de ceva vreme de lipsa unui UTV sportiv de mare forta.
“Cu Can-Am Maverick X3 ne-am stabilit un obiectiv precis, sa oferim un lider indiscutabil in segmentul sport, iar echipele noastre au lucrat impreuna intens si au produs un vehicul indraznet, cu un aspect incredibil, cu performanta si agilitate iesite din comun”, a declarat Jose Boisjoli, presedintele si CEO-ul BRP. “Maverick X3 reprezinta cea mai recenta aparitie in gama noastra off-road si respecta promisiunea noastra de a lansa cate un side-by-side nou la fiecare sase luni, pana in 2020”, a adaugat Boisjoli.
Motorul
BRP a echipat noul X3 Maverick cu un nou motor de 900cc, turbocharghed, cu intercooler nou, fireste, un motor Rotax cu trei cilindri in linie, capabil sa produca 154 cai putere, devenind cel mai puternic UTV din acest moment, din intreaga industrie. Potrivit BRP, Maverick X3 atinge maximumul de putere la 7.500 rpm, in timp ce cuplul maxim de 153,2 Nm ajunge la 7.000 rpm. Combinate aceste valori, permit Maverick-ului nou sa parcurga 0-60 mph (0-96,5 km/h) in doar 4,9 secunde.
Fireste, noul motor a fost plasat in partea din spate a sasiului, fiind astfel proiectat in vederea reducerii zgomotului, vibratiilor si caldurii in cabina de pilotaj. De asemenea, bujiile din iridium vin standard, cu scopul de a imbunatati arderea si de a oferi in acelasi timp o viata mai lunga si intretinerea mai simpla. Sistemul nou de racire (intercooler-ul) detine un ventilator mult mai mare.
Imediat langa motor exista un turbocompresor Rotax integrat, carcasa turbinei fiind realizata dintr-o singura bucata si evacuarea de asemenea integrata oferind o durabilitate mai mare. Un asemenea motor puternic precum acest Rotax necesita mult aer curat pentru o functionare optima. In vederea asigurarii acestui lucru, Maverick a fost dotat cu ceea ce BRP numeste “un sistem de flux de aer extrem de eficient, care este optimizat de la admisie, la evacuare, pentru marirea eficientei motorului superb si performant”. Zonele de admisie sunt ridicate in buna traditie a pastrarii lucrurilor uscate, atunci cand ruleaza prin noroi si apa. In realitate, e vorba de trei prize de aer supradimensionate, plasate in spatele conducatorului, doua pentru a ajuta racirea CVT si unul pentru directionarea aerului rece la motor.
Transmisia
Puterea SxS-ului Maverick X3 e controlata de o noua transmisie QRS-X, pe care BRP o descrie astfel: “Maverick X3 beneficiaza de o transmise CVT QRS-X, intr-o cutie de viteze compacta, optimizata pentru a lucra in combinatie cu turbo, in vederea eliminarii lag-ului acestuia si de a imbunatati raspunsul pedalei de acceleratie, fara sincope in cuplu. Are un angajament lin si previzibil, ramanand la un indice rpm optim, astfel incat soferul se poate concentra pe pilotat la performante ridicate, indiferent de conditiile severe ale terenului traversat, fie ca e vorba de elevatie, nisip, noroi sau stanca.
Transmisia converteste puterea motorului la sol printr-o curea lunga, lata si groasa de antrenare, cu un design scripete, cu trei role, cu aripioare de racire integrate, in vederea unui flux mai mare de aer. Acesta e un sistem gear-to-gear, deci nu are un ax spate si de asemenea, BRP sustine ca intretinerea e simplificata la maxim.
Sasiul
2017 Can-Am Maverick X3 a fost construit in jurul unui sasiu nou din otel Dual-Phase 980, care este mai usor decat otelul “traditional”, lucru care permite sasiului sa furnizeze cu 53% mai multa rigiditate la torsiune, fiind cu 20% mai usor decat cel mai apropiat rival, conform comunicatului BRP. Otelul Dual-Phase 980 a fost turnat intr-un design tubular de 1,85 inci, care e complet sudat, fara sa existe bolturi, suruburi sau piese suplimentare. Cu lungimea sa de 102 inci (259 cm), Maverick X3 e cu 12 inci (30,5 cm) mai lung decat Polaris RZR Turbo. Ampatamentul alungit, distributia greutatii optime si garda la sol ampla (14 inci – 35,5 cm pe modelele X3 si X3 X ds, respectiv 15 inci – 38 cm pe modelul RS X3 X) se traduc printr-o performanta optima si stabilitate chiar in cele mai dificile terenuri. Nu lipseste servodirectia electrica Tri-Mode cu trei nivele de asistenta.
Suspensiile
Sistemul de suspensii a reprezentat unul dintre punctele forte pe care BRP Can-Am a insistat in materialele teaser video. Astfel, pe spate, un nou sistem de suspensii TTX in patru legaturi controleaza o cursa de pana la 24 de inci – 61 cm, mai exact 20 inci – 50,8 cm cursa pe Maverick R X3 Turbo si X3 X DS si cei 24 pe X3 X Turbo R. “BRP a dezvoltat sistemul de suspensii complet nou TTX four-link, care se gaseste pe camioanele de cursa, cu un brat posterior principal si trei legaturi care controleaza rotile spate, pentru o geometriei optima”, se arata in comunicat. Pe fata, Maverick X3 are suspensie tubulara arcuita a bratelor A-arm, cu bara stabilizatoare (sway bar), ce controleaza o cursa de 55,8 cm (22 inci) pe X3 RS Turbo R si 50,8 cm (20 inci) pe celelalte modele.
Fiecare dintre cele trei modele vine cu cate un pachet de amortizoare diferit: modelul de baza Maverick X3 Turbo R este echipat cu amortizoare FOX 2.5 Podium HPG Piggyback cu ajustare reglabila de compresie QS3 si control, X3 X ds e dotat cu amortizoare FOX 2.5 Podium RC2 HPG Piggyback cu ajustari reglabile fata si spate si ajustare de revenire, plus control pe spate si Maverick X3 X rs are amortizoare complet reglabile FOX 2.5 Podium RC2 HPG cu bypass si compresie in doua viteze si revenire, pe fata, iar pe spate amortizoare FOX 3.0 RC2 HPG cu rezervor controlabil la distanta si bypass, asociat cu compresie in doua viteze si ajustari recul pe spate.
Sistemul de franare
Atunci cand se vorbeste despre un vehicul pur sportiv, care se inspira din lumea curselor autor, asa cum e Maverick X3, e nevoie de frane serioase. BRP a echipat noul UTV cu discuri fata de 262 mm, cu etriere mari, duble, cu piston, iar in spate discuri de 248 mm. Cilindrul principal a fost instalat inauntrul cabinei, in vederea unei protectii sporite.
Rotile si anvelopele
Si in privinta rotilor si anvelopelor, dotarile difera de la model la model. Astfel pe Maverick X3 standard sunt jante din aluminiu de 14 inci diametru (35,5 cm), in timp ce pe modelele X sunt jante beadlock din aluminiu, tot de 14 inci. Acestea sunt incaltate cu anvelope Maxxis Bighorn 2.0 in sase straturi, de 28 inci pe X3 Turbo, 29 inci pe X ds si 30 inci pe X rs. “Sistemul mecanic de fixare beadlock face aproape imposibil ca talonul anvelopei sa se desprinda de roata, indiferent de acceleratie si viraje”, mai spune BRP in comunicat.
Cabina de pilotaj – cockpit-ul
In interiorul cabinei atrage atentia volanul, in versiune flat-bottom, care se poate inclina pana la 25 de grade si are un ecartament integrat. Apoi, se pot distinge o oglinda retrovizoare panoramica, un bord cu indicatoare multifunctionale analog/digital (vitezometru, rpm, combustibil, pozitia vitezelor, modul de pilotare sport sau ECO, starea centurilor de siguranta, indicator 4x4, ceas, diagnostic etc.).
Scaunele ErgoPrint cu o forma si un design aparte, in genul masinilor de raliu sunt proiectate pentru absorbtia socurilor. Pozitia lor e destul de joasa, iar BRP anunta cu mandrie ca se pot ajusta in patru trepte. De asemenea, sunt acoperite cu invelitori detasabile, usor de spalat. Centurile de siguranta sunt in patru puncte, insa exista posibilitatea after-market de cinci puncte.
Alte caracteristici
Printre alte caracteristici demne de mentionat se pot retine: rezervor enorm de combustibil, de aproape 40 litri (39,7), spatiu de depozitare de 9,5 litri (torpedoul si consola centrala), doua suporturi de pahare, un rack spate de 90,7 kg capacitate de transport, priza tip bricheta cu curent continuu in consola centrala, sistem de pornire/oprire fara cheie, activat prin binecunoscutul sistem D.E.S.S., limitator de viteza si acceleratie pentru cei mai putin experimentati in cursele sportive. De asemenea, BRP isi asigura clientela ca mentenanta e extrem de profitabila, in sensul in care revizia anuala se impune la 1.865 mile sau 200 de ore de utilizare.
Accesorii
BRP a dezvoltat o intreaga linie de accesorii pentru modelul sau cel mai nou de side-by-side sportiv Can-Am Maverick X3 si a dezvoltat de asemenea colaborari cu cativa dintre cei mai importanti jucatori din aftermarket, in vederea dotarii noului vehicul. Astfel, pe langa accesoriile exclusive Can-Am, Lonestar Racing, Beard Seats, Yoshimura, Baja Design, Rugged Radios si SCS Unlimited, deci lideri ai industriei aftermarket, si-au dat silinta sa ofere accesorii si componente de top pentru Maverick X3.
utv can am maverick turbo, sxs can am, side by side,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”