ClickCease

Au mai ramas

0
0
ZILE
0
0
ORE
0
0
MINUTE
0
0
SECUNDE

pana la campania

Can-Am BRP a prezentat la Daytona un model Spyder cu motor turbocharged


Can-Am BRP a prezentat la Daytona un model Spyder cu motor turbocharged
  19.02.2016

De cateva zile se aflase (e adevarat ca aparuse si un teaser video) ca in Florida, la Daytona Beach Can-Am BRP urmeaza sa prezinte o surpriza, ceva in legatura cu NASCAR, legendara competitie de masini. Legatura dintre producatorul canadian si cursele NASCAR e foarte simpla si directa: din acest an, Can-Am BRP Spyder a devenit unul dintre sponsorii principali si oficiali ai curselor din NASCAR, in special Can-Am Duels (care se desfasoara in aceste zile pe circuitul Daytona International Speedway) si Phoenix’s Can-Am 500 din noiembrie, in care e sponsorul principal.

Can-Am BRP a prezentat la Daytona un model Spyder cu motor turbocharged - spyder

Si totusi, care sa fie surpriza? Ei bine, Kawasaki si-a lansat modelele Ninja H2 si H2R cu supercharger, Recursion-ul turbocharged al celor de la Suzuki plus alte modele, sunt pe drum, Honda a anuntat ceva in acest sens (dar stim cat de criptici sunt), insa iata ca a aparut pe interval, intr-un mod cu totul neasteptat, producatorul de top in powersports Can-Am, cu nimic altceva decat un concept Spyder bazat pe recent lansatul model F3, dotat cu motor turbocharged!


Can-Am BRP a prezentat la Daytona un model Spyder cu motor turbocharged - Maverick

Inainte de toate, trebuie mentionat ca acest concept este unul de prezentare si ca in showroom-uri nu va fi gasit prea curand. Asta ar fi vestea proasta, dar vestile bune sunt altele: Can-Am BRP a inteles tendinta actuala si s-a conformat rapid (si discret) trend-ului, ceea ce inseamna ca in viitor ne asteapta lucruri interesante de pe portile fabricilor canadiene, dar si a dat un semnal atat producatorilor de three-wheelers, cat si celor de motociclete, in general, ca noua generatie exista si sta bine infipta cu rotile in asfaltul pistelor. In alte domenii semnalul a fost dat, ne gandim la Can-Am Maverick Turbo si la seria de skijet 300-horsepower Sea-Doo, lansate in lineup-ul 2016, deja.


Can-Am BRP a prezentat la Daytona un model Spyder cu motor turbocharged - Daytona

Inapoi la Can-Am Spyder F3 Turbo Concept Vehicle, sa vedem despre ce vorbim, in termeni de putere, viteza, motoare. Pai conform prezentarii constructorului Can-Am, motorul Rotax Turbo va dezvolta o putere de 150 cp la 6.800 rpm si un cuplu infricosator de 185,7 Nm la 5.000 rpm, ceea ce inseamna ca ajunge de la 0 la 96 km/h (0 la 60 mile/ora) in 4,3 s. Prin comparatie, modelul standard F3 Spyder ajungea la 96 km/h in 4,8 s, in conditii de putere maxima dezvoltata de 115 cp si un cuplu de “doar” 130 Nm.

Unii critici considera ca aceasta putere majorata aduce un potential de iresponsabilitate, deoarece conceptul are un mod Sport de pilotare care poate duce la ruperea tractiunii de catre roata din spate. In mod normal, la modelele standard, au un sistem de control al tractiunii care limiteaza capacitatile, in numele sigurantei, aspect care cumva ii frustreaza pe detinatori, insa acest concept pare ca duce lucrurile in alt plan de distractie. Probabil ca daca cei de la Can-Am se vor decide ca motoarele Rotax turbo sa doteze anumite modele, vor fi nevoiti sa renunte la limitarea prin controlul tractiunii, caci in caz contrar nu are nici un sens sa investesti intr-o bestie agresiva, ca sa o tii legata cu lanturi de picioare. Sau cine stie la ce compromis se va ajunge.

Can-Am BRP a prezentat la Daytona un model Spyder cu motor turbocharged - Suzuki

Conceptul a fost customizat intr-o maniera de curse fara echivoc, cu suprafete netede, ori bare specifice dragsterelor, pe roata din spate, cu saua scurtata in maniera Bobber si a fost imbunatatita cu amortizoare speciale de curse Fox, instrumentatia de bord de la AutoMeter si multe altele pe care ne rezumam doar la a le enumera: evacuare Akrapovic 3-to-3, buton de pornire, radiator marit, tuburile de admisie marite, buton racing cut-off, un spoiler pe fata inspirat de masinile din NASCAR, schema de vopsea Circuit Yellow, grafica “X” etc.  

“Acest concept infatiseaza clar avantajele unui cadru Y-frame, cu al sau centru de greutate destul de jos, care subliniaza abilitatea drift-ului si o superba aderenta a anvelopei in timpul virajelor agresive”, a declarat Renald Plante, directorul tehnic al Can-Am Spyder in comunicatul de presa.

Acum, ca lucrurile s-au lamurit, a inceput numaratoarea inversa, pana cand Rotax turbo va ajunge pe modelele de productie Can-Am Spyder, nu?

Tag-uri

spyder can am daytona, can am, roadster, brp, spyder,

© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate