Inginerii canadieni au continuat procesele de cercetare si dezvoltare incepute de doi ani incoace si au reusit sa mareasca cu 80% performantele motoarelor Rotax® pentru familia ATV-urilor, consacrand si consolidand Can-Am ca lider in industrie. Astfel, in linia 2016 apar patru motoare updatate, a fost revizuit motorul de 131 cp Rotax 1000R Turbo si ce-i mai important, au aparut noile motoare 570, 850 si 1000R.
Motorul Rotax 570 de 48 cp – 48 HP Rotax 570 doteaza modelele noi Outlander si Outlander L, cu racire cu lichid, singurul V-Twin in clasa sa, cu 8 valve si care e destinat dominarii totale in clasa 500-600cc. Pistoane mai mari, cursa mai lunga (ce presupune cuplu mai puternic), o conectare mai mare a axului care creste puterea cu 2 cp si la fel, creste cuplul cu peste 9%, aceasta e reteta celui mai performant motor din clasa sa, la ora actuala.
Rotax 850 de 78 cp V-Twin cu racire cu lichid, de asemenea va fi un motor lider in clasa sa, oferind cu 9% mai multa putere (crescand cu 7 cp pentru 2016) si 7% crestere a cuplului, beneficiind de pistoane mai mari si imprumutand de la side-by-side-ul Maverick clapeta de acceleratie si cap motorul.
Motorul Rotax 1000R V-Twin de 89cp, cu racire cu lichid reprezinta cel mai puternic motor de ATV din familia Can-Am, fiind si el revizuit pentru linia 2016, capatand 7 cp suplimentari (crestere de 9%), cu pistoane noi si primind la randul sau dotarile motorului Maverick in privinta cap motorului si a clapetei de acceleratie.
Liderul industriei in ceea ce priveste puterea, Rotax 1000R Turbo a suferit unele modificari si imbunatatiri fata de ceea ce gaseam anul trecut pe modelul Maverick X ds 1000R Turbo. Turbocharger-ul a fost proiectat pentru a-si creste performanta la 131 cp si a-si imbunatati graficul cuplului. Excelenta performanta se datoreaza unor injectoare mai mari, cresterea presiunii si recalibrarea CVT (continuously variable transmission).
Daca am vorbit despre progresul capitolului motoarelor Rotax din noua linie 2016 Can-Am, sa trecem in revista acum noutatile propriu-zise din aceasta linie.
Modelul nou nout Outlander L X mr 570, cel despre al carui motor vorbeam mai sus ca fiind cel mai puternic al clasei sale, e bazat pe Outlander L 570 caruia i s-au adus o serie de imbunatatiri. Astfel, el devine un adevarat specialist al noroaielor, iar asta ne apare clar din dotarea cu anvelope de 28 de inci Maxxis Mudzilla, snorkel, radiator reasezat si multe alte componente, totul gandit pentru fanii curselor prin noroaie si mocirla.
Modelul Outlander L LE 570 inseamna practic un Outlander L 570 care contine pachetul LE, oferind accesoriile integral, pentru a nu mai fi nevoie de cumpararea lor separat. Pachetul contine roti din aluminiu, saua cu invelisul consolidat, bare de protectie, anvelope in sase straturi, carenaj din plastic si servodirectie.
Scriam la inceputul anului despre incheierea unui parteneriat dintre BRP si Mossy Oak, liderul industriei designului de camuflaj si iata ca avem deja un model nou ca rezultat al acestui parteneriat in lineup-ul 2016: Outlander L Mossy Oak Hunting Edition. Creat pentru impatimitii de vanatoare si de alte activitati outdoor, acest Outlander este acoperit de camuflajul Mossy Oak Break-Up Country Camo, insa e dotat si cu multe alte imbunatatiri speciale acestor activitati: bare de protectie, manere, roti din aluminiu vopsite in negru, o geanta Kolpin pentru arme, amortizoare regandite, un scut dur de protectie dedesubt si multe alte accesorii care vor incanta fanii.
Maverick DPS™ 1000R / Maverick MAX DPS 1000R din segmentul de side-by-side sport, primesc acum un pachet DPS (Dynamic Power Steering) nou, care acopera zona dintre standard si X packages. Concret, Maverick 1000R DPS include jante din aliaj de aluminiu, Visco-Lok QE†, Tri-Mode DPS si doua scheme de culori: gri si rosu (Light Grey si Can-Am Red).
Noul Maverick xc DPS 1000R este cu buna stiinta proiectat pentru a oferi performante de precizie si o latime de 152,4 cm (60 inci) in traversarea unor trasee inguste. In plus, modelul ofera o cursa a suspensiei de 30,5 cm (12 inci), marind placerea strabaterii unor terenuri chiar foarte accidentate.
Modelele Maverick 1000R TURBO / Maverick MAX 1000R TURBO (care are patru locuri pe platforma MAX) reprezinta cele mai impresionante side-by-side-uri din industrie. Bazat pe platforma X ds, Maverick 1000R TURBO e dotat cu motorul turbocharged 131-hp Rotax 1000R si cu amortizoarele FOX 2.5 PODIUM RC2 cu compresie single-speed si ajustari. Pachetul de baza include roti cu jante din aliaj de aluminiu vopsite in negru de 14 inci (35,6 cm), imbracate in cauciucuri Maxxis Bighorn 2.0 de 28 de inci (71 cm).
Maverick X rs 1000R TURBO / Maverick MAX X rs 1000R TURBO sunt modelele inspirate si realizate de cursele de side-by-side, dupa cum le si spune numele (rs = Race Special) si sunt dotate cu acelasi motor 131-HP Rotax, au ampatamentul largit si o cursa a suspensiilot TTA de 16 inci (40,6 cm). Dotarile includ un sistem de siguranta in 4 puncte, evacuare Yoshimura, bara de protectie spate si o suspensie calibrata in parteneriat cu FOX pentru obtinerea unor rezultate optime in traversarea rapida a denivelarilor. Modelele vin in variantele de culori negru si rosu (Carbon Black si Can-Am Red).
Inca un rezultat al parteneriatului cu Mossy Oak, de data asta in segmentul side-by-side, noul model Commander™ Mossy Oak Hunting Edition va incanta de asemenea iubitorii aventurilor cinegetice si in aer liber. Pe langa cunoscutul outfit de camuflaj Mossy Oak, vanatorii si ceilalti iubitori ai naturii vor beneficia de un pachet specific standard, cu care este dotat acest model: aparatori de noroi, bare de protectie, anvelope speciale, scut de protectie, troliu WARN†, acoperis, parbriz anti-vant, porturi pentru arme de vanatoare.
Cu ocazia lansarii liniei 2016, Can-Am a adus inca doua noutati foarte interesante, in afara prezentarii modelelor de ATV-uri si side-by-side-uri. Procedura de mentenanta e modificata incepand din 2016, astfel ca inspectia periodica pentru depistarea defectiunilor a fost largita de la 300 km, la 1.500 km, ceea ce va reduce substantial costurile pentru proprietari, mai ales ca modelele au fost gandite sa beneficieze de o intretinere facila din partea proprietarilor, ca metodologie si tehnica.
A doua noutate priveste alerta de nepurtare a centurii de siguranta cu care a fost dotata standard linia Commander MAX, datorata sistemului Electronic Drive Belt Protection. Alerta este activata la pornirea motorului, atunci cand centurile de siguranta nu sunt prinse, initial transmitand semnale sonore si afisand pe display-ul de pe bord “LOW GEAR”, pentru ca apoi vehiculul sa nu se miste din loc pana cand centurile nu sunt puse.
Noutati au aparut si in schemele de culori pentru ATV si side-by-side. Daca am vorbit despre Mossy Oak Break-Up Country Color cand am trecut in revista noile modele, trebuie amintite celelalte culori ale liniei. In primul rand, Cognac a fost adaugata pentru toate modelele care beneficiaza de Limited packages. Apoi, tot dedicat vanatorilor apare o varianta noua de verde. La acestea se adauga noile scheme: Octane Blue, Light Grey, Matte Black, Hyper Silver. Si desigur, precedentele scheme raman disponibile, adica rosul Viper si Can-Am, verdele Manta, negrul Carbon etc.
Toate modelele liniei 2016 sunt dotate cu revolutionarul sistem anti-furt D.E.S.S.™ - Digitally Encoded Security System bazat pe un micro-cip integrat cu un cod aferent in modulul de control al motorului.
Majoritatea modelelor sunt dotate cu rack-uri solide cu suprafata anti-derapanta, care pot fi montate si demontate foarte simplu, carenajul fiind prevazut cu margini si gauri in care acestea se pot fixa extrem de simplu si rapid. De asemenea, seile, respectiv scaunele, au facut obiectul cercetarii si proiectarii minutioase in scopul gasirii variantelor cele mai ergonomice, gandite in corelatie cu suporturile pentru picioare sau podelele, avand ca rezultat un confort perfect chiar in conditiile rularii pe suprafata accidentata, cu orice viteza si in orice conditii meteo, reducand oboseala si travaliul pilotului.
sxs can am, side by side, sxs bombardier,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”