In general, trebuie tinut cont de mai multi factori, incepand cu performantele si caracteristicile modelului, limitatoare eventuale de viteza, chiar si salinitatea apei, terminand cu propriul stil de pilotat, greutatea pilotului, precum si alte variabile (gen nivelul combustibilului).
Desi producatorii se afla intr-un real si dur razboi al cailor putere si, din partea lor, singura limita ar fi cerul, metaforic vorbind, in multe locuri de pe planeta intervin autoritatile la un mod foarte transant in limitarea de viteza, preocuparea de baza fiind evitarea accidentelor, atat ale pilotiilor si pasagerilor, cat mai ales accidentarea unor terte persoane. Iar in SUA, de exemplu, a intervenit un acord (numit de fanii skijet-urilor drept “infamul acord”), potrivit caruia producatorii si Garda de Coasta au stabilit o viteza maxima la 65 mph (aproape 105 km/h). Drept pentru care, toate modelel de productie au fost programate ca sa ajunga la o viteza maxima de 65 mph, poate cu o abatere minima peste.
Interesant a fost ca inainte de a se stabili acest numar “infam”, Garda de Coasta americana a procedat la a testa personal capacitatile skijet-urilor de productie. Desigur, testari cu rezultate relative, deoarece au folosit un pilot de testare de 90 kg, cu un rezervor plin si in conditii de apa de mare. Atunci cand s-a folosit un tester de vreo 70 kg, in apa dulce si doar cativa litri de combustibil, rezultatele au fost cu totul altele.
Si totusi s-a gasit o forma cumva legala si lipsita de probleme: “exclusiv pentru uz in competitii”. Desigur, cu o interventie subtila si decisiva a celor de pe piata aftermarket, cum ar fi RIVA Racing, care trag mai multa putere din motor, pur si simplu rescriind electronic indicii limitatoarelor de viteza. Mai apare si un filtru simplu de putere si un mic upgrade al fluxului de aer si apar inca 3 pana la 5 mile pe ora in plus (5-8 km/h), ca prin farmec.
Asta ar fi calea legala si, mai ales, prin care pastrati garantia ambarcatiunii nealterata. Dincolo de asta, exista calea in care iti asumi anularea garantiei si un consum monstruos, plus riscurile aferente, caci fara indoiala, e plina zona aftermarket de companii sau chiar indivizi care pot umbla la ECU (Electronic Control Module) si sa elibereze caii putere in toata splendoarea lor. Sau mai exista varianta inscrierii intr-o competitie de profil si acolo poti sa te conformezi la limitele de viteza ale acesteia, cu siguranta superioare celor 65 mph. Dar cum la noi nu exista astfel de competitii, nu prea ai cum sa te desfasori. Nici Garda de Coasta si legislatie prea clara nu exista, ce-i drept, insa trebuie stiut: ce sare de 105 km/h, e pe riscul tau exclusiv.
skijet Kawasaki, skijet Yamaha, skijet, sea doo,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”