Aceasta ar fi vestea cea buna, caci mai exista doua vesti, poate nu foarte placute. Prima ar fi legata de faptul ca si productia Encephalon se bazeaza pe campanii de crowfunding, la fel ca si casca HUD Skully AR-1, iar dupa experienta cu acestia, consumatorii si sustinatorii s-ar putea sa fie mult mai reticienti. In capul lor s-ar putea sa fie mult mai vii imagini cu fondatorii companiei la volanul unor masini foarte scumpe si in compania unor dame de lux, asa cum s-a intamplat cu cei ai companiei Skully. A doua veste mai putin buna ar fi ca noul Encephalon va avea un pret oarecum dublu fata de ceea ce se promitea acum doi ani, undeva in jurul a 1.000 dolari.
Cei de la Nand Logic pleaca acum de la premisa ca o casca moto inteligenta, de fapt nu o Smart Helmet, ci o Augumented Intelligence, ar trebui sa ofere utilizatorului posibilitatea de a efectua sarcini cognitive de inalt nivel, cum ar fi reducerea zgomotului ambiental (dat de motoarele in functiune, in primul rand), managementul comunicatiilor de tot felul si procesarea rapida de date si informatii din jur.
De aceea, Encephalon a fost conceput cu lumini inteligente, cu control software, fiind afisate luminile de avertizare ale franarii si motorului, dar si un accelerometru, senzor de lumina ambientala in interior, pentru a evita diferentele de luminozitate. In acelasi timp, pe vizor se pot desfasura imagini si filmari HD de pe camerele fata si spate, dar se pot si stoca pe un card SD, se pot realiza imagini tip “picture in picture” si sa existe senzor de recunoastere a obiectelor, care sa monitorizeze obiectele din jur si sa avertizeze iminentele de coliziune si punctele “moarte”. Comunicarea e prevazuta sa fie facuta wireless prin bluetooth, cu posibilitatea de acceptare si efectuare a apelurilor telefonice, posibilitatea de comunicare intr-un grup, vizualizarea prin GPS si ascultare de muzica, acestea prin intermediul unui smartphone si al unei aplicatii aferente. Totodata, prin aceasta aplicate se pot face setari direct ale castii, chiar si in timpul mersului.
Alte functii interesante ale castii Encephalon sunt: detectarea de sirene in trafic si alerta, in cazul in care pilotul asculta muzica sau e angajat intr-o convorbire, detectare de claxoane ale vehiculelor din trafic, de asemenea, senzor de temperatura si umiditate, giroscop si accelerometru (intr-un sistem IMU), plus reglari de casca audio si microfon.
In privinta design-ului, casca se distinge printr-o forma aerodinamica ce reduce zgomotul si frecarea vantului, are un design modular, cu masca, vizor flip-up detasabil, iar ventilatia e asigurata printr-un minisistem activ ce poate asigura si printr-un mic ventilator, plus protectie anti-zgariere si anti-zgomot.
Enumerand toate acestea, se pare ca un pret apropiat de 1.000 de dolari, cum se pare ca va avea Encephalon, se justifica si intr-adevar inglobeaza un pachet foarte complet si inteligent. Asadar, chiar asteptam sa apara astfel de casca inteligenta (dupa cum se vede, aplicabila nu numai in domeniul moto ci si in off-road si nu numai), dupa atatea promisiuni si campanii esuate.
casca moto, echipamente,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”