CFMoto a dezvoltat de-a lungul vremii o gama de 650cc parallel twin, altfel destul de bine primita, chiar daca existau diferentele logice dintre modele. De exemplu, modelul CFMoto 650i a fost realizat ca un rival pentru ER-6N, iar modelul CFMoto 650TR, cu o tenta touring, ducea cu gandul la un model al japonezilor destinat pietei europene.
Ambele modele, atat 650i, cat si 650TR au primit in lineup-ul 2016 cateva imbunatatiri majore; TR, care are deja o infatisare noua (in care se simte putin o influenta vizuala BMW), a fost deja prezentat, in timp ce 650i a putut fi admirat doar in forma CAD/CAM din desenele depuse alaturi de intreaga documentatie pentru brevetare.
Insa, intre timp, a mai aparut un alt brevet care priveste un model adventure cu numele sau 650MT, nume care a fost in urma cu cativa ani inregistrat, insa nu s-a auzit nimic despre el in tot acest rastimp. In acest moment, 650MT a iesit la iveala, inca in stadiul de schita, dar se pare ca deja a luat drumul fabricii.
In principal, e vorba de un model de strada sport-tourer, insa in prezent exista o tendinta in toata lumea de a clasifica drept adventure orice model care are o talie mai inalta si cu ghidonul deschis, fara ca neaparat sa fie conceput ca adventure bike.
Practic, 650MT are o baza de pornire a intregii game 650 a companiei chineze, insa rotile si furca inversata arata ca inspiratia a fost de ultima ora, mai exact dupa modelul nou si updatat 650TR, despre care spuneam mai sus ca a beneficiat de imbunatatiri majore pentru noua versiune. Si da, bascula si pozitia de pilotat sunt diferite de celelalte modele din gama 650.
Evident, nu se cunosc inca specificatiile tehnice si tot ce se poate specula in jurul acestora ar fi ca motorul ramane acelasi parallel-twin de 650cc, cu 70cp la 8.500 rpm si cu un cuplu de 62,3 Nm la 7.000 rpm. Ramane de vazut, atunci cand modelul va fi lansat, daca aceste caracteristici ale motorului raman sau se vor aduce si aici ceva modificari.
Pretul va fi un factor decisiv pentru aceste modele din gama CFMoto 650, deoarece un model 650i se vinde in prezent la un pret in jur de 4.200-4.300 euro, nou, ceea ce “atenteaza” inclusiv la un model ER-6N second-hand, pe multe piete. Si probabil ca asta se va intampla si cu rivalitatea MT-Versys. Iar marea problema consta in faptul ca CFMoto s-a consacrat de o buna bucata de vreme ca un producator chinez care pune pret pe proiectare, dezvoltare, realizare, nu doar se multumeste sa cloneze modele existente. Chiar si desenele brevetului 650MT arata o motocicleta ingrijita si bine proportionata, mult diferita de ceea ce se produce in China, avand si o tenta destul de KTM-ista, mai ales la “nas”.
Iar asta nu reprezinta cu siguranta o coincidenta, in conditiile in care austriecii de la KTM se afla in relatii de parteneriat cu chinezii de la CFMoto, de exemplu, in fabricile chineze sunt construite modelele KTM 200 si 390 Dukes destinate pietei locale, iar KTM are un model in dezvoltare, care are foarte multe puncte comune cu motorul parallel-twin al CFMoto.
motocicleta cf moto, motocicleta kawasaki versys, motocicleta cf moto 650 mt,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”