Undeva, din sud-vestul Chinei, din Chongquing, o regiune in care se produc peste 12 milioane de motociclete pe an, vine un nou brevet de inventie, care arata un altfel de vehicul pe doua roti electric, o motocicleta dupa toate regulile impuse de marii jucatori de pe piata motocicletelor electrice. Iar ce-i mai interesant, acest brevet a fost depus la oficiile europene de inregistrare a brevetelor si marcilor, mai ales ca designul pare sa aiba toate detaliile necesare conformitatii cu reglementarile de constructie si utilizare in Europa. Probabil ca a fost inregistrata si in China, insa asta are mai putina importanta, in conditiile in care se adreseaza pietelor europene.
ChongQing Quilong Technology Co Ltd este o companie care face parte probabil din Qianlong Group sau in orice caz, e inrudita cu alte companii omonime, dar cu alte orientari, precum Power Machinery sau Institute of Green and Intelligent Technology, insa ce se stie ca nu apare pana acum pe alte brevete de inventie in sectorul vehiculelor pe doua roti.
Sur-Ron cauta prin intermediul site-ului companiei (care acum e inactiv) personal pentru o gama larga de locuri de munca si se lauda cu o puternica echipa de cercetare-dezvoltare de 40 de angajati. Pe fundalul site-ului se vedea un set de instrumente si bare care se potrivesc perfect cu schitele modelului din brevet.
In primul rand, din imagini rezulta foarte clar ca nu e vorba de un scuter electric, ci chiar de o motocicleta electrica, cu un pachet de baterii destul de mare, montat jos de tot in ceea ce pare a fi un sasiu din aluminiu, ce incadreaza un imens motor electric, fixat in fata basculei. Se pare ca actioneaza roata din spate printr-un set de pinioane, un lant sau o curea, ceea ce denota a avea o singura viteza, fara ambreiaj sau cutie de viteze.
Posibil ca spatiul de sub rezervorul de combustibil fals sa fie un spatiu de depozitate, deoarece toate componentele electronice sunt montate jos pe cadru. Apoi, imaginile arata senzori ABS in fata si in spate, iar sistemul de iluminat, aparatorile de noroi si oglinzile denota clar ca sunt indeplinite standardele necesare vanzarii si utilizarii in Europa. Spre deosebire de cele mai multe motociclete made in China, aceasta e clar ca va fi destinata pietei mondiale, in special celei europene.
Apare ca imposibil de descoperit care ar fi nivelul de performanta al motocicletei, insa desenul sugereaza ca e vorba de un model din clasa medie. Motorul fixat pe bascula nu ar fi tocmai cea mai buna idee pentru o motocicleta de inalta performanta, insa anvelopele destul de mari si utilizarea unei furci inversate si etrierele radiale pentru discul frontal unic arata ca nu va fi doar o motocicleta urbana exclusiv.
Speram ca vor mai aparea informatii si detalii pe acest subiect, insa cel mai important si interesant deopotriva ar fi sa vedem la ce pret vor fi comercializate primele motociclete electrice serioase chinezesti (si destinate pietei europene), caci in mod sigur vor avea obisnuitul pret mult mai accesibil.
motocicleta electrica, scutere, motociclete,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”