Reamintim, un snow-bike reprezinta utilizarea unui cadru de motocicleta off-road, impreuna cu un kit de conversie care inlocuieste rotile cu o senila pe spate si un ski pe fata, rezultand un vehicul de iarna extrem de agil si de manevrabil, un soi de motocicleta de iarna. Reprezentand o solutie, pe de o parte, mai ieftina decat un snowmobil si, pe de alta parte, mai economica, in sensul utilizarii cadrului si pentru motocicleta pe vreme calda, si pentru snow-bike in sezonul rece, o serie de producatori after-market au produs kit-uri de conversie din ce in ce mai performante. Liderul de necontestat, compania Timbersled a fost achizitionat de Polaris Industries anul trecut, insa deocamdata s-a rezumat la producerea celebrelor kit-uri.
Iata ca si alti constructori nord-americani preiau ideea si patrund in aceasta activitate extrema, inca de nisa. E cazul producatorului american Christini, initial specializat pe mountain bike-uri, apoi pe motociclete bazate pe tehnologia AWD (all-wheels-drive), destinate atat comercializarii, cat si uzului armatei americane. Astfel, recent Christini a dat publicitatii un comunicat prin care anunta ca lucreaza la dezvoltarea unui kit de conversie snow-bike, bazat pe tehnologia sa proprie AWD.
Interesant e altceva in acest comunicat, pe langa anuntul privind alinierea in randul producatorulor de kit-uri de conversie: sistemul Christini AWD II-Track va fi disponibil atat segmentului recreational, cat si in aplicatii militare. Cine cunoaste profilul companiei Christini nu poate fi foarte surprins in privinta destinatiei militare.
Compania va pune la punct kit-ul de conversie compatibil cu modelele dirtbike Christini AWD 450 in patru timpi si AWD 300 in doi timpi. AWD II-Track va utiliza o senila in spate si un ski in fata, in locul rotilor, aparent nefiind nimic deosebit de ceea ce realizeaza Timbersled. Noutatea insa ar consta in faptul ca va fi folosit un ski ce va oferi a doua sursa de tractiune, in fata, adaptat de asemenea la un sistem de franare distinct. Totodata, skiul din fata va fi dublat de o mica senila, actionata de un hub frontal, conectat la sistemul Christini AWD. Acest hibrid ski/mini-senila va fi ajustabil, in functie de conditiile zapezii.
Sistemul AWD II-Track se afla inca in dezvoltare si probabil ca se vor sti mai multe despre el spre sfarsitul anului, cand va intra in productie, cand va fi disponibil samd. Christini iata ca intra in randul producatorilor de kit-uri de conversie, ceea ce e imbucurator pentru acest segment nou, singura problema fiind ca acest kit se va adresa exclusiv detinatorilor de motociclete Christini. Pe de alta parte, in viitor probabil ca fiecare mare producator din industrie fie va recurge la un kit adaptat propriilor modele, fie la modele de snow-bike direct realizate in fabrica, desi va exista un numar important de utilizatori care vor prefera kit-urile producatorilor after-market, asa cum erau Timbersled pana anul trecut.
snowbike arctic cat, snowmobil,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”