Mai exact, la sfarsitul anului trecut, revista japoneza Young Machine a anuntat (din surse pe care numai ei le stiu) ca modelul concept Suzuki Recursion prezentat in premiera in 2013 la Tokyo Motor Show, va intra in productie de serie. Ca un soi de confirmare a celor anuntate, ulterior atat in Europa, cat si in Statele Unite ale Americii au fost consemnate inregistrari si reinregistrari ale brand-ului si logo-ului Katana, acesta fiind originalul de la care a plecat conceptul Recursion. La sfarsitul lunii martie au aparut si schitele si planurile modelului, de asemenea inregistrate ca patent.
Iata ca pe data de 2 septembrie s-a consemnat si cererea de inregistrare a trademark-ului Recursion in Europa, la institutia special abilitata, iar odata cu aceasta inregistrare au reinceput zvonurile privind intrarea in productie a conceptului. Deocamdata, singura certitudine pe care o avem este ca, daca in trecut cererile de inregistrare vizau conceptul “Katana”, acum avem in clar trademark-ul “Recursion”. Insa asta nu reprezinta vreo confirmare a intentiilor japonezilor de a incepe productia.
In orice caz, se numara printre cei mai discreti constructori de motociclete din industrie si nu fac abuz de teaserele video si “scapari” de informatii, cum se practica la alte case. Ceea ce, desigur, deschide drumul zvonurilor si predictiilor, aprinzand imaginatii sau, dupa caz, dezamagind fanii. Ne amintim ca Suzuki a fost poate cel mai lovit de criza recenta constructor (dintre cei semnificativi, fireste) si cu revenirea cea mai dificila, poate si aici gasim o explicatie a discretiei si retinerii.
Revenind la Recursion, se pare ca o mare dorinta a fanilor este, pe langa confirmarea oficiala de intrare in productie si o data aproximativa de lansare, ca modelul sa fie cat mai apropiat de ceea ce s-a putut vedea in schitele inregistrate in martie. In brevetul respectiv au aparut cateva modificari fata de conceptul prezentat in toamna lui 2013, majoritatea bine primite si incitante.
La mijlocul anilor ’80 au avut loc cateva experimente privind motoarele turbo, fara o finalizare concreta in showroom-uri din partea vreunui constructor. De aceea, in cazul in care lucrurile merg asa cum se anticipeaza, Suzuki ar scoate primul model de productie cu motor turbocharged, ceea ce ar insemna foarte mult pentru compania japoneza. Moda motoarelor “pe steroizi” e in plin avant, Kawasaki fiind deja pe piata cu uluitorul si foarte apreciatul model Ninja H2 (cu varianta sa H2R de 300 cp, pentru curse), cu motor supercharged. De asemenea, se zvoneste ca si Honda flirteaza deja cu turbochargers/superchargers si e o chestiune de timp pana cand vor iesi cu asa ceva pe piata, departamentele de cercetare-proietare-dezvoltare din aceasta companie avand renumele de facatori de minuni.
Insa ce e mai important in privinta turbocharged-ului Recursion este ca un astfel de motor cu cilindree mediu (588cc) va dezvolta o putere de peste 100 cp la 8.000 rpm si un cuplu de 100 NM la 4.500 rpm, ceea ce-l duce in zona superbike-urilor cu pretentii. Mai mult decat atata, cel putin pe hartie, motorul turbocharged reduce cu 50% consumul de carburant, in comparatie cu motocicletele din clasa 600, iar emisiile poluante sunt reduse drastic. Adaugam si o reducere substantiala de greutate, fireasca pentru segment, dar vitala pentru performantele de superbike. Cu o asemenea fisa tehnica, e greu de crezut ca Suzuki ar avea grija vanzarilor.
Cel mai probabil, viitorul model Suzuki Recursion va putea fi admirat peste doua luni, cand sunt anuntate cele doua evenimente majore ale toamnei motociclistilor: EICMA Milano si Tokyo Motor Show si va fi admirat nu drept concept, ci model intrat in productie. Si aceasta este o speculatie, desigur, insa sunt ocazii pe care un constructor respectabil nu are voie sa le rateze. Daca asa va fi, ne asteptam sa vina si primele informatii si anunturi oficiale.
motocicleta, superbike, suzuki,
© 2024 atvrom.ro Toate drepturile rezervate
Regulament campanie
Regulamentul campaniei promotionale „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”
Solicitare de participare la campanie
Model propus pentru Solicitarea de participare la campania „INNOIESTE-TI PARCUL DE INCHIRIERI … SI NU NUMAI”